Znamy szczegóły tramwaju na Jagodno, który jest autobusem. Jest przetarg na budowę buspasa

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Buspas ma zostać wybudowany w wydzielonym pasie zieleni, przeznaczonym pod tramwaj na Jagodno
Buspas ma zostać wybudowany w wydzielonym pasie zieleni, przeznaczonym pod tramwaj na Jagodno Paweł Relikowski / Polska Press
Jeszcze nie tramwaj, ale prawie. Jeśli wszystko pójdzie pomyślnie, mieszkańcy Jagodna otrzymają za 2 lata wydzielony buspas, który pozwoli na jazdę autobusami miejskimi bez stania w korkach. Urzędnicy właśnie ogłosili przetarg na jego budowę.

Ogłoszony przez Wrocławskie Inwestycje przetarg obejmuje przebudowę ulic Bardzkiej oraz Buforowej i rozbudowę ul. Kajdasza. Wydzielona jezdnia z buspasem ma liczyć około 2,7 km i powstać w pasie zieleni zarezerwowanej dla obiecanego mieszkańcom Jagodna torowiska - od ul. Kajdasza do skrzyżowania ulic Bardzkiej, Morwowej i Świeradowskiej. W rejonie skrzyżowania ul. Buforowej z ul. Kajdasza powstanie pętla autobusowa i parking Park & Ride wraz z miejscami dla rowerów.

Jednocześnie przebudowie poddane zostaną dwa skrzyżowania ul. Buforowej: skrzyżowanie z ul. Lutosławskiego, gdzie wydzielone będą pasy skręcające w ul. Lutosławskiego oraz skrzyżowanie z ul. Kopycińskiego, gdzie powstanie skręt w prawo w ul. Kopycińskiego. Przebudowane zostaną też fragmenty istniejących chodników i dróg rowerowych, a także wykonane wycinki, nasadzenia i przesadzenia zieleni. Przy budowie planuje się usunięcie 253 mkw. krzewów oraz wycięcie 87 szt. drzew (w tym 7 szt. ze względów sanitarnych). Uda ocalić się 52 drzewa, które zostaną zabezpieczone na czas robót.

Przebieg i przystanki nowej trasy autobusowej na Jagodno: Kajdasza (pętla), Jagodzińska, Malinowskiego, Konduktorska, Przystankowa, Bardzka
Przebieg i przystanki nowej trasy autobusowej na Jagodno: Kajdasza (pętla), Jagodzińska, Malinowskiego, Konduktorska, Przystankowa, Bardzka UM Wrocław

W ramach inwestycji planowana jest budowa i przebudowa pełnej infrastruktury drogowej, m.in.:

  • budowa odwodnienia;
  • budowa oświetlenia;
  • rozbudowa sygnalizacji świetlnej;
  • przebudowa kolizyjnej infrastruktury podziemnej;
  • budowa przystanków;
  • przebudowa przejazdu kolejowego w obrębie skrzyżowania z linią 285 wraz z infrastrukturą kolejową;
  • przebudowa istniejącej infrastruktury drogowej;
  • zagospodarowanie terenów zielonych (wycinki drzew oraz posadzenie nowych).

Prace mają zakończyć się do 2 lat od podpisania umowy z wykonawcą. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w listopadzie, co w praktyce oznacza, że autobus na Jagodno powstanie w okolicach końca 2024 roku, albo - co jest bardziej prawdopodobne - na początku 2025 roku. W przyszłości na buspasie docelowo planuje się położenie torowiska i budowę obiecanej trasy autobusowo-tramwajowej, która jest konieczna w przypadku tak gigantycznego osiedla jak Jagodno, które cały czas mocno się rozwija. Jednak na razie budowa tramwaju na Jagodno nie jest możliwa, o szczegółach pisaliśmy tutaj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Przywódca Chin z wizytą w Arabii Saudyjskiej. Komentarz P. Rakowskiego

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wkur...ny
Witamy w Sutrykowicach Balawejderowskich, dawniej miasto zwane Wrocławiem...

Jeszcze Sutryk Budwajzera do portu wsadź, będą stałe loty do Tarnogaju i na Biskupin, "arbuzami" będziecie latać...
G
Gość
Przy cenach prądu jakie proponuje pis tramwaj to rarytas. Oczywiście Daniel z cenami benzyny też nie lepszy ale jednak wyjdzie taniej. Szkoda, że mamy takich agentów obcych w rządzie.
G
Gość
Chyba jednak tramwaj na Jagodno mieszkańcom był bardziej potrzeby niż pociąg do Sobótki, który na południu Wrocławia wzmógł korki na Zwycieskiej, Ołtaszyńskiej i innych osiedlowych, którymi kierowcy próbują jakoś przejechać.
G
Gość
30 września, 18:49, tramwajorealista:

I bardzo dobrze, że autobus. Niektóre miasta już zapowiadają, że tramwaj przestanie jeździć, bo ceny prądu.

Ot i taka prawda o tramwajach -> potwornie awaryjne i drogie gόwno.

A co z kupionymi i zamówionymi autobusami elektrycznymi?

L
Lisi
30 września, 15:00, Gość:

Co stoi teraz na przeszkodzie, żeby ułożyć tory tramwajowe plus sieć zasilającą?

No właśnie teraz mamy takie czasy że wielu rzeczy się nie da zrobić. Nie da się skrzyżować linii kolejowej z tramwajową - na Żmigrodzkiej i Krakowskiej jeszcze się kiedyś dało. Nie da się powiesić sieci trakcyjnej na budynkach - trzeba zawalać chodniki słupami, kiedyś to się dało zrobić. Na Hubskiej i Glinanej nie da się dać zielonej strzałki samochodom kiedy jedzie tramwaj który dostał z popsutego ITS zielone światło do skrętu w prawo.

Teraz są takie czasy że się grodzi, blokuje, ogranicza. To co dawniej się dało - teraz się nie da.

t
tramwajorealista
I bardzo dobrze, że autobus. Niektóre miasta już zapowiadają, że tramwaj przestanie jeździć, bo ceny prądu.

Ot i taka prawda o tramwajach -> potwornie awaryjne i drogie gόwno.
J
Janek
30 września, 14:03, Gość:

Zgoda, pod warunkiem że ci, którzy forsowali tramwaj zapłacą za to z własnych kieszeni.

Oczywiście.

J
Janek
Kur...a! Tramwaj i tramwaj. Dosrali się tego tramwaju, że hej. A jak będzie tramwaj to będą krzyczeć, że chcą metro! Jak już będzie metro na Jagodno to będą chcieli lotniska a potem portu śródlądowego. Kupili mieszkania w polu i [wulgaryzm] drą , że mieszkają na zadupiu.
G
Gość
30 września, 14:03, Gość:

Zgoda, pod warunkiem że ci, którzy forsowali tramwaj zapłacą za to z własnych kieszeni.

30 września, 15:03, Jadzia łech...taczka:

Pie.rd.ol się popapr.ańcu, pieniaczu.

Cóż za niezwykła kultura muzyczna, typowy wrocławski burak

J
Jadzia łech...taczka
30 września, 14:03, Gość:

Zgoda, pod warunkiem że ci, którzy forsowali tramwaj zapłacą za to z własnych kieszeni.

Pie.rd.ol się popapr.ańcu, pieniaczu.

G
Gość
Co stoi teraz na przeszkodzie, żeby ułożyć tory tramwajowe plus sieć zasilającą?
G
Gość
Zgoda, pod warunkiem że ci, którzy forsowali tramwaj zapłacą za to z własnych kieszeni.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie