Spis treści
Ekspertyza wiaduktu Dąbrowskiego jest niezbędna żeby sprawdzić, jaki jest stan techniczny tego obiektu - informuje Anna Kowalska z departamentu komunikacji społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
Ekspertyza wiaduktu Dąbrowskiego
Zakres zamówienia obejmuje:
- wykonanie inwentaryzacji budowlanej wiaduktu wraz z dokumentacją fotograficzną,
- wykonanie ekspertyzy technicznej wiaduktu wraz z badaniami i obliczeniami,
- wykonanie opinii technicznej, dotyczącej stanu technicznego wiaduktu w zakresie możliwości budowy drogi dla pieszych i rowerów (poszerzenie wiaduktu) wraz z ewentualną propozycją rozwiązań projektowych,
Ta wiedza pozwoli Miastu określić, jakie rozwiązania techniczne zastosować, aby przeprowadzić tamtędy ruch rowerowy - dodaje Anna Kowalska
Apel białostockich rowerzystów
Od dawna postulowali o takie rozwiązanie białostoccy rowerzyści. W zeszłym roku Stowarzyszenie Rowerowy Białystok wystosował list do prezydenta. Zwracali uwagę, że wiadukt ten jest centralną przeprawą przez przecinające miasto tory kolejowe oraz łączy bezpośrednio osiedla Antoniuk i Młodych, a pośrednio także Słoneczny Stok, Leśną Dolinę, Wysoki Stoczek, Starosielce i Bacieczki oraz Choroszcz, Fasty i Klepacze z centrum miasta.
- Z powyższych powodów, a także z braku atrakcyjnych alternatyw, na wiadukcie Dąbrowskiego występuje także znaczny ruch rowerowy. Co znamienne, ruch rowerowy występuje tam pomimo braku kompletnej infrastruktury rowerowej oraz pomimo dużego ruchu niebezpiecznie szybko jeżdżących aut - podkreślali rowerzyści.
Nadmieniali, że mają świadomość, że budowany obecnie tunel pieszo-rowerowy pod torami kolejowymi między ulicami Zwycięstwa i św. Rocha będzie stanowił alternatywę dla wiaduktu na niektórych relacjach i doceniamy, że inwestycję tę udało się doprowadzić do realizacji. Ich zdaniem jednak nie rozwiąże problemu wiaduktu.
- Przede wszystkim tunel ten nie obsłuży relacji między osiedlami Antoniuk i Wysoki Stoczek a ulicą Piłsudskiego. Z mapy aplikacji Strava wynika, że to północny chodnik wiaduktu jest najchętniej wykorzystywany przez rowerzystów, podczas gdy
tunel budowany jest na południe od wiaduktu - podkreśli rowerzyści.
Ekspertyza wiaduktu. Czas na oferty do końca lutego
I dlatego po raz kolejny zaapelowali o wyznaczenie dedykowanej infrastruktury rowerowej na wiadukcie Dąbrowskiego kosztem jednego z pasów ruchu ogólnego północnej jezdni wiaduktu (na odcinku, gdzie jest ich więcej niż dwa dla kierunku).
Czy będzie to możliwe dowiemy się z ekspertyzy. Na zgłaszanie ofert na jej wykonanie zainteresowani mają czas do końca lutego.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?