Oto najważniejsze drogi, które powstają wokół Wrocławia
Nie taka ekspresowa ta „ekspresówka”
Prace trwają też na budowie drogi S3. Jak informuje Magdalena Szumiata, rzecznik dolnośląskiego oddziału GDDKiA, odcinek drogi z Nowej Soli (woj. lubuskie) do Legnicy jest gotowy w 60-80 procentach.
W ciągu drogi S3 budowane jest 69 mostów, 324 przepusty - z czego 69 to przepusty ekologiczne, 8 węzłów drogowych: Kaźmierzów, Polkowice, Lubin Północ, Lubin Zachód, Lubin Południe, Legnica Północ, Legnica Zachód i Legnica Południe oraz cztery Miejsca Obsługi Podróżnych.
- Planowany termin zakończenia inwestycji to połowa 2018 roku - zapewnia Magdalena Szumiata.
Jak się jednak okazuje, termin oddania całej drogi do użytku jest w zasadzie nierealny. Opóźnienia na odcinku Lubin - Polkowice sięgają ponad rok, a dotyczą przede wszystkim budowanych mostów. Odcinek zgodnie z harmonogramem miał być gotowy 5 stycznia 2018 r.
W listopadzie GDDKia wystąpiła do Konsorcjum Salini-Pribex, które jest wykonawcą drogi o wyjaśnienie przestoju. Na szczęście na początku tego tygodnia, po przeszło miesięcznej przerwie drogowcy wrócili na plac budowy.
Nieco lepiej sytuacja wygląda na odcinku z Lubina do Legnicy. W połowie listopada oddany został wiadukt w miejscu skrzyżowania dróg krajowych nr 3 i 94.
Prace trwają też na odcinku Legnica - Bolków. Został on podzielony na dwa etapy. Pierwsze, 20-kilometrowy od Legnicy do Jawora i drugi od Jawora do Bolkowa. Droga ma być gotowa jesienią przyszłego roku. Koszt inwestycji to 893 mln zł.
GDDKiA prowadzi też przetarg na wykonawcę odcinka S3 z Bolkowa do granicy z Czechami w Lubawce. Oferty złożyło 17 firm. Najwyższa opiewa na 1,2 mld zł, najtańsza 750 mln zł. Umowa z wykonawcą zostanie podpisana wiosną przyszłego roku.