Zmiany w przepisach Speedway of Nations. Większa rola...

    Zmiany w przepisach Speedway of Nations. Większa rola młodzieżowców

    Dawid Foltyniewicz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zmiany w przepisach Speedway of Nations. Większa rola młodzieżowców

    ©Paweł Relikowski

    Organizatorzy Speedway of Nations, pomni doświadczeń z pierwszej edycji imprezy, postanowili zmienić kilka przepisów obowiązujących w tych rozgrywkach.
    Zmiany w przepisach Speedway of Nations. Większa rola młodzieżowców

    ©Paweł Relikowski

    Speedway of Nations to zawody dla najlepszych narodowych par na świecie. Podczas pierwszej edycji w każdym zespole mógł znaleźć się rezerwowy – koniecznie młodzieżowiec. Z usług trzeciego zawodnika nie skorzystały USA, Ukraina, Finlandia, Francja i Włochy. Każde z tych państw nie było w stanie znaleźć juniora, który byłby w stanie wystąpić w imprezie o międzynarodowej randze. Od 2019 roku nie będzie pobłażania dla drużyn w okrojonym składzie i każda będzie musiała zgłosić trzyosobowy skład. Ma to zapobiec sytuacjom, gdy jeden z żużlowców danej ekipy dozna kontuzji, a jego partner zostanie wówczas odosobniony.

    Nowy regulamin sprzyja młodzieżowcom, ponieważ w 2019 roku w każdym dniu rywalizacji (półfinał, pierwszy oraz drugi finał) będą musieli oni wziąć udział w co najmniej jednym biegu. Selekcjoner Marek Cieślak wspomniany przepis może postrzegać jako korzystny dla prowadzonej przez niego reprezentacji Polski. Walka o miejsce przeznaczone dla rezerwowego w kadrze Biało-Czerwonych powinna rozstrzygnąć się pomiędzy Maksymem Drabikiem (Betard Sparta Wrocław) a Bartoszem Smektałą (Fogo Unia Leszno). Ten drugi to aktualny indywidualny mistrz świata juniorów, z kolei junior WTS-u zakończył ubiegłoroczny cykl ze srebrnym medalem.

    Równie ważna wydaje się zmiana dotycząca ostatniego wyścigu, w którym zostaje wyłoniony triumfator Speedway of Nations. Jeśli w gonitwie padnie remis, niezależnie od tego, w jakiej kolejności zawodnicy minęli linię mety, odbędzie się bieg dodatkowy. W nim wystartuje dwóch żużlowców – po jednym z każdej ekipy. Zwycięzca zapewni swojemu zespołowi złoty medal.

    W 2018 roku na Stadionie Olimpijskim w wyścigu barażowym o awans do ostatniej gonitwy, wskutek zawieszenia Patryka Dudka, osamotniony Maciej Janowski zdobył trzy punkty. W finale pojechali jednak Rosjanie, którzy zdobyli tyle samo oczek. Drugie i trzecie miejsce dało im punkt bonusowy. Jeśli w 2019 roku w barażu również padnie remis, awans wywalczy zespół wyżej sklasyfikowany po rundzie zasadniczej.

    Dwudniowy finał Speedway of Nations 2019 zaplanowano w dniach 20-21 lipca w rosyjskim Togliatti. Rywalami Polaków w półfinale w Landshut (4 maja) będą Czesi, Niemcy, Włosi, Słoweńcy, Szwedzi oraz Ukraińcy. W półfinale w Manchesterze (11 maja) wystartują reprezentacje Australii, Danii, Wielkiej Brytanii, Francji, Finlandii, Łotwy i USA. W finale wystąpią trzy najlepsze drużyny w każdym z półfinałów oraz gospodarze – Rosjanie.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo