Kompleks rekreacyjny ATOL na Dolnym Śląsku

Artykuł sponsorowany OLEŚNICKI KOMPLEKS REKREACYJNY "ATOL"
W październiku ubiegłego roku pisaliśmy o sukcesach oleśnickiego ATOL-a – najbogatszego pod względem oferty kompleksu rekreacyjnego na Dolnym Śląsku. Wśród atrakcji ATOL-a znajdują się basen kryty, aquapark letni, park dmuchańców ATOL City, dwa kompleksy saunowe, siłownia, fitness, lodowisko, dwie pełnowymiarowe hale sportowe, w tym jedna z widownią na 900 miejsc, stadion miejski z kilkoma boiskami piłkarskimi, zarówno trawiastym, jak i ze sztuczną murawą, pełnowymiarową bieżnią lekkoatletyczną, kortami tenisowymi, korty tenisowe, korty do squasha, ścianka wspinaczkowa oraz przystań wodna. To wszystko na aż ponad 30.000 m2, zlokalizowane jest w podwrocławskiej Oleśnicy.

Rekordowe wyniki Spółki w I półroczu 2023 roku dały prawdziwego kopa Prezesowi Zarządu Arkadiuszowi Staśkiewiczowi, jak i Kierowniczce Marketingu i Sprzedaży Kamili Szczytowskiej, którzy szybko zebrali plony zasianych przez siebie ziaren. Cały 2023 rok był dla ATOL-a absolutnie rekordowy pod względem frekwencji. Siłownia zlokalizowana przy ul. Spacerowej 20 w 2023 roku zanotowała wzrost klientów o ponad 100% – prawie 56,5 tysięcy, a w 2022 roku było ich ponad 26 tysięcy i to też był rekord! Podobnie jest z zajęciami fitness – frekwencja wzrosła o 50% względem poprzedniego roku. 2023 – prawie 17 tysięcy uczestników zajęć fitness, a w 2022 – 10 tysięcy osób.

ATOL fitnessem stoi

2023 to zdecydowanie rok klientów siłowni i uczestników zajęć fitness w ATOL-u. Oferta przyciągała uwagę zarówno doświadczonych sportowców, jak i osób rozpoczynających swoją przygodę z treningiem. „Wprowadziliśmy do oferty nowe zajęcia, które były odpowiedzią na zapotrzebowanie naszych klientów”. – Mówi Kamila Szczytowska i dodaje: „Joga i ZUMBA to nowości, ale nie zapominaliśmy także o ukochanych przez Oleśniczan zajęciach Indoor Cycling, czyli rowerkach spinningowych – tych zajęć nigdy nie jest za dużo w naszej ofercie, więc odbywają się niemal codziennie. Oprócz tego pełne sale mamy także na zajęciach bardziej aerobowych, których w naszym harmonogramie nie brakuje”.

Arkadiusz Staśkiewicz komentuje wzrosty frekwencji na siłowni i zajęciach fitness: „W odpowiedzi na wypełnioną po brzegi salę fitness, jak i siłownię, zdecydowaliśmy się na zakup nowego sprzętu. Siedem nowych rowerków, które pojawiły się na sali fitness w ATOL-u, oznaczają, że jest to jedyne takie miejsce w Polsce z tak dużą liczbą rowerków do Indoor Cyclingu – jest ich u nas razem 45. Nowe wyposażenie siłowni z pewnością zadowoli wszystkich, którzy na siłownię w ATOL-u uczęszczają, niezależnie od poziomu intensywności. Wśród nowości są między innymi maszyna, która wynosi siłę i wytrzymałość dolnych partii mięśniowych na zupełnie nowy poziom, urządzenie na barki, które pozwala precyzyjnie pracować nad mięśniami barków, wzmacniając je i kształtując, czy Ławka Hip Trust, która jest idealnym narzędziem do treningu mięśni pośladkowych. Oprócz kilku nowych maszyn, w siłowni ATOL-a zostały również odświeżone tapicerki urządzeń do ćwiczeń, a cała siłownia zyskała sporo blasku”.

Rekord za rekordem

Prezes podsumowuje kolejny świetny pod każdym względem rok w ATOL-u: „Frekwencja w 2023 roku była wyższa o prawie 50 tysięcy osób, tj. o 15,3% w porównaniu do i tak rekordowego 2022 roku. Dodatkowo możemy pochwalić się rewelacyjnym wynikiem finansowym, a dokładnie wyższymi o 1,7 mln PLN przychodami (tj. aż o 24,5%), a wynoszącymi w 2023 roku 8,6 mln PLN netto, jak również znacząco niższą o kolejne 600 tysięcy stratą stosunku do poprzedniego 2022 roku”. Staśkiewicz dodaje: „Możemy się reklamować hasłem mówiącym o najniższej w historii stracie, ponieważ należy ją liczyć od czasu przejścia w zarządzanie Spółki hali sportowej i stadionu z kompleksem boisk i bieżnią lekkoatletyczną – obiektów co do zasady zawsze deficytowych”.

„Aquapark Letni zanotował w 2023 roku wzrost o 6 tysięcy klientów w stosunku do roku poprzedniego. Nasze starania związane z uatrakcyjnieniem weekendowej oferty dla klientów odwiedzających nas w sezonie letnim, a także rozszerzenie oferty gastronomicznej przyniosły zamierzone efekty. Dodatkowo świetnie sprawdziła się funkcja koordynatora obiektu, którą pełnią nasi zaufani pracownicy, dbając o porządek w obiektach. Dzięki temu klienci odwiedzający nas całymi rodzinami mogą czuć się bezpiecznie i cieszyć się radosnym wypoczynkiem w piękne letnie dni” – mówi Kamila Szczytowska. „Koordynacja obiektu skupia się także na ścisłej współpracy z ratownikami wodnymi, którą na przestrzeni tych ponad dwóch lat, od kiedy została wprowadzona w ATOL-u, opanowaliśmy do perfekcji. Staramy się, aby nasze obiekty były przyjazne rodzinom z dziećmi, były bezpieczne i chętnie odwiedzane przez całe rodziny. Zależy nam na tym, żeby rodzice chcieli spędzać ze swoimi dziećmi czas wolny w ATOL-u” – dodaje Szczytowska.

Nowoczesne rozwiązania

W ubiegłym roku postawiliśmy na rozwój, nie tylko pod względem oferty, ale również ułatwień dla klientów. „Zainwestowaliśmy w wirtualną centralę telefoniczną, która sprawiła, że klienci, dzwoniąc do nas, mogą dowiedzieć się najważniejszych rzeczy, zanim jeszcze połączą się z pracownikiem. Sprawdza się to zwłaszcza przy zapisach na oblegane zajęcia fitness – każdy ma jednakowe szanse, ponieważ to automat ustawia klientów w kolejce do zapisów” – tak Prezes Arkadiusz Staśkiewicz mówi o nowych technologiach w ATOL-u i dodaje: „Postawiliśmy także na to, co zdaniem wielu jest przyszłością branży obiektów spędzania czasu wolnego – sztuczną inteligencję. Wdrożyliśmy chat oparty o nowoczesne rozwiązania AI, który pozwala nam oszczędzić czas na odpisywaniu wiadomości do naszych klientów – dzięki temu możemy skupić się na konstruowaniu nowej oferty, a sztuczna inteligencja przejęła w jakiejś części kontakt z naszymi klientami”.

W ATOL-u udało się osiągnąć założone wcześniej cele – klientów przybywa, oferta się poszerza, a obiekty zyskują nowe oblicze – w marcu tego roku rozpoczęły się remonty, które poprawią nieco stan wizualny oleśnickiego obiektu. „W 2024 roku czekają nas zmiany, związane przede wszystkim ze stałym zwiększaniem się płacy minimalnej. Na ten moment nie możemy jeszcze nic powiedzieć, ale czujemy już na plecach oddech konkurencji w postaci planowanego na ten rok otwarcia basenu na wrocławskim Psim Polu, ale nie przeraża nas to, a wręcz przeciwnie – motywuje do dalszego działania i sprawia, że w naszych głowach rodzą się nowe pomysły” – podsumowuje optymistycznie Arkadiusz Staśkiewicz.

https://www.facebook.com/atol.olesnica
https://atol.olesnica.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska