Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Znika wiadukt w pobliżu Robotniczej. Zaczyna się budowa nowego (ZOBACZ)

JEW, fot. Tomasz Hołod
Burzenie starego i przygotowania do budowy nowego wiaduktu nad ulicą Smolecką przy skrzyżowaniu z Robotniczą
Burzenie starego i przygotowania do budowy nowego wiaduktu nad ulicą Smolecką przy skrzyżowaniu z Robotniczą Fot. Tomasz Hołod / Polska Press
W połowie października rozpoczęła się rozbiórka starego wiaduktu nad ulicą Smolecką, w pobliżu skrzyżowania z ul. Robotniczą. Docelowo górą nad ulicą Smolecką ma prowadzić tzw. trasa autobusowo-tramwajowa (w skrócie TAT) na Nowy Dwór. Zdaniem inwestora stara przeprawa nie nadawała się już do remontu. Wrocławskie Inwestycje chciałyby natomiast uratować fragmenty dawnej konstrukcji.

W miejscu nieużywanego od lat wiaduktu nad ulicą Smolecką powstanie nowa - 22 metrowa przeprawa, którą pojadą tramwaje i autobusy z Dworca Świebodzkiego na Nowy Dwór. Od kilku dni trwa wyburzanie wiaduktu, który dawniej jeździły pociągi tzw. kolei dolnośląsko-marchijskiej z Wrocławia (Dworzec Marchijski w pobliżu placu Orląt Lwowskich) w kierunku Legnicy i dalej do Berlina. Ulica Smolecka jest zamknięta na całej długości.

Wśród komentujących przebieg prac pojawiły się wątpliwości czy starego wiaduktu nie można było po prostu wyremontować. Wrocławskie Inwestycje tłumaczą, że przeprawa znajdowała się w złym stanie technicznym, znacznie pogorszył się on wskutek powodzi 1997 roku we Wrocławiu, gdy wiadukt znalazł się niemal w całości pod wodą.

Wiadukt dawnej kolei marchijskiej zalany podczas powodzi w 1997 roku
Wiadukt dawnej kolei marchijskiej zalany podczas powodzi w 1997 roku fot. Wratislaviae Amici/polska-org.pl

Tak wyglądała przeprawa w 1997 roku podczas powodzi

TAK PRZEBIEGAJĄ DZIŚ PRACE ROZBIÓRKOWE:

Wkrótce, bo w nocy z 8 na 9 listopada (piątek/sobota) zamknięty zostanie także fragment ulicy Robotniczej, kawałek dalej w stronę Nowego Dworu - przy pętli tramwajowej. To również element budowy tzw. TAT. Na tym odcinku będą przebudowywane sieci podziemne, a mowa o jednokierunkowym fragmencie Robotniczej od ul. Fabrycznej do przejazdu kolejowego.

Kierowcy jadący w kierunku Nowego Dworu będą musieli skorzystać z objazdu przez ulice Fabryczną oraz Wagonową.

Znika wiadukt w pobliżu Robotniczej. Zaczyna się budowa nowego (ZOBACZ)
fot. Wrocławskie Inwestycje

Od soboty wprowadzone zostaną zmiany tras linii autobusowych 106, 107, 109, 132, 142, 148, 149, 206, 249 i 609. Autobusy tych linii jadące od strony centrum w kierunku Nowego Dworu, zostaną skierowane objazdem od ul. Robotniczej przy pętli tramwajowej „Wrocławski Park Przemysłowy” przez ulice Fabryczną i Wagonową.

Na trasie objazdu autobusy dodatkowo będą zatrzymywały się na przystankach tymczasowych zlokalizowanych:
- przy ul. Fabrycznej na wysokości pętli tramwajowej – przystanek „na żądanie”
- przy ul. Wagonowej za skrzyżowaniem z ul. Fabryczną. W kierunku przeciwnym trasa autobusów pozostanie bez zmian.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska