Czy firmy potrzebują strategii?

Redakcja
Określenie właściwych kierunków rozwoju powinno być obecnie sprawą kluczową dla każdej firmy. Odpowiednio zainwestowane środki przyniosą konkretne korzyści finansowe, rozwiną przedsiębiorstwo i pomogą w zdobyciu przewagi konkurencyjnej. Zdecydowana większość polskich firm nie wypracowuje jednak takiej strategii i działa „w ciemno”. Czy taka taktyka się opłaca?

W obecnej rzeczywistości gospodarczej przedsiębiorstwom coraz trudniej jest zdobyć klienta. W dobie dużego nasycenia rynków produktami i usługami, poważny problem sprawia wyróżnienie się na tle konkurencji. Nietrafione inwestycje, obniżanie cen, wprowadzanie rozwiązań bez analiz, badań i konkretnych wyliczeń, może doprowadzić do wielu strat, a nawet utraty płynności finansowej. Zwiększenie konkurencyjności oraz określenie najlepszych kierunków rozwoju, powinny więc być dla każdej firmy motorem do opracowywania strategii oraz późniejszego wdrażania jej elementów. Niezbędny do tego jest kompleksowy audyt, pozwalający określić kluczowe obszary do wprowadzania zmian, a także konkretne działania, przekładające się na wzrost dochodów firmy. W wyniku takiego całościowego badania określone zostają m.in. słabe strony firmy, które warto ulepszyć, a także obszary już dobrze rozwinięte, których dodatkowe usprawnianie może przynieść dodatkowe korzyści.

Duże koszty, ale…
Strategia to spory koszt dla firmy. Jej cena to min. 30 tys. zł, a im większe przedsiębiorstwo, bardziej rozbudowane, tym drożej. Firmy, chcąc oszczędzić, robią więc badania i analizy we własnym zakresie, często nie zauważając przy tym kluczowych problemów. Dzieje się tak z różnych powodów: zaczynając od tego, że często we własnej organizacji nie zauważa się widocznych z zewnątrz błędów, a skończywszy na braku odpowiedniej wiedzy z zakresu tak wielu obszarów funkcjonowania firmy. Źle opracowana strategia, to źle wydane pieniądze na jej wdrożenie. Z kolei brak strategii – to działanie „w ciemno”. Obie sytuacje mogą doprowadzić do nietrafionych inwestycji i straty dużych środków finansowych, co może okazać się zgubne dla firmy.

Strategia za darmo
„Strategia innowacji czynnikiem przewagi konkurencyjnej firm” to projekt unijny, który powstał dzięki zaangażowaniu Dolnośląskiego Związku Pracodawców oraz Agencji Rozwoju Innowacji S.A., w rozwój dolnośląskich firm. Chcąc ograniczyć wydatki przedsiębiorców na tworzenie planów rozwojowych, przygotowano rozwiązanie oferujące pomoc w postaci doradztwa z zakresu szerokiej wiedzy eksperckiej w tym zakresie. Pomoc przy kompleksowych analizach oraz wytyczaniu konkretnych rozwiązań, okazuje się nieoceniona w opracowywaniu strategii innowacji dla kluczowych obszarów funkcjonowania danej firmy. Dzięki udziałowi w projekcie i stworzeniu strategii innowacji, firmy będą miały także większe możliwości zdobycia środków finansowych z budżetu UE w okresie 2014-2020.

Pierwsi już korzystają
Z tej szansy skorzystało już kilkanaście przedsiębiorstw z całego Dolnego Śląska. Kompleksową analizę z udziałem ekspertów przeprowadziła m.in. firma Elektryczni.eu, która specjalizuje się w pozyskiwaniu „zielonej energii” ze słońca oraz produkcji ekologicznych rowerów z napędem elektrycznym. – Bezpośrednią przyczyną wzięcia udziału projekcie „Strategia Innowacji” była chęć uporządkowania wiedzy w zakresie kierunków rozwoju spółki. Nie jest to zadanie łatwe, szczególnie dla początkującej firmy, której zasoby są mocno ograniczone. Efektem projektu jest mapa drogowa działań, które chcemy rozwijać – mówi Paweł Rochala, prezes zarządu Elektryczni.eu. Podkreśla też, jak ważne jest profesjonalne doradztwo – niewątpliwie wartością dodaną są konsultanci-partnerzy, którzy rozumiejąc ideę biznesu, wspólnie angażują się w projekt – dodaje Rochala.

Stwórz z nami strategię innowacji dla Twojej firmy. Dzięki naszym ekspertom dokonasz kompleksowej analizy, sprawdzisz efektywność wielu obszarów, dowiesz się jak np. usprawnić procesy, zoptymalizować koszty, a nawet zweryfikujesz wdrażaną już strategię, jeśli czujesz, że nie przynosi zamierzonych efektów. Zaplanuj swoje działania, określ budżet i wdrażaj innowacyjne rozwiązania w swojej firmie. Skorzystaj z możliwości jaką daje udział w projekcie.

Więcej informacji na temat projektu „Strategia Innowacji czynnikiem przewagi konkurencyjnej firm” można znaleźć na stronie: www.strategiainnowacji.pl
Zapewniamy pomoc przy wypełnianiu wniosku!
Udział w projekcie jest bezpłatny! Ilość miejsc ograniczona!

Wysokie czynsze, niewielu klientów. Restauratorzy zamykają biznesy.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Aleksandra77

Strategia może być uzupełniona dobrym oprogramowaniem, a to też bardzo ważny element w każdej firmie. Polecam poczytać trochę artykułów edukacyjnych, które znajdują się na stronie www.crm7.pl ponieważ jest tam masa publikacji odnośnie dobrego dopasowania oprogramowania crm pod kątem działalności i strategii firm :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3