Projektanci zapłacą za naprawę pętli przy Grabiszyńskiej

Jerzy Wójcik
Janusz Wójtowicz
Udostępnij:
Już wiadomo, kto jest winien fuszerki i zapłaci za błędy podczas remontu pętli tramwajowej przy cmentarzu Grabiszyńskim.

Około 20 tys. złotych za przesunięcie dwóch słupów trakcyjnych będzie musiało wyłożyć konsorcjum Biura Projektów Budownictwa Komunalnego we Wrocławiu sp. z o.o. i Klier. To firmy, które projektowały przebudowę pęt-li i - zdaniem Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta - popełniły błędy. Teraz na ich koszt słupy zostaną przesunięte o 15 centymetrów dalej od torowiska, tak by tramwaje nie zawadzały już o nie lusterkami, jak to miało miejsce podczas jazd próbnych.

Jednak, jak informowali przed kilkoma dniami urzędnicy, problem dotyczy w sumie czterech źle postawionych słupów. Dlatego nie będą to jedyne zmiany na pętli w pobliżu cmentarza. Na łuku torów zostaną wprowadzone poprawki. - Torowisko zostanie tak wyregulowane, by zwiększyła się odległość pomiędzy przejeżdżającymi tramwajami a jednym ze słupów trakcyjnych - wyjaśnia Ewa Mazur, rzeczniczka ZDiUM.

Ostatni, czwarty kontrowersyjny słup zostanie przestawiony przez samego wykonawcę remontu i na jego koszt. Chodzi o firmę Tor-Krak. Co prawda urzędnicy ZDiUM-u sprawdzili, że słup został postawiony zgodnie z wszelkimi wymogami, przedstawiciele Tor-Kraku wolą dmuchać na zimne. Chodzi o to, że w przyszłości, gdy tory w tym miejscu mocniej się zużyją, wagon tramwaju może się bardziej wychylać poza tor jazdy. By na pewno nie zahaczył on o słup, firma już teraz nieznacznie go przesunie.

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
tosia
nie widzial co robi.uwazam ,ze sa wspowinni
n
neron13
To co? Aż w Balicach te tramwaje będą się mijać?
w
www.burowianka.pl
Jeśli ktoś z Państwa byłby zainteresowany noclegiem w Krakowie Balicach to serdecznie polecam nasz obiekt www.burowianka.pl
Transfer z , na lotnisko - wliczony w cenę noclegu.
Rezerwacje : 601 07 84 84 lub [email protected]
Pozdrawiam
J
J23
Nie prościej wyciąć kawałek słupa na wysokości lusterka tramwajowego? Z drugiej strony nadłożyć materiału i gotowe :-)
M
Mariusz
Dlaczego nie przeprowadzono prób z dwoma zestawami jezdnymi ? Na tej pętli będzie również problem przy równoległym mijaniu się wagonów !
k
ktoś
Ok - błędy mi się zdarzają, wolałem matematykę.
W życiu realizowałem parę inwestycji większych niż pętla tramwajowa i wkurzają mnie stwierdzenia iż odpowiedzialny za to jest równiż Kierownik Budowy i Inwestor.
Dlatego Szanownych przeciwników "wszystkiego" proszę o nie wypisywanie bzdur na tematy o których nie mają pojęcia.

Pozdrawiam - nie urzędnik.
j
jrk1974
Może i jestem malkontentem, ale "wzdłuż" piszemy przez "u". No ale skoro tak ewidentnego błędu nie byłeś w stanie w wyłapać, to co dopiero mówić o tych zbyt blisko postawionych słupach. Rzeczywiście, tylko most zaprojektowany wzdłuż rzeki dawałby wam szansę wykazania się "spostrzegawczością".
k
ktoś
Sami spece od inwestycji na forum. Czy któryś z Państwa zrealizował jakąś inwestycję większą od remontu kuchni?
Szanowni Państwo - Kierownik Budowy i Inwestor nie są w stanie wyłapać takich błędów projektowych, co innego ewidentny bład typu "most wzdłóż rzeki".
Pozdrawiam pieniaczy i wiecznych malkontentów
r
redaktor
Czyli za centyment wykonawca bierze 1300zł. Brawo Dudkiewicz&Company. Daj nam boże wiecej takich managerów.
w
wrocławianin61
No cóz siła zamiatania pod dywan jest NIE DO POKONANIA. Błąd biura projektów / nie pierwszy ani nie ostatni / ale zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Budowalne za wszelkie błędy na budowie ponosi także inwestor / w tym przypadku miał jeszcze pomocnika tak zwanego Inzyniera Kontaktu / i wykonawca . Obie te instytucje zobowiązane do przestrzegania stosownych norm. Wytyczanie każdej trasy dokonuje goodeta - i wtedy i PAN INSPEKTOR NADZOU i PAN KIEROWNIK BUDOWY są z mocy prawa zobowiązani do dokonania stosownej kontroli z uwagi na możliwe spowodowanie w odniesieniu do każdego obiektu budowlanego w skrajnym przypadku katastrofy budowalnej. W tym przypadku to TYLKO STOI SŁUP NA DRODZE PRZEJAZDU TRAMWAJU. Tak jak pisałem w poprzednim komentarzu WSZYSCY WSPÓLNIE WINNI TAKIEGO BZDETU powinni ponieść konsekwencje i finasowe i formalno-prawne / Pytanie PO JAKĄ CHOLERĘ SĄ UPRAWNIENIA BUDOWLANE i co ONE NAPRAWDĘ DAJĄ . Jak wskazuje opisana praktyka niestetetry spełnia tę samą zaszczytyną funkcję jak za komuny rozdawane talony na pralki Frania lub za Towarzysza Gierka na Fiata 126p.
ż
żal
Do osoby, która pisze "kogo to obchodzi?":

Mnie to k%@wa obchodzi. Pierdoły to pożar wywołany przez garnek zostawiony na kuchence albo gniazda szerszeni.
Tutaj mamy pokazanie winnych i informację, ze zapłacą oni za błędy.
W końcu! W końcu ktoś jest winny a nie: "winny jest błąd w systemie", "niesprzyjająca sytuacja" albo "kryzys paliwowy" w kurdestanie.
j
jrk1974
A gdyby projektant zaprojektował most wzdłuż rzeki albo budynek dachem w dół, to urzędnicy sprawujący nadzór nad taką inwestycją też by wcześniej tego nie wychwycili, tylko dopiero po zakończeniu inwestycji? W urzędzie też ktoś powinien odpowiedzieć za tę fuszerkę - jako współodpowiedzialny.
m
muff
Dzień bez pętli Grabiszyńskiej może? :)
n
neron13
A bardzo dobrze, że podano z nazwy partaczy tej przebudowy. Jak następnym razem ktoś będzie próbował do czegoś ich zatrudnić we Wrocławiu to się nie wywinie od postępowania prokuratorskiego tym, że nie wiedział, że to partacze. A wtedy nie tylko wykonawca projektu będzie miał przegwizdane ale i inwestor.
G
Gelly
Zróbcie to w końcu i przestańcie marudzić bo kogo to obchodzi.. Wielkie halo. Czy jak nie ma o czym pisać to trzeba pisać o pierdołach?
Dodaj ogłoszenie