1892 - Konie zastąpiono elektrycznością
Na 15 lat po uruchomieniu tramwaju konnego zaczęto go zastępować elektrycznym. Władze Wrocławia podpisały umowę na budowę linii energetycznych, a już w 1893 roku uruchomiono pierwsze pojazdy z pantografami.
1893 - Pierwsze elektryczne tramwaje miały różne funkcje
Pod koniec XIX wieku władze Wrocławia postanowiły wykorzystywać tramwaje również do innych celów niż przewóz pasażerów. Na budowy dostarczano materiały i surowce. Po mieście jeździły również pojazdy techniczne i gospodarcze. Wszystkie z nich były produkcji "Herbranda" i właśnie pod tym szyldem przemierzały ulice Wrocławia.
Początek XX wieku - boom infrastruktury tramwajowej
W 1901 roku Wrocławskie Towarzystwo Ulicznej Kolei Żelaznej uruchomiło dwie trasy: z Popowic pod Bramę Oławską i pod Dworzec Główny. Do końca 1901 roku zelektryzowano wszystkie odcinki poprzednich tras konnych.
Początek XX wieku - boom infrastruktury tramwajowej
Rok później ukończono budowę zajezdni przy ul. Krakowskiej oraz trasę tramwajową od Dworca Głównego przez dzisiejszą ulicę Stawową i Glinianą do Kamiennej. W latach 1902–1903 powstała trasa do Cmentarza Osobowickiego.
Przejdź do następnego slajdu, aby dowiedzieć się więcej! >>>