18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Zobacz jak mknie pendolino. Testy pod Żmigrodem (MAPA, FOTO, FILMY)

Bartosz Józefiak
Ruszyły testy pociągu pendolino. 14 maszynistów PKP Intercity szkoli się z obsługi pociągów pendolino. Maszyniści widzieli już pojazd we włoskim Savigliano, gdzie znajduje się fabryka pendolino. Tam jednak odbywały się tylko testy statyczne. W poniedziałek pierwszy raz polscy maszyniści pod okiem pracowników firmy Alstom – producenta pendolino - sprawdzają pociąg w ruchu. - To będą dwa dni bardzo intensywnego szkolenia – mówi Zuzanna Szopowska z PKP Intercity.

CZYTAJ TEŻ: PENDOLINO POJECHAŁ 140 KM/H POD ŻMIGRODEM

W pociągu sprawdzana będzie m.in. cała aparatura, radio, hamulce, współpraca z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, a także działanie pantografu. Pantograf pendolino na torze w Żmigrodzie postawiono szybko, ale pociąg długo przygotowywany był do ruchu. Pociąg pendolino wystartował po godz. 14 po torze testowym, który ma ok. 9 kilometrów długości. Na początku jeździł z bardzo małą prędkością. Z każdym okrążeniem rozpędzał się jednak. Do godz. 16 zrobił sześć pełnych okrążeń, z każdym z nich, jadąc z większą prędkością.

Warto dodać, że prócz zajęć praktycznych, maszyniści będą też dziś mieli zajęcia teoretyczne z obsługi pendolino. Mają one dziś potrwać do godz. 22.

Na wiadukcie w Węglewie, zaraz obok ośrodka zebrało się kilkunastu gapiów, którzy od kilku godzin czekają na start pociągu. - E tam, polskie pociągi ładniejsze – mówi Józef Szulc, mieszkaniec Węglewa. – To wcale nie takie cudo. Mieliśmy tu lepsze widoki, na przykład jak testowali zderzające się ze ścianą pociągi.

- Na torze koło nas testowano już lepsze pociągi. O tym jest wyjątkowo głośno, bo ten wyjedzie na polskie tory – dodaje Katarzyna Chodorowska. – Chciałam pokazać pociąg dzieciom. Słyszały o nim w telewizji, więc to dla nich wielka frajda, że mogą zobaczyć go na żywo.

- Przyjechałem na rowerze z Rawicza, bo chciałem zobaczyć ten pociąg. Przez mój Rawicz nie będzie on raczej jeździł, więc to jedyna taka okazja - opowiada Marcin Drożdżyński.

Od środy pociąg będzie dalej testowany na torze pod Żmigrodem. Sprawdzać będą go eksperci z instytutu Kolejnictwa. Badania w ośrodku eksperymentalnym potrwają do października. Później przejdzie jeszcze testy na torach, po których będzie jeździł w przyszłości. Te badania potrwają do końca stycznia. Badania są konieczne, by pociągi pendolino otrzymały homologację, czyli pozwolenie na użytkowanie. Dopiero wtedy będą dopuszczone do ruchu po polskich torach. Pendolino zacznie regularne kursy w grudniu 2014 r.

Kolejną okazją do oglądania Pendolino z bliska będą Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO, które rozpoczną się 24 września w Gdańsku.

Jak dojechać na miejsce, skąd widać pendolino? Jadąc z Wrocławia jeszcze przed obwodnicą Żmigrodu (przed stacją paliw) skręcamy w lewo, w ulicę Wrocławską. Następnie przed szkolnymi boiskami skręcamy w lewo, w ul. Sienkiewicza. Jedziemy cały czas główną drogą. Gdy skończą się zabudowania, tuż przed przejazdem kolejowym skręcić w prawo na drogę w kierunku Wińska. Jedziemy prosto, wzdłuż torów kolejowych. Przejeżdżamy przez wieś Węglewo. Wiadukt jest tuż za wsią, za za zakrętem. Z wiaduktu doskonale widać tor i stamtąd właśnie będzie można podziwiać testy pendolino. Podobny wiadukt jest jeszcze ok. 2,5 km dalej, na tej samej drodze, przed wsią Barkówko.

Zobacz też: Co tam Pendolino! Oto najszybsze pociągi świata (GALERIA)

Wcześniej w ubiegły poniedziałek na wrocławskim Dworcu Głównym polski pociąg pendolino obejrzało ponad 3200 wrocławian. Skład wjechał na peron III w poniedziałek punktualnie w południe. Setki ludzi przywitały go oklaskami. Prezentacja pendolino dla wrocławian miała potrwać do godz. 14.00, ale przedłużono ją do godz. 15.30. W okolice dworca zmierzały takie tłumy, że ruchem musiała kierować policja.

Zobacz ZDJĘCIA z prezentacji pendolino we Wrocławiu

Wideo

Komentarze 78

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
xxx

Ten sam dzień 16 styczeń 2015 trasa Warszawa Wschodnia – Kraków Główny
ten mega szybki pendolino (EIP) jedzie od 2h37min do 2h41min
A niby wolniejsze inercity (EIC) jedzie od 2h40min do 2h49min
Przy czym to jest chyba pośpieszny (TLK) od 3h00min do 4h59min

Mega wielkie różnice w czasie przejazdu między EIP a EIC. Pendolino faktycznie jest mega szybkie (LOL)

c
chyba

TGV :)

j
ja

W okolicach Żmigrodu a nie Żmigroda panie reporterze!

P
PikNick

To socjalizm bez socjalu.

n
nie

PO goni szybciej niż 45kilo,bo jak jechoł bez Leśnica to wiechoł do kukurydza i babe przejechoł.

b
burek

ohoho i bez łapcyce pyndzi to pindol ino łyych idzie jak rakieto

f
freestyler

mknie niczym TGW ;>

k
kamillo

"Z każdym okrążeniem rozpędzał się jednak." Co to za zdanie? To Polak układał czy może obcokrajowiec przez google translator?

a
a

ach, och, ale mam orgazm!
to lepsze od naturystek!

g
g

Jest i nie wiadomo co z nim robić.

g
gość

Z tak ważnego dla życia wrocławian i całej Polski ba Europy wydarzenia???
Mam przecieki, że ponoć trzech szkolonych maszynistów nie może spać, dwóch pochlało, 5 po kolacji puszcz bąki, a jeden myje właśnie zęby.

f
fisherman

bo chyba tylko wy w redakcji się tym podniecacie ....

40km/godz

O pendolino mówiło się od prawie 20 lat, że Polska lada moment je zakupi. Mały Nowak się nasłuchał tych bajeczek i koniecznie chciał zrealizować dziecięce marzenia. Za wszelką cenę.

w
woku

wy tak na poważnie, nie możecie się doczekać grudnia 2015r(czyt. w pl +2 biurokratyczne lata wicie rozumicie) ??? co nam po torze w żmigrodzie i otwieraniem buzi jak ponad 85% tras, wiaduktów, zwrotnic i trakcji to zabytki? co było 2tyg. temu przy 4-5 dniach tych "tropikalnych" dziennikarskich upałów +33-36st, stanęło 14-ście DALEKOBIEŻNYCH pociągów, bo przewody się zbuntowały. ranking UE pod względem infrastruktury, jakości itp plasuje nas za kilkoma afrykańskimi krajami... tgv nie pomoże tym 70-ciu spółkom,zarządom,radom nadzorczym pkp - niech podadzą ile % pociągów jeździ punktualnie a ile z drobnym 2h poślizgiem lub gorzej z 5h postojem w polu.

K
KS

pendolino tak pomoże pkp jak via gr a kastratowi.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3