Największe remonty MPK Wrocław czekające nas w 2022 roku
Największe remonty MPK Wrocław w 2021 roku
W ramach tegorocznej TORYwolucji zrealizowano kolejny etap remontu al. Hallera oraz ul. Złotoryjskiej (czyli łącznika ul. Legnickiej z Trasą Autobusowo-Tramwajową na Nowy Dwór). W tych miejscach przewoźnik urządził zielone torowiska. Wyremontował też tory na ul. św. Mikołaja i Ruskiej. Zakończyły prace przy ul. Olszewskiego, na linii do pętli „Biskupin”.
Bardzo dużo działo się w newralgicznych miejscach sieci tramwajowej, czyli na skrzyżowaniach. Dobiega końca ostatni etap wymiany rozjazdów i łuków na placu Dominikańskim. Podobne inwestycje zostały zrealizowane także na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i al. Hallera, al. Hallera i ul. Grabiszyńskiej czy Podwala i ul. Sądowej. W ciągu ul. Kazimierza Wielkiego takie prace toczyły się w kilku miejscach: na skrzyżowaniu z ul. Szewską i Widok oraz na wysokości ul. Krupniczej.
- Wyciągnęliśmy także wnioski z zeszłej zimy i wymieniliśmy aż 70 zwrotnic na terenie całego Wrocławia – podkreślił Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Trzeba też wspomnieć o remontach przejazdów tramwajowych. Nowe szyny, podbudowa i nawierzchnia pojawiły się na placu Strzegomskim, na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z Kutnowskiej, u zbiegu Legnickiej i Zachodniej czy też na ul. Legnickiej na wysokości skrzyżowania z ul. Bolesławiecką (przy Dolmedzie).
Inwestycje tramwajowe to jednak nie tylko domena MPK. Dużo działo się także na budowie tramwaju na Popowice, Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór, czy remoncie ul. Krakowskiej –nadzorowanych przez spółkę Wrocławskie Inwestycje. Łącznie do użytku zostało oddanych 11,2 km nowych i wyremontowanych torowisk.
Co czeka nas w 2022 roku? Piszemy na kolejnych stronach.