Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Znamy szczegóły tramwaju na Jagodno, który jest autobusem. Jest przetarg na budowę buspasa

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Buspas ma zostać wybudowany w wydzielonym pasie zieleni, przeznaczonym pod tramwaj na Jagodno
Buspas ma zostać wybudowany w wydzielonym pasie zieleni, przeznaczonym pod tramwaj na Jagodno Paweł Relikowski / Polska Press
Jeszcze nie tramwaj, ale prawie. Jeśli wszystko pójdzie pomyślnie, mieszkańcy Jagodna otrzymają za 2 lata wydzielony buspas, który pozwoli na jazdę autobusami miejskimi bez stania w korkach. Urzędnicy właśnie ogłosili przetarg na jego budowę.

Ogłoszony przez Wrocławskie Inwestycje przetarg obejmuje przebudowę ulic Bardzkiej oraz Buforowej i rozbudowę ul. Kajdasza. Wydzielona jezdnia z buspasem ma liczyć około 2,7 km i powstać w pasie zieleni zarezerwowanej dla obiecanego mieszkańcom Jagodna torowiska - od ul. Kajdasza do skrzyżowania ulic Bardzkiej, Morwowej i Świeradowskiej. W rejonie skrzyżowania ul. Buforowej z ul. Kajdasza powstanie pętla autobusowa i parking Park & Ride wraz z miejscami dla rowerów.

Jednocześnie przebudowie poddane zostaną dwa skrzyżowania ul. Buforowej: skrzyżowanie z ul. Lutosławskiego, gdzie wydzielone będą pasy skręcające w ul. Lutosławskiego oraz skrzyżowanie z ul. Kopycińskiego, gdzie powstanie skręt w prawo w ul. Kopycińskiego. Przebudowane zostaną też fragmenty istniejących chodników i dróg rowerowych, a także wykonane wycinki, nasadzenia i przesadzenia zieleni. Przy budowie planuje się usunięcie 253 mkw. krzewów oraz wycięcie 87 szt. drzew (w tym 7 szt. ze względów sanitarnych). Uda ocalić się 52 drzewa, które zostaną zabezpieczone na czas robót.

Przebieg i przystanki nowej trasy autobusowej na Jagodno: Kajdasza (pętla), Jagodzińska, Malinowskiego, Konduktorska, Przystankowa, Bardzka
Przebieg i przystanki nowej trasy autobusowej na Jagodno: Kajdasza (pętla), Jagodzińska, Malinowskiego, Konduktorska, Przystankowa, Bardzka UM Wrocław

W ramach inwestycji planowana jest budowa i przebudowa pełnej infrastruktury drogowej, m.in.:

  • budowa odwodnienia;
  • budowa oświetlenia;
  • rozbudowa sygnalizacji świetlnej;
  • przebudowa kolizyjnej infrastruktury podziemnej;
  • budowa przystanków;
  • przebudowa przejazdu kolejowego w obrębie skrzyżowania z linią 285 wraz z infrastrukturą kolejową;
  • przebudowa istniejącej infrastruktury drogowej;
  • zagospodarowanie terenów zielonych (wycinki drzew oraz posadzenie nowych).

Prace mają zakończyć się do 2 lat od podpisania umowy z wykonawcą. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w listopadzie, co w praktyce oznacza, że autobus na Jagodno powstanie w okolicach końca 2024 roku, albo - co jest bardziej prawdopodobne - na początku 2025 roku. W przyszłości na buspasie docelowo planuje się położenie torowiska i budowę obiecanej trasy autobusowo-tramwajowej, która jest konieczna w przypadku tak gigantycznego osiedla jak Jagodno, które cały czas mocno się rozwija. Jednak na razie budowa tramwaju na Jagodno nie jest możliwa, o szczegółach pisaliśmy tutaj:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska