Odszkodowanie od biura za brak plaży dla nudystów? Sprawdź
Sprawdź, jak przekonać się, że mamy do czynienia z uczciwym biurem i nie zagrożonym bankructwem
Przede wszystkim warto sprawdzić biuro w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych.
Na stronie CEOTiPT sprawdzimy czy biuro jest zarejestrowane, czy nie toczy się jakieś postępowanie wobec biura i czy nie zostało wykreślone z rejestru. Te dane znajdziemy w IV Dziale ewidencji: "Informacja o zakazie prowadzenia działalności objętej wpisem do rejestru oraz o wykreśleniu z rejestru na wniosek przedsiębiorcy". Jeśli biuro będzie wykreślone, czy też jeśli została podjęta decyzja o wszczęciu postępowania, powinniśmy szukać innego biura. Ponadto dowiemy się gdzie touroperator jest ubezpieczony i na jakie kwoty. Warto pamiętać, że im wyższa gwarancja czy suma ubezpieczenia, tym większe prawdopodobieństwo, że dostaniemy zwrot wpłaconych pieniędzy. Szczegóły na stronie: www.turystyka.gov.pl/
Dla pewności możemy też zadzwonić do Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego. Można tam sprawdzić czy działające w naszym regionie firma turystyczna posiada gwarancję czy jest ubezpieczona. Najlepiej skontaktować się z Urzędem właściwym dla siedziby biura turystycznego. O tym czy biuro oficjalnie funkcjonuje przekonamy się też sięgając do zasobów Krajowego Rejestru Sądowego czy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Kto nam zwróci pieniądze, jak biuro splajtuje? O tym piszemy na kolejnej stronie