Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZMIENIAJ SWÓJ ŚWIAT – naucz się jak to robić

nnb
To jakie masz życie zależy tylko od Ciebie, albowiem świat jest taki, jak Twoje myśli. Osoby, które osiągnęły sukces w jakiejkolwiek dziedzinie, cechuje jedno: mają w sobie ogromną pasję, konsekwencje i dyscyplinę w działaniu – oto cały sekret – mówi Bea Bartlay.

SAM KIERUJESZ SWOIM LOSEM
Nie ma i nigdy nie było dla mnie nic bardziej motywującego i inspirującego, jak prowadzenie własnego biznesu. Idea ta od samego początku była motorem napędowym mojej kariery. Nic nie było w stanie mnie zatrzymać i zabić moich marzeń o innym życiu, a kiedy przyszedł moment, w którym sama mogłam o nim decydować – zwyczajnie odmówiłam podążania za utartym schematem i zaczęłam żyć według mojego planu, który od lat skrupulatnie sobie przygotowywałam.

Droga do sukcesu nie jest prosta, wielokroć okupiona łzami i wyrzeczeniami. Tak też i było w moim przypadku – robiłam swoje, zgodnie z planem – bez wypatrywania aplauzu, sławy, uznania. Założenie miałam jedno – osiągnąć cel, jaki sobie postawiłam i to przy pomocy narzędzi i wiedzy, jakimi wówczas dysponowałam. Zarówno wielkie, jak i małe przedsięwzięcia często zaczynają się od prostego pomysłu i moja firma nie była tu wyjątkiem.

TELEFON, KTÓRY ZMIENIŁ WSZYSTKO
Wszystko zaczęło się przypadkowo, kiedy to wiele lat temu przyjechałam do Anglii podszlifować swój angielski, pomogłam mojemu znajomemu zrekrutować do pracy kilku pracowników. Dodam, że wówczas nie miałam pojęcia o rekrutacji. Dla mnie to była świetna okazja, aby zobaczyć, jak funkcjonuje angielski biznes, przyjrzeć się procedurom od środka i być częścią procesu. Zabrałam się do pracy z takim zapałem, że w ciągu dwóch tygodni pracownicy byli już na miejscu w UK, a ja w tym czasie ogarnęłam im pozwolenie na pracę. Polska jeszcze wtedy nie była w Unii. Zdobyłam doświadczenie, wiedzę, szacunek i wsparcie ludzi na wiele kolejnych lat w biznesie.

Nie planowałam zostać w UK i zarezerwowałam bilet powrotny do domu. W drodze na lotnisko zadzwonił telefon. Głos w słuchawce chciał zamówić takich samych pracowników, jakich dostarczyłam do firmy tydzień wcześniej. Oddzwoniłam za 2 godziny i nie poleciałam do Polski. Sprawdziłam, jak funkcjonują agencje rekrutacyjne i jak to wygląda od strony biznesowej. Popędziłam wieczorem na spotkanie networkingu w Dockland’s Business Club, gdzie w jeden wieczór poznałam księgowych i prawników, specjalistów od Health and Safety. Widząc mój entuzjazm i pasję na tym spotkaniu, wytłumaczyli mi, jak funkcjonuje biznes w UK. Gdy już zabrakło kartek w notesie, robiłam notatki na serwetkach. Następnego dnia pojechałam do znajomego, któremu wcześniej rekrutowałam ludzi, i spędziłam tam cały dzień przyglądając się, jak wygląda proces i jakim żargonem posługują się pracownicy. Pierwszy raz w życiu widziałam, jak wygląda produkcja mebli dla największych światowych marek modowych. Bardzo spodobał mi się koncept i wtedy byłam już częścią tego procesu.

To my kształtujemy okoliczności, a nie okoliczności nas. Rozejrzyj się wokół – pieniądze naprawdę leżą na ulicy, wystarczy się po nie schylić. Wykorzystaj każdą okazję do tego, aby rozwijać i udoskonalać swoje życie, tu i teraz, z wiedzą i narzędziami, jakimi teraz dysponujesz – lepsze przyjdą w trakcie działania.

JASNO OKREŚL CEL I PRZYGOTUJ PLAN AKCJI
Od początku prowadzenia firmy przyświecał mi JEDEN CEL – zapewnić brytyjskim producentom sektora projektowania i wyposażenia wnętrz stabilną kadrę. Nie pojedynczych pracowników, LECZ CAŁE, SPRAWNIE PRACUJĄCE ZESPOŁY, począwszy od pracownika produkcji, na dyrektorze zarządzającym kończąc. Od pierwszego dnia byłam więc skupiona na jednym celu – budowaniu zespołów, a nie rekrutacji pojedynczych osób. To nas wyróżniało wśród konkurencji, to było naszym USP (unique selling proposition), dzięki któremu osiągnęliśmy wraz z moim zespołem spektakularny sukces.

SKUP SIĘ NA JEDNYM CELU, NIE ROZPRASZAJ SIĘ, NIE OGLĄDAJ NA INNYCH, NIE ZMIENIAJ KONCEPCJI CO 5 MINUT, TYLKO DLATEGO, ŻE KTOŚ W TWOIM OTOCZENIU ODNIÓSŁ SUKCES W JAKIEJŚ INNEJ DZIEDZINIE. TO, CO WIDZISZ, JEST KOŃCOWYM EFEKTEM JEGO PRACY, PLANU I STRATEGII, KTÓRĄ SOBIE OBRAŁ. BĄDŹ JAK KAPITAN STATKU, KTÓRY PŁYNIE DO OKREŚLONEGO CELU Z WYSELKCJONOWANĄ ZAŁOGĄ I MA ŚCIŚLE WYZNACZONĄ TRASĘ ORAZ CZAS NA DOPŁYNIĘCIE.

KATAMARANEM PO SUKCES
Pierwszy przełomowy dla nas moment miał miejsce w 2007 roku, kiedy moja firma otrzymało od London Chamber of Commerce and Industry prestiżową nagrodę biznesową dla najlepszej nowej firmy – Best New Business. Do tego konkursu nie można się było zgłosić samemu, musieliśmy dostać nominację, z audytem księgowym, referencjami klientów i osób zaufania publicznego.
W kategorii na najlepszy nowy biznes roku konkurowaliśmy z ponad 300 innymi brytyjskimi biznesami, kiedy przyszedł list informujący nas, że przeszliśmy do 10 radości nie było końca, łapaliśmy coraz więcej wiatru w żagle, a duma nas rozpierała – klasyfikacja w pierwszej dziesiątce i zaproszenie na Wielką Galę to było coś! I tak rytmie muzyki jazzowej, popijając szampana, płynęliśmy katamaranem po Tamizie na galę na Greenwich.
Kiedy na wielkiej Black Tie Gala Dinner w Royal Navy College na Greenwich, gdzie na sali było 600 osób, w tym cała elita londyńskiego biznesu, wyczytano nazwę mojej firmy – zwycięzcy najlepszego nowego biznesu – świat naprawdę mi zawirował. Brawom, wywiadom i gratulacjom nie było końca. Byłam niezwykle szczęśliwa i dumna z naszych osiągnięć. To jedna z tych chwil, dla których warto wstawać rano i budować coś z pasją od podstaw.

Raduj się każdą chwilą w życiu, każdy moment jest specjalny – on da Ci siłę i wiarę, kiedy zaczniesz w siebie wątpić i przeprowadzi Cię przez wszystkie trudne momenty.

HISTORIA Z POŃCZOCHĄ W TLE
Niestety, radość ze spektakularnego sukcesu nie trwała zbyt długo. Zaledwie trzy tygodnie później nasz główny klient zbankrutował, pozostawiając nas z niezapłaconą fakturą na kwotę £128.000. Ktoś mógłby powiedzieć: „Jak mogłaś do tego dopuścić?”. Otóż, to nie było przeterminowane zadłużenie, to była miesięczna faktura z zaledwie 7-dniowym opóźnieniem. Nie rozumiałam wówczas tego, co się wydarzyło. Eksperci doradzali ogłoszenie upadłości, a wszystkie znaki na niebie i ziemi mówiły, że nie podniosę się z tej katastrofy. Uparłam się jak przysłowiowy osioł, że dam radę odbudować firmę. Nie mogłam uwierzyć, że jednego dnia jesteśmy najlepszym nowym biznesem, a zaledwie kilka tygodni później miało nas fizycznie nie być. Zaufałam swojemu instynktowi. Zignorowałam rady, by zamknąć firmę. Nie przyjęłam porażki do wiadomości i postanowiłam walczyć.
Pojechałam do firmy klienta, u którego byli już administratorzy. Ci, którzy choć raz mieli do czynienia z administratorami, wiedzą, że nie ma z nimi żadnej rozmowy – nie można wejść na teren firmy i otrzymać niczego na piśmie poza powiadomieniem o końcowych wynikach ich pracy. Drzwi i bramy były szczelnie zamknięte. Podjechałam od podwórka i zwyczajnie weszłam przez płot; dodam, że w szpilkach i spódnicy. Z rozdartym do połowy rozporkiem w spódnicy i w podartych pończochach weszłam do budynku wyjściem ewakuacyjnym i tak oto stanęłam przed jednym z administratorów. Zanim zdążył mnie zapytać o to, jak się tu znalazłam, przedstawiłam się szybko i poprosiłam grzecznie, aby mi wyjaśnił, co się stało. Stał się cud – ten chłodny i zasadniczy prawnik zgodził się ze mną porozmawiać tylko dlatego, że byłam miła i poprosiłam o pomoc. Podczas naszej rozmowy uświadomiłam sobie, że zależy mu na sprzedaży firmy, że mają oczekujących kontrahentów i zaległe zamówienia. Wszystko, czego potrzebowali, to pracowników do obsługi linii produkcyjnej i biura, aby kontynuować produkcji. Przekalkulowałam stawki i wynegocjowałam z nim nowe warunki. W przeciągu zaledwie trzech miesięcy moja firma odzyskała płynność finansową. I tak oto, w podartych pończochach i rozprutej spódnicy, uratowałam firmę od upadku. To bardzo ważna lekcja, której nauczyłam się w biznesie - bądź konstruktywny i szukaj wyjścia z sytuacji.

JAK ZOSTAŁAM MIĘDZYNARODOWYM TRENEREM BIZNESU?
W 2007 roku, zaraz po tym, jak otrzymałam pierwszą prestiżową brytyjską nagrodę biznesową, przyjęłam zaproszenie brytyjskich instytucji, aby jako prelegent dzielić się swoim doświadczeniem, motywować i wspierać innych w drodze do sukcesu. I tak oto, oprócz codziennego rozwijania biznesu, zaczęła się moja fascynująca podróż międzynarodowego trenera.
Zdolność do adaptacji, poczucie humoru, gotowość i świadomość zmiany – jest tym, co pozwala osiągać sukces.

SUKCES NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI
Kiedy opublikowałam mojego e-booka „Liberty Women Mean Business”, wiele osób pytało mnie, jak to możliwe, aby w obcym kraju, bez żadnych znajomości i pożyczonego kapitału, w tak krótkim czasie osiągnąć tak duży sukces w tak wielu dziedzinach. Mój sukces zawdzięczam dyscyplinie, systematyczności, zaangażowaniu, ciągłej nauce, pasji oraz temu, że kilkanaście lat temu zadałam sobie kluczowe pytanie: „Kim jestem i dokąd zmierzam?”. Potem zaplanowałam, jak to osiągnąć i kogo wybiorę, aby mi w tej drodze towarzyszył. Czy było mi łatwo? Nie, wiele razy upadałam i podnosiłam się; zarówno sukcesy, jak i porażki nie są mi obce. Jestem tu, gdzie jestem i od 22 lat z sukcesem wspieram swoich klientów w budowaniu zespołów zarządzających, sprzedażowych i operacyjnych. Tysiącom osób pomogłam znaleźć pracę ich marzeń. Setkom ludzi pomogłam stworzyć i rozwinąć własny biznes. Podczas moich szkoleń w Europie, USA i Azji wsparłam tysiące uczestników w realizacji ich życiowych celów. Wiele osób, w tym ze świata mediów, zadaje mi pytanie: „Jak to zrobiłaś? Czy jest jakaś recepta na sukces?”. Chcę wtedy krzyknąć głośno: „Obudź się, możesz mieć lepsze życie, wszystko jest w Twoich rękach! Zrób to tu i teraz. Nie czekaj na lepszy moment, bo nigdy nie nadejdzie!”.

A JAK WYGLĄDAJĄ NA WARSZTATY, KTÓRE PROWADZĘ?
Nie przemawiam godzinami, nie pouczam, nie nauczam, nie mam nawet skryptu z przemową, jak grajek flamenco zadaję pytania i wsłuchuję się w to, z jakimi problemami na sali borykają się uczestnicy. Robimy praktyczne ćwiczenia, analizujemy i wyciągamy wnioski. Moich warsztatów nie da się wyreżyserować ani też co do sekundy zaplanować. Nie kryję się za amboną, kartkami z przemową czy prezentacją w PowerPoincie. Wsłuchuję się w ludzi, których mam na sali i wspólnie szukamy rozwiązań.
Na bazie moichdo świadczeń napisałam książkę „Work Smart Not Hard”, która jest kombinacją workbooka i studiów przypadku. Dzięki niej każdyczłowiek uporządkuje swoje wnętrze, lepiej pozna siebie, ale również nauczysz się, jak skutecznie i z sukcesem budować oraz wzmacniać relacje z otaczającym światem. Chciałabym, aby każda osoba, która przeczyta „Work Smart Not Hard” uwierzyła w siebie i przekonała się na własnej skórze, że sukces i szczęście są w zasięgu ręki.

Pobierz bezpłatnie rozdział mojej książki Work Smart Not Hard

To jakie masz życie zależy tylko od Ciebie, albowiem świat jest taki, jak Twoje myśli. Osoby, które osiągnęły sukces w jakiejkolwiek dziedzinie, cechuje jedno: mają w sobie ogromną pasję, konsekwencje i dyscyplinę w działaniu – oto cały sekret.

SPOTKAJ SIĘ Z BEATRICE BARTLAY NA ŻYWO
23.03.2019
PIERWSZY RAZ PO POLSKU
Jedyny raz w Europie Środkowej, we Wrocławiu,
poprowadzi
SZKOLENIE JAKIEGO W POLSCE JESZCZE NIE BYŁO!
to
JEDEN DZIEŃ, KTÓRY NA LEPSZE ODMIENIA ŻYCIE LUDZI !

Dowiedz się więcej!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska