18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Piraci drogowi w ukrytej kamerze (FILMY)

Jerzy WójcikZaktualizowano 
Paweł Relikowski/ Gazeta Wrocławska
Najniebezpieczniejsze miejsce na wrocławskich Krzykach? Ulica Ołtaszyńska - odpowiadają zgodnie mieszkańcy osiedla Partynice. Właściwie tylko oni są w stanie rozeznać się w tamtejszej organizacji ruchu i to tylko dlatego, że jeżdżą tam codziennie.

Na pierwszy rzut oka główna ulica Ołtaszyńska, na skrzyżowaniach ze znacznie mniejszymi, nawet częściowo gruntowymi drogami, staje się podporządkowaną. Przed skrzyżowaniami nie stoi żaden znak, a to oznacza, że obowiązuje tzw. zasada prawej ręki. Jednak mało kto, z kierowcami autobusów komunikacji miejskiej, się tym przejmuje. Kierowcy pędzą przez równorzędne skrzyżowania, nie martwiąc się, że ktoś może wyjechać z boku i będzie miał pierwszeństwo.

Jednak skrzyżowania są tak fatalnie oznakowane (zatarte linie warunkowego zatrzymania na jezdni, nie ma znaków pionowych), że nawet mając pierwszeństwo, nikt tam nie ryzykuje wyjeżdżania. Mieszkańcy są załamani działaniami speców od organizacji ruchu. Kręcą filmy z kontrowersyjnych sytuacji na osiedlu i wysyłają pisma do wydziału inżynierii miejskiej. Zamieścili już 230 filmów na znanym serwisie You Tube, ale na urzędnikach nie zrobiło to wrażenia. Na razie nie zamierzają stawiać tu żadnych znaków.

Po naszej interwencji Katarzyna Kasprzak z wydziału inżynierii miejskiej obiecała, że urząd sprawdzi co można zrobić, by poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu. Sami mieszkańcy spotkali się ostatnio ze strażą miejską i w ostrych słowach przedstawili swoje zastrzeżenia. Być może problem Ołtaszyńskiej trafi wkrótce pod obrady komisji bezpieczeństwa we wrocławskim magistracie i fachowcy coś zaradzą.

Na razie perspektywa zmian jest bardzo odległa - I połowa 2013 roku. Wtedy ma się rozpocząć przebudowa skrzyżowania Ołtaszyńskiej ze Zwycięską. Będzie to okazja do zmiany organizacji ruchu na samej Ołtaszyńskiej. Ale mieszkańcy liczą, że urząd zareaguje wcześniej. Na filmach widać ciągłe wymuszanie pierwszeństwa a nawet stłuczki. Czy motywacją do działania mają być dopiero śmiertelne ofiary złej organizacji ruchu?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 50

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

`f100

Jeździć inną drogą jeszcze można, ale mieszkać na innej ulicy niż się mieszka nie zawsze jest tak łatwo. Zresztą dlaczego to poszkodowani mają zawsze uciekać, a sprawcy (czytaj piraci drogowi) niezmiennie cieszą się przychylnością władz?

a
anna_O

Po Ołtaszyńskiej "jeździ się" dużo szybciej niż po Strachowskiego, Zwycięskiej, czy np. Krzyckiej, choć ww. ulice są przelotówkami 50 km/h, a nie strefą 30 km/h.

Jeśli porównać sytuację na Ołtaszyńskiej z zaopatrzonymi w progi Wietrzną lub Sowią (to też strefa 30), to różnica zachowań jest jeszcze bardziej drastycznie widoczna. Sporadyczne kontrole niczego nie zmienią, potrzebne jest wyposażenie Ołtaszyńskiej w rozwiązania spowalniające ruch, a jeśli to nie pomoże to i zmiana organizacji ruchu na odcinki jednokierunkowe w przeciwnych kierunkach, za wyjątkiem KZ oczywiście.

Dodaję, że ja tam nie mieszkam, ale nawet przejeżdżając tamtędy boję się stać ofiarą wypadku, bo mało jest ulic na których panowałby podobne bezhołowie.

K
Korba

Przejazdu nie trzeba zaraz likwidować, wystarczy przesunąć go kilka metrów na wschód, ustawić prostopadle do torów i zrobić dojazd z ostrym skrętem, żeby stanowił szykanę. Miejsce jest, pieniędzy nigdy na to nie będzie.

e
eli

Przed Świętami widziałem policyjnych radarowców koło ogródków przy przejeździe, to nie nadążali z wypisywaniem mandatów, choć miejsce jest dobrze znane z kontroli i na kilometr można ich tam wyczuć. Tylko że na Ołtaszyńskiej przyjęło się ostatnio przekraczanie od razu o 40-50 km/h (czyli jazda 70-80), to nawet ostre hamowanie przed mandatem już nie uchroni.

Gdyby tak postali z tydzień bez przerwy i parę prawek by za sumę punktów poleciało, to może by się coponiektóry opamiętał, ale ludziska są tak odporni nawet na mocne argumenty, że na sąsiedniej Wyścigowej nawet przydrożna kapliczka na miejscu niedawnej tragedii nie skłania nikogo do opamiętania.

p
partynice2008

nikt przejazdu nie zlikwiduje (ani Zwycieskiej nie przebuduje :( ) ale moze urzednicy zamiast dodac znaki A-5 (skrzyzowanie drog rownorzednych) oraz D-51 (kontrola radarowa) zrobia na zlosc glowna :-( to trzeba bedzie blokady rodem z czasow lepperowskich urządzić.

Wiesz jak tu szybko co poniektórzy jeżdżą? Aż sie nie chce wierzyć że można być takim idiotą... wjeżdża do strefy, żadnych znaków nie ma a ten ciśnie, skąd w nim przekonanie że ma pierwszeństwo? Strefy są po to by mieszkancom zylo sie lepiej, stad musza byc prawostronen skrzyzowania lub progi.

Gdyby taki jeden debil z drugim wiedział że taka jazda może się skończyć smiercią to by się opamiętał ale jak przemówić im do łba poza wypadkiem?

Jakby dali asfalt i progi to czemu nie, może być i główna, nie będzie hałasu i niebezpieczeństw. 80mln wywala prezydent na stolice kultury, wszystkie drogi na Ołtaszynie można wyremotnować za to!

Progi i autobus są na wielu ulicach (Czekoladowa, Łużycka, Al. Piastów i pewnie się jeszcze kilka znajdzie). Na tej ulicy jest HORROR, w nocy to dopiero zasuwają, policja naprawde nie reaguje na prośby o częste kontrole. Przykre to i nie sprawiedliwe. Dziś znowu stali za to na Karkonoskiej gdzie na siłę dali ograniczenie do 60 .... jutro pojadą suszyć na AOW :-(

e
edi

Jak na papierze wszystko jest w porządku, bo przecież linie namalowali i w urzędniczej rzeczywistości samochody natychmiast zwolniły, to nie tak łatwo cokolwiek draniom udowodnić. Jak na Ślężnej pomiary wykazały znaczne przekroczenie norm hałasu, to urząd opowiedział, że winni są kierowcy bo za szybko jeżdżą.

e
elia

Niby racja, ale tam droga tak kręci, że radar musiałby stać na każdym skrzyżowaniu. To już lepiej rozdać mieszkańcom karabiny i pozwolić strzelać do piratów drogowych

x
x965

Tylko uważaj, żebyś przeżył ten eksperyment

t
tirmaniek

Problem ma kilka rozwiązań.

Najbardziej radykalne, choć i najskuteczniejsze to wzorem Agrestowej zlikwidowanie przejazdu przez tory kolejowe. Na Agrestowej przejazd kiedyś był, dawniej oficjalny ze szlabanami, potem dziki, a dziś jest zapora zapewniająca komfort mieszkańcom obu odciętych części tej ulicy. Jak można tam to na Ołtaszyńskiej też.

Bardziej do przyjęcia jest rozwiązanie zastosowane na Czekoladowej. Tamta ulica jest szeroka i leży na popularnej trasie na Bielany, jest też ulicą główną (nie osiedlową jak Ołtaszyńska), a mimo to ruch odbywa się tam w sposób cywilizowany. Wystarczy więc na wszystkich skrzyżowaniach zrobić szerokie nie tyle progi, co wyspy zwalniające i ruch można uspokoić nie likwidując nawet komunikacji autobusowej. Tylko że tak oczywiste rozwiązania zastosowano na Czekoladowej po wielu latach społecznych protestów z blokadami drogi włącznie. Bo po dobroci się w tym mieście nie da niczego osiągnąć, nawet jak się ma oczywistą rację.

p
pl

Czy ktoś coś wie na temat przyszłości Stajennej. Podobno tam ma już nie być przejazdu, co najwyżej przejście, czyli zamiast błotnistej "polnej drogi" ma nie być nic.

x
xyz

Z tego co czytam wnioskuję, że ZDiUM chyba czeka, aż mieszkańcy sami sobie Stajenną odkopią.

g
gawra

Też pamiętam ten szuter i nawet granitowe krawężniki były na całej długości, ale na tym teraz leży pół metra błota z budowy i miejscami płyty betonowe na dokładkę, więc trzeba kopać głęboko!

a
anna_O

Główna jest na Karkonoskiej, a tu jest strefa ruchu uspokojonego, to znaczy dojazd do domów a nie przelotówka. Tutaj miejscowi mają pierwszeństwo, a jak się to komu nie podoba, to niech jeździ tylko przelotówkami.

d
din

piękne miejse do zarobku tylko się podstawiać.

W
Wrocławiak

Głupi wymyślił tam skrzyżowania równorzędne. Miejscowi powinni uważać na główną a nie wymuszać. Tyle w temacie

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3