Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Menedżer może już fakturować w chmurze

Redakcja
Materiały Prasowe
Przedsiębiorcy mogą korzystać z serwisu transakcyjnego w chmurze obliczeniowej. Jest to wielofunkcyjna platforma do zarządzania firmą Idea Bank wyposażył ją m.in. w program umożliwiający samodzielne wystawianie dokumentów księgowych. Przy pomocy inteligentnego systemu, przedsiębiorca może w kilku krokach wygenerować „szybką fakturę” i wysłać ją do klienta. System sam poinformuje go o wykonaniu płatności przez odbiorcę, a gdyby ten zwlekał, podpowie rozwiązanie, które pomoże szybciej odzyskać gotówkę.

Użytkownik bankowości w chmurze ma możliwość samodzielnego wystawienia większości dokumentów księgowych m.in. faktury, faktury proforma, korekty faktury.
Zdecydowanie najprostszym i najwygodniejszym rozwiązaniem jest tzw. szybkie fakturowanie. Aby wystawić „szybką fakturę”, wystarczy wybrać odbiorcę z listy zdefiniowanych odbiorców, a dane same uzupełnią się w odpowiednich polach dokumentu.

Nieznajomość pełnych informacji o kontrahencie nie jest jednak problemem – użytkownik może skorzystać z możliwości  importu brakujących danych z CEIDG (np. pełnej nazwy kontrahenta czy adresu firmy). Wystawienie „szybkiej faktury” odbywa się błyskawicznie – wystarczy wpisać albo wybrać z listy nazwę towaru lub usługi, wskazać liczbę oraz uzupełnić cenę.
Jeżeli użytkownik nie chce korzystać z „szybkiego fakturowania”, może wystawić dokument w sposób tradycyjny – uzupełniając i definiując wszystkie pola, np. datę, sposób zapłaty, uwagi. Użytkownik może też zdefiniować własne ustawienia, na przykład, aby termin zapłaty domyślnie wynosił zawsze 14 dni od daty wystawienia.

– Przedsiębiorcy poświęcają na sprawy administracyjne bardzo dużo czasu, który mogliby przeznaczyć na rozwój biznesu. Udostępnienie im prostego w obsłudze programu do fakturowania, umożliwiającego szybkie wystawianie dokumentów, ma na celu odciążenie ich kalendarza – zauważa Edyta Zbroja, menedżer projektu Idea Cloud.

Po wygenerowaniu faktury jest ona automatycznie zapamiętywana i widoczna na liście przychodów (dotyczy to przedsiębiorców prowadzących samodzielnie księgowość swojej firmy). Niezwykle ważne jest również to, co dzieje się później, przedsiębiorca może bowiem na bieżąco śledzić status płatności za fakturę. Po opłaceniu jej przez odbiorcę, faktura zostaje automatycznie oznaczona jako opłacona.
– To unikalne rozwiązanie, które możemy zaoferować przedsiębiorcom dzięki połączeniu na platformie  bankowego systemu transakcyjnego z innymi narzędziami wspomagającymi zarządzanie firmą. Dzięki temu przedsiębiorca ma pełny obraz swojej sytuacji finansowej dostępny z jednego miejsca, bez konieczności przeklikiwania się z programu do programu czy między różnymi serwisami internetowymi – wyjaśnia Edyta Zbroja.

Jeżeli  faktura zostałaby przez kontrahenta opłacona w gotówce, użytkownik może samodzielnie zmienić jest status na „opłacona”.  Platforma ułatwia też zarządzanie dokumentami i ich archiwizację. Dzięki pełnokontekstowej wyszukiwarce, właściciel firmy może łatwo znaleźć interesującą go fakturę w archiwum dokumentów księgowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska