Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów
2 z 7
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
- Pod koniec lutego podpisaliśmy umowę na remont podpór 6...
fot. GDDKiA

Największe inwestycje drogowe na Dolnym Śląsku. Sprawdź, jak idzie budowa [MAPY]

Remonty i przebudowa na autostradzie A4

- Pod koniec lutego podpisaliśmy umowę na remont podpór 6 wiaduktów oraz rozbiórkę jednego na A4 na odcinku Legnica - Wrocław. Obecnie wykonawca pracuje nad projektem napraw – informuje Magda Szumiata z dolnośląskiego oddziału GDDKiA. Harmonogram zakłada rozpoczęcie prac w II połowie kwietnia. Najpierw będą prowadzone prace naprawcze, a następnie nastąpi rozbiórka wiaduktu. Roboty będą prowadzone w taki sposób, aby utrudnienia były jak najmniej odczuwalne dla kierowców. Zakłada się, że zakończenie prac nastąpi zgodnie z terminem, czyli w IV kw. tego roku.

Co z przebudową A4 na odcinku Od Wrocławia do Krzywej?

Wciąż trwa procedura wyłaniania wykonawcy projektu przebudowy ponad 130 kilometrowego odcinka A4. Przypomnijmy, że jeden z oferentów w ubiegłym roku oprotestował wyniki przetargu.

Co ma się zmienić na A4 między Wrocławiem i Przylesiem? Warianty są trzy

Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);

Wariant 2 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;

Wariant 3 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Warianty konsultowane są z lokalnymi samorządami. - Na stronie naszej stronie zostały umieszczone prezentacje oraz ulotki informacyjne dedykowane dla powiatów: jaworskiego, legnickiego, świdnickiego, bolesławieckiego oraz lubińskiego. Zwróciliśmy się z prośba do powiatów o zapoznanie się z materiałami oraz wniesienie ewentualnych uwag do przedstawionych korytarzy za pomocą dostępnych ankiet – mówi Magda Szumiata.

Zobacz również

Bez bramek w Katowicach. Górnik podzielił się punktami (ZDJĘCIA)

Bez bramek w Katowicach. Górnik podzielił się punktami (ZDJĘCIA)

TMiBZK podsumowało miniony aktywny rok. Zarząd jednogłośnie z absolutorium!

TMiBZK podsumowało miniony aktywny rok. Zarząd jednogłośnie z absolutorium!

Polecamy

Chciał zginąć jako męczennik na igrzyskach. Zatrzymano potencjalnego terrorystę

Chciał zginąć jako męczennik na igrzyskach. Zatrzymano potencjalnego terrorystę

Koniec wakacji jakie znamy! Ukochany kraj Polaków wprowadza rewolucję

Koniec wakacji jakie znamy! Ukochany kraj Polaków wprowadza rewolucję

Brutalny ranking tiktokera: najbrzydsze dworce w Polsce. Naprawdę jest aż tak źle?

Brutalny ranking tiktokera: najbrzydsze dworce w Polsce. Naprawdę jest aż tak źle?