Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budżet prorozwojowy i odpowiedzialny chwalił prezydent Jacek Sutryk. Opozycja punktuje główne założenia budżetu Wrocławia na 2020 rok

Andrzej Zwoliński
Rzecz kolejna to podejście do ruchu samochodowego oraz koncepcji remontów i inwestycji. Przykład jaki należy tu wskazać to planowany remont mostu Osobowickiego. Obecnie trwa przetarg na jego projekt. Most ten ma w tej chwili de facto po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Po przebudowie, która będzie kosztować mieszkańców Wrocławia kilkadziesiąt milionów złotych jadący z centrum mają mieć do dyspozycji jeden wspólny pas ruchu dla aut, autobusów i tramwajów. Strach pomyśleć co będzie w przypadku awarii lub kolizji, natomiast jeszcze większe korki niż obecne są gwarantowane. W zamian za zabrany pas ruchu na moście będzie można wytyczyć ścieżkę rowerową. Prowadzenie inwestycji w ten sposób, oprócz kwestii funkcjonalności mostu po remoncie, budzi także wątpliwości pod kątem gospodarności. Po co płacić kilkadziesiąt milionów złotych za przebudowę mostu, jeśli już dziś wiemy, że przeprawa po remoncie tylko dodatkowo zakorkuje okolicę. Czy ścieżka rowerowa jest warta kilkadziesiąt mln złotych? Dlaczego nie wybudować ścieżki w ramach kładki pieszo-rowerowej niezależnie od mostu, a most po prostu wyremontować? - pyta radny PiS.Jego niepokój budzi też wprowadzanie rozwiązań uderzających w mieszkańców Wrocławia, przemieszczających się samochodami. Z jednej strony ograniczamy ruch samochodów poprzez buspasy, utrudniamy wyjazd osiedli poprzez zamykanie kolejnych dróg dla ruchu, wprowadzamy ruch jednokierunkowy lub po prostu nie realizujemy inwestycji ułatwiających dojazd/wyjazd z osiedli.  Z drugiej strony wpuszczamy w sposób nieskrępowany dziesiątki tysięcy aut z spoza Wrocławia. Na przykład z kierunku północno-wschodniego poprzez aleję Jana III Sobieskiego wjeżdżają tysiące aut. Z kolei mieszkańcy Psiego Pola mogą próbować wydostać się poprzez jednokierunkową Farną lub Sycowską czy też wiecznie zakorkowane rondo Lotników Polskich. W roku 2019 ulica Sycowska z dwukierunkowej stała się jednokierunkową. W bardzo trudnej sytuacji są także mieszkańcy Sołtysowic. Poprzez wspomniane działania lub zaniechania inwestycyjne de facto karzemy mieszkańców Wrocławia, a premiujemy osoby mieszkające w sąsiednich miejscowościach i płacące tam podatki. Na alei Jana III Sobieskiego na wysokości Zakrzowa jest miejsce pod pod dwie sygnalizacje świetlne, które rozwiążą wiele problemów.  - Wśród zgłoszonych przez klub PiS inwestycji były propozycje usprawnień drogowych. Żadna z istotnych propozycji nie będzie realizowana w roku 2020. Mieszkańcy Wrocławia na siłę nie przesiądą się na rowery czy też do tramwajów lub autobusów. Odkładanie niezbędnych inwestycji drogowych lub uzależnianie ich realizacji od inwestycji deweloperskich będzie rodzić coraz większą frustrację. Należy brać pod uwagę, że kontynuacja takiej polityki będzie zachęcać do wyprowadzek z Wrocławia – przekonuje Kurczewski.
Rzecz kolejna to podejście do ruchu samochodowego oraz koncepcji remontów i inwestycji. Przykład jaki należy tu wskazać to planowany remont mostu Osobowickiego. Obecnie trwa przetarg na jego projekt. Most ten ma w tej chwili de facto po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Po przebudowie, która będzie kosztować mieszkańców Wrocławia kilkadziesiąt milionów złotych jadący z centrum mają mieć do dyspozycji jeden wspólny pas ruchu dla aut, autobusów i tramwajów. Strach pomyśleć co będzie w przypadku awarii lub kolizji, natomiast jeszcze większe korki niż obecne są gwarantowane. W zamian za zabrany pas ruchu na moście będzie można wytyczyć ścieżkę rowerową. Prowadzenie inwestycji w ten sposób, oprócz kwestii funkcjonalności mostu po remoncie, budzi także wątpliwości pod kątem gospodarności. Po co płacić kilkadziesiąt milionów złotych za przebudowę mostu, jeśli już dziś wiemy, że przeprawa po remoncie tylko dodatkowo zakorkuje okolicę. Czy ścieżka rowerowa jest warta kilkadziesiąt mln złotych? Dlaczego nie wybudować ścieżki w ramach kładki pieszo-rowerowej niezależnie od mostu, a most po prostu wyremontować? - pyta radny PiS.Jego niepokój budzi też wprowadzanie rozwiązań uderzających w mieszkańców Wrocławia, przemieszczających się samochodami. Z jednej strony ograniczamy ruch samochodów poprzez buspasy, utrudniamy wyjazd osiedli poprzez zamykanie kolejnych dróg dla ruchu, wprowadzamy ruch jednokierunkowy lub po prostu nie realizujemy inwestycji ułatwiających dojazd/wyjazd z osiedli. Z drugiej strony wpuszczamy w sposób nieskrępowany dziesiątki tysięcy aut z spoza Wrocławia. Na przykład z kierunku północno-wschodniego poprzez aleję Jana III Sobieskiego wjeżdżają tysiące aut. Z kolei mieszkańcy Psiego Pola mogą próbować wydostać się poprzez jednokierunkową Farną lub Sycowską czy też wiecznie zakorkowane rondo Lotników Polskich. W roku 2019 ulica Sycowska z dwukierunkowej stała się jednokierunkową. W bardzo trudnej sytuacji są także mieszkańcy Sołtysowic. Poprzez wspomniane działania lub zaniechania inwestycyjne de facto karzemy mieszkańców Wrocławia, a premiujemy osoby mieszkające w sąsiednich miejscowościach i płacące tam podatki. Na alei Jana III Sobieskiego na wysokości Zakrzowa jest miejsce pod pod dwie sygnalizacje świetlne, które rozwiążą wiele problemów. - Wśród zgłoszonych przez klub PiS inwestycji były propozycje usprawnień drogowych. Żadna z istotnych propozycji nie będzie realizowana w roku 2020. Mieszkańcy Wrocławia na siłę nie przesiądą się na rowery czy też do tramwajów lub autobusów. Odkładanie niezbędnych inwestycji drogowych lub uzależnianie ich realizacji od inwestycji deweloperskich będzie rodzić coraz większą frustrację. Należy brać pod uwagę, że kontynuacja takiej polityki będzie zachęcać do wyprowadzek z Wrocławia – przekonuje Kurczewski. Jaroslaw Jakubczak/ Polska Press
Fatalna gospodarka nieruchomościami, dyskryminacja kierowców, czy bezsensowne pompowanie pieniędzy w Śląsk Wrocław. To tylko niektóre z zarzutów opozycyjnych radnych.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska