Zmienią kształt i kolor! Pierwsze tramwaje skody pojechały do remontu

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zmiana wyglądu najstarszych skód jeżdżących po wrocławskich torach nastąpi jedynie „przy okazji”. Najważniejszy jest remont pojazdów, który pozwoli na ich dalszą eksploatację przez kolejnych kilkanaście lat. Także pasażerowie odczują efekty modernizacji. Pierwsze skody już pojechały do serwisu, a cała operacja będzie kosztowała 60 mln zł.

Tramwaje skoda 16T po remoncie, który właśnie się rozpoczął, będą mocno różniły się wyglądem od tych, jakie znamy dotychczas. Zmieni się kształt końców wagonów, a całe pojazdy będą po modernizacji w dobrze znanym „wrocławskim tramwajowym” kolorze niebieskim. Wewnątrz tramwajów będą teraz ładowarki USB a remont ma sprawić, że wagony będą toczyć się płynniej i ciszej.

Skody jeżdżą po wrocławskich torach od 2007 r. Te najstarsze już zbliżają się do wynoszącego 600 tys. kilometrów limitu. Po jego osiągnięciu remont jest obowiązkowy. 17 pojazdów będzie wyjeżdżało do warszawskiej firmy Saatz, która wygrała przetarg etapami: co trzy miesiące maksymalnie po trzy tramwaje. Prace będą polegały m.in. na remoncie wózków napędowych i tocznych, sprzęgieł, kół, osprężynowania, hamulców tarczowych, amortyzatorów, łączeń pudła z wózkami.

Cały cykl remontów ma zakończyć się po dwóch latach. Za swoją pracę firma Saatz otrzyma po 3,5 mln zł za jeden tramwaj, więc modernizacja wszystkich skód będzie kosztowała 60 mln zł.

Wrocław kupił skody 16T za 6,5 mln zł za sztukę. Pierwszy z nich przyjechał do stolicy Dolnego Śląska w grudniu 2006 r., a ostatni niemal rok później. Tramwaj skoda 16T mierzy 30 metrów długości, ma 5 członów i cztery silniki po 95 kW. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 70 km/h.

Kolno wolne od koronawirusa

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

////

A nie lepiej to złomować? Dzieciątko Dutkiewicza.

t
tejot
22 sierpnia, 14:17, Gość:

i powinni pepiki je sobie zostawić nawet oni ich nie chcieli to wcisnęli dutkiewiczowi

Nie no przecież, były takie "super-hiper" wspaniałe, zagadką tylko jest dziwny zbieg okoliczności - miasto kupiło tramwaje i jednocześnie nagle pół magistratu zaczęło jeździć nowymi samochodami tej samej marki.

t
tejot

Czyżby skody miały przestać wyć, jak zarzynane prosięta? To byłby rzeczywiście sukces.

G
Gość

i powinni pepiki je sobie zostawić nawet oni ich nie chcieli to wcisnęli dutkiewiczowi

M
M.gazeta.pl

Beda miały alu felgi i lotki z tyłu.

R
ReCAPT

W środku te tramwaje są strasznie nie praktyczne , ludzie tłoczą się na stojąco przy drzwiach w strasznym ścisku,nie ma się za co złapać, wąskie przejścia między siedzącymi, jakieś miejsca niby na rowery gdzie ludzie siadają jakby na podłodze jak już nie ma gdzie usiąść.

Dodaj ogłoszenie