Pomysł na połączenie Wrocławia z Warszawą przez Łódź nową linią kolejową Rafał Dutkiewicz ogłosił w połowie stycznia b.r. Wtedy także na konferencji obecny był Jarosław Obremski, który wystąpił niejako w kontrze do Nowaka. Minister transportu chciał wyłożyć pieniądze na modernizację odcinka Wrocław - Warszawa, przez Częstochowę, Koniecpol, a dalej przez Centralną Magistralę Kolejową. Miało się to stać w 2014 roku.
Obremski i Dutkiewicz stwierdzili, że to złe rozwiązanie, bo omija Łódź, a podróż trwa dłużej niż przy zakładanym przez nich pomyśle: od 3,5 do 4 godzin. Wyliczyli, że przez Łódź pociąg z Wrocławia byłby w stanie dojechać do Warszawy w 2,5 h. W tym celu potrzeba zbudować 49 kilometrów nowych torów z Wieruszowa do Sieradza i zelektryfikować 44 kilometrów linii z Oleśnicy do Kępna, co ma skrócić podróż pociągiem z Wrocławia do Warszawy do trzech godzin. Podróż trwałaby krócej kolejne o pół godziny, gdyby ze stolicy Dolnego Śląska aż do miejscowości Gałkówek za Łodzią (mapa obok) pociągi mknęły z prędkością 160 km/h.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?