Znów ruszy remont pechowego odcinka linii Wrocław-Poznań

Grzegorz ChmielowskiZaktualizowano 
Remont linii kolejowej Wrocław - Poznań na terenie Wrocławia - 2014 rok
Remont linii kolejowej Wrocław - Poznań na terenie Wrocławia - 2014 rok Fot. Janusz Wójtowicz / Polska Press
Lada dzień ma ruszyć ponownie przebudowa odcinka Korzeńsko-Leszno na linii kolejowej Wrocław-Poznań. Roboty stanęły tam po zerwaniu umowy z firmą Astaldi. Dzisiaj podróż pociągiem z Wrocławia do Poznania to historia postojów, mijanek, zwolnień. Kiedy do stolicy Wielkopolski dojedziemy w 1,5 godziny?

Kilka dni temu „kontrolnie” przejechaliśmy trasę z Wrocławia do Poznania i z powrotem pociągiem Mamry (TLK IC). Podróż tam (165 km) trwała 2 godziny 40 minut, a powrotna 2 godziny 20 minut. Z Wrocławia przez Oborniki Śląskie do Żmigrodu i Korzeńska, czyli do granicy województwa dolnośląskiego, jedzie się gładko i szybko. Ten odcinek został już przebudowany. Gdy wjedziemy do Wielkopolski, miny pasażerom rzedną. Wiele stacji jest w remoncie. Część torowiska jest rozebrana. Pociąg zwalnia, stoi po kilkanaście minut…

Wokół torów zmagazynowano stosy betonowych podkładów i innych elementów, które będą potrzebne do budowy nowych torowisk i trakcji elektrycznej. Będą, bo dzisiaj - choć jeździ tędy pociąg za pociągiem - na odcinku od Korzeńska do Leszna roboty stoją - PLK zerwała umowę na ten odcinek z generalnym wykonawcą, firmą Astaldi. I co dalej?

Jak tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. teraz realizowana jest modernizacja trasy Korzeńsko (granica woj. dolnośląskiego) - Czempiń pod Poznaniem: przebudowa stacji, torów, urządzeń sterowania ruchem. Podzielono ją na dwa odcinki: Korzeńsko-Leszno i Leszno-Czempiń.

- Prace przebiegają na wszystkich kontraktach poza umową, na któej pracowała firma Astaldi - informuje Mirosław Siemieniec. - W dniu 5 października odstąpiono od kontraktu „Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59 odcinek granica województwa dolnośląskiego - Leszno” przez firmę Astaldi S.p. Obecnie opóźnienie wynosi około 8 miesięcy. Spółka analizuje obecnie możliwości jak najszybszej realizacji w/w kontraktu. Sytuacja jest dynamiczna i na dzień dzisiejszy planowane jest zlecenie dalszych prac na linii kolejowej nr 271 spółce zależnej PLK - czytamy w komunikacie rzecznika PKP PLK S.A. sprzed kilku dni.

W niedzielę Mirosław Siemieniec poinformował, że odcinek Korzeńsko-Leszno będzie remontowała spółka zależna od PKP PLK S.A która roboty ma podjąć na przełomie października i listopada. Czyli lada dzień. Jeżeli spółka szybko ruszy z pracą i nie będzie nadzwyczajnych trudności, to przebudowa odcinka Korzeńsko-Leszno zostanie zrealizowana do końca 2020 roku. W tym samym czasie ma być zakończona modernizacja odcinka Leszno- Czempiń. Czyli w końcu 2020 roku cała trasa z Wrocławia do Poznania powinna być już gotowa.

Wtedy, zauważa Siemieniec, PKP PLK S.A. przystąpi do starań o dopuszczenie tam ruchu pociągów z prędkością do 160 km/h.
Jeżeli się to wszystko powiedzie, dzisiejszy czas przejazdu znacznie się skróci i pociągiem dalekobieżnym z Wrocławia do Poznania dostaniemy się w 1,5 godziny.

ZOBACZ TAKŻE: OTWARTO KOLEJNY ODCINEK S5 WROCŁAW - POZNAŃ

Otwarto kolejny odcinek drogi ekspresowej S5. Szybciej z Wro...

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Materiał oryginalny: Znów ruszy remont pechowego odcinka linii Wrocław-Poznań - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Z
ZAMIAST UKRAIŃCÓW

POLSCY PANOWIE POWINNI DO PRACY ŚCIĄGAĆ...JAPOŃCZYKÓW...JA WIEM, ŻE BĘDZIE DROŻEJ, ALE GENERALNIE SIĘ TO BARDZIEJ OPŁACI...NO I Z JAPOŃSKĄ MAFIĄ TEŻ MOŻNA ROBIĆ INTERESY ;)

zgłoś
D
Dark

Nie wiem jak to policzyłeś. Pierwszy pociąg TGV wyjechał na tory w 1981 roku.
Co prawda ETG, z turbiną gazową, weszły do użytku w marcu 1970 na linii Paryż – Cherbourg, ale one nie przekraczały 200 km/h

zgłoś
D
Dark

W niecałe 2h dojechałeś, ale do Leszna, a nie Poznania.

zgłoś
x
xenox

Co jechałaś załatwić?

zgłoś
G
Gość

Dobre!

zgłoś
N
Niemiecki inzynier

Do Wrocławia mam 35km i jadę około 1h do dwroca przez remonty buforowej, hubskiej, dyrekcyjnej ,a gdybym miał pojechać na drugi koniec Wrocławia to pewnie tez by mi zajęło 1,5h.

zgłoś
A
Adam

Do Milicza PKSem jade 70 km co najmniej 1,5 godziny tez uważam, że to przesada. Wrocław jest słabo skomunikowany i z powiatami w okolicy (takimi jak Milicz) i województwami sąsiednimi i z innymi wielkimi miastami, nie z powodu braku połączeń, ale z powodu tak długiego czasu dojdazdu

zgłoś
A
Amen

Prawie 20 lat temu IC jechał te trasę w 1h 40min, a pośpieszny 1h55min, polska kolej to dno i kilometr mułu

zgłoś
P
PKP

Pamiętaj jak w 2000 roku express jechał 1godzinę i 34 minuty z postojem tylko w Lesznie . A po 20 latach podróż skróci się do 1.5h .....to zawsze 4 minuty do przodu

zgłoś
G
Gość

a francuzi od 50lat jezdza 300km/h TGV

zgłoś
b
byly ksiadz

z polska mentalnoscia porownujesz nas do tych krajow ? z jakiej racji ? kraj ktory wygrywa 27:1 ma byc w czyms liderem albo w topie ?

zgłoś
t
tak to wygląda

byli z importu.

zgłoś
w
w

co wszystko spieprzyć potrafią.

zgłoś
B
Biały Pan

machanie szabelką, igranie z Unią Europejską spowolni nasz rozwój... chyba, że katotalibom o to chodzi....

zgłoś
e
edek

stracilem juz rachube

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3