Budowa tunelu pod cieśniną Świny zmierza ku końcowi
Jak informuje wykonawca, już w listopadzie w komorze startowej zabetonowano i zazbrojono zamknięcie stropu pośredniego. Na rampie i w tunelu dobiegł końca montaż konstrukcji pod elewację (będą to panele aluminiowe). Dobiegają końca prace przy wyjściach ewakuacyjnych. W komorze odbiorczej na wyspie Wolin zakończono m.in. uszczelnianie ścian szczelinowych. Na rampie i w tunelu trwają prace wykończeniowe barier energochłonnych, izolacja pod jezdnię po stronie północnej czy montaż konstrukcji pod elewację. Na placu budowy wykonywane są prace porządkowe oraz utrzymaniowe.
Zobacz, jak wygląda inwestycja!
Prace typowo budowlane mają zakończyć się w tym roku. Pierwsze miesiące nowego roku to czas m.in. na niezbędne odbiory. Pierwsi kierowcy pojadą tunelem na koniec maja 2023 roku. Łączna długość przyprawy to ok. 3200 metrów, a sam tunel wydrążony metodą TBM to ok. 1483,80 metrów. Najgłębsze miejsce tunelu pod dnem Świny to 38 m.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?