Potężny biurowiec wyrasta przy dworcu Wrocław Główny (ZDJĘCIA)

Redakcja
Biurowiec przy Suchej widziany z budynku Wratislavii
Biurowiec przy Suchej widziany z budynku Wratislavii Pawel Relikowski / Polska Press
Za dworcem Wrocław Główny (patrząc od strony ul. Piłsudskiego) wyrasta potężny budynek. To należący do spółki Echo Investment biurowiec Sagittarius. Zajmuje działkę tuż przy nasypie kolejowym, między torami a ul. Suchą. Budowa zakończy się w I kwartale 2018 r.

Biurowiec na rogu Suchej i Borowskiej będzie nosił nazwę Sagittarius (łac. Strzelec), a podobny budynek zbudowany naprzeciwko kilka lat temu to Aquarius (Wodnik) i także należy do Echo. Deweloper zabudował tym razem działkę między nasypem kolejowym, a ul. Suchą, gdzie wcześniej stał budynek centrali rybnej i bunkier. Na budowie pracuje stale kilka dźwigów, jest już wybudowanych kilka pięter.

Pozwolenie na budowę wydano w lipcu zeszłego roku, a budowa według pierwszych informacji miała się zakończyć w tym miesiącu. Nowy termin to pierwszy kwartał 2018 r.

Sagittarius będzie miał siedem kondygnacji, 25 tys. mkw powierzchni, miejsca postojowe dla rowerów, szatnie i suszarnie dla rowerzystów, energooszczędny system, regulację temperatury, podwieszane sufity, podniesione podłogi, przyjazne oświetlenie itd. Spółka Echo kupiła narożną działkę między Suchą i Borowską za 15 mln zł.

Zobacz też: Zagadki, tajemnice i sekrety - odcinek 34 Skąd wzięła się katedra we Wrocławiu

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
O'la
W takim miejscu to mógłby stać np. 50 puętrowiec a nie taki maluch. Szkoda tylko że w ramach budowy nie powstanie oodziemne przejście dla pieszych i droga rowerowa na drógą stronę torów, pracownicy będą zmuszeni przechodzić przez dworzec pkp przejściem policzonym na pasażerów kolei
:))
Nikt, ale inaczej po tym miescie podrózować się nie da. Nie masz pojęcia, jak powinien wyglądać układ komunikacyjny i komunikacja w mieście. No więc Wrocław nie ma komunikacji miejskiej, ona nie istnieje. To jest jakiś żart.
c
czy ty normalny jesteś?
przeczytałem wpis TomAsza i nie wiem, co to za gość. Bo takie brednie generować to naprawdę trzeba się wysilić.
"Zmęczeni podróżni" synu powinni się przemieszczać do dworca PKS nad ziemią i piod ziemią, jak to się robi na zachodzie i nie tylko, bo na przykład w Krakowie tak jest. A jak ktoś liczy, że do galerii i biurowców będą ludzie przyjeżdzać moderusami z trzema przesiadkami, to się myli. Poza tym,. po coś ten parking na 2500 aut bedzie. No chyba, że na zakupy do galerii przyjedziesz na rowerku, powodzenia.
n
nasza nieskazitelna
wybitna i jakże najwspanialsza w swojej mądrości zaprasza na pokaz drzew do ramiszowa Bilety do nabycia w ratuszu.
k
kola
Architekt miejski niszczy styl Wrocławia - mydło i powidło - zlepek wypocin architektów. Zieleń to tylko w doniczkach na parapecie
p
polonez
to uderza jedno: kompletny brak drzew.
o
obiektywny
Nie zgodzę się z Tobą. Dworzec główny można rozbudować na wiele sposobów. Spokojnie można dobudować jeszcze (w takim samym standardzie jak 1, 2, czy też 3 peron) dwa dodatkowe perony. A miejsce dla podróżnych (poczekalnie)... zawsze jest jeszcze możliwość wykorzystania powierzchni nie wykorzystywanej na poziomie "0", pomiędzy peronami, juz nie wspomnę o możliwości wybudowania poziomu "+2" (czyli nad peronami). A jeszcze wcześniej wystarczy wykorzystać nieczynny dworzec Świebodzki, który docelowo może i w bardzo kosztowny sposób ale można połączyć z dworcem głównym "wpuszczając" pociągi w podziemia, podobnie jak to ma miejsce w Warszawie. A zatem spokojnie, możliwości są. Trzeba "tylko" zainwestować w przyciągnięcie podróżnych którzy przyczynią się do zapełnienia dworca po same brzegi. A przyciągnięcie podróżnych może mieć miejsce gdy kolej zwiększy częstotliwość, podwyższy komfort podróży i zainwestuje w punktualność.
T
Tomek
tylko nie pitolcie o MPK bo o tym relikcie epoki Dutkiewicza lepiej nie wypowiadać się
T
TomAs
Oby tak było. Ale obawiam się że chodnik będzie jako ślepa uliczka (tyko do konca budynku i tyle), a co do ścieżki rowerowej to nie zdziwiłbym się gdyby urzędnik miejscy uznali że na tym wąskim pasie ruchu i dla rowerzystów wystarczy miejsca. ;) :)))) A tak poważnie, dla pieszych być może przekopany zostanie tunel (podobnie jak na drugim końcu Borowskiej, przy nasypie kolejowym). Co do poszerzenia jezdni tu juz bardziej sceptyczny jestem. No ale są tacy co wierzą w Świętego Mikołaja i dostają prezenty, to i może nam pozostaje wierzyć ;) że nie będzie tak źle. :) W każdym bądź razie dzięki tym budynkom okolice dworca pięknieją.
G
Gość
Z tego co widzę na wizualizacji gotowego budynku to w miejscu "wąskiego paska zielni", które miasto miałoby wykupić, ma znajdować się chodnik oraz droga rowerowa więc możliwe, że będzie się to wiązało z przebudową wiaduktu i rozszerzeniem go o chodnik i ścieżkę dla rowerów. Samochody na tym skorzystają, gdyż nie będzie trzeba uważać na rowerzystów oraz żaden pieszy przypadkiem tam się nie zapodzieje (a to się zdarza).
M
Malkontent
W tensposob zamkneli mozliwosc rozbudowy dworca w przyszlosci.
T
TomAsz
Wiesz, co do ul.Suchej, to ulica dzieląca oba dworce nie powinna być autostradą, tylko miejscem gdzie roztargnieni, czasem zmęczeni podróżni będą mogli bezpiecznie przemieszczać się z pociągu do autobusu i odwrotnie. Stąd wyciszony ruch na tym odcinku to w pełni trafiony pomysł.
T
TomAsz
Mi się podoba taka budowa. Ten inwestor wraz z tymi architektami faktycznie upiększają miasto. Ja jedynie widzę dwa mankamenty tych inwestycji przy ul. Suchej. Pierwszy mankament to nieco za niskie będą to budynki. Ja proponował bym budować nieco wyższe biurowce (od strony ul.Suchej) dało by to piękne wrażenie metropolii tuż po wyjściu z dworca. No ale tego nie da się juz zmienić. Nie zmienia to faktu że oba biurowce będą pięknie wyglądały. I drugi mankament dotyczy samych władz miasta. Szkoda, że władze miasta nie zechciały w stosownym czasie dogadać sie z PKP w sprawie wykupu wąskiego paska ziemi (na poszerzenie drogi o dugi pas w kierunku centrum) i przebudowy wiaduktu kolejowego przy Borowskiej. A tak poza tym to te inwestycje cieszą oko dziś i zapewne przez długie lata będą cieszyć oczy nie jednego.
M
Mirek z Rynku
A kto cię zmusza do samochodu? Wjazd do centrum powienien kosztować co najmniej 500 zł miesięcznie. Reszta niech zostawia auta na wsi.
z
zadowolony
wspaniale:) dojdzie wielki biurowiec,. ogromna galeria, z parkingiem na dwa i pół tysiąca samochodów, a przy okazji zamyka się dla ruchu ulicę Suchą:))
Kocham Dutkiewicza, nikt tak jak on nie korkuje żadnego miasta:)))
Dodaj ogłoszenie