We Wrocławiu była już linia 24, która kursowała z FAT-u na Osobowice i była to odwrotność linii 14. Ta druga kursuje do dziś, z tym, że biegu już nie kończy na Grabiszynie, a na Klecinie.
Całkowicie nowa linia tramwajowa
Teraz wrocławski ratusz planuje numer 24 nadać całkowicie nowej linii tramwajowej. Ta połączy Pilczyce z Kowalami. Będzie prowadzić przez Popowice, Szczepin. Nadodrze, Karłowice i Różankę.
Dokłada trasa nowej linii 24:
Pilczyce – ul. Lotnicza – ul. Milenijna – ul. Popowicka – ul. Starogroblowa – ul. Długa – most Dmowskiego – ul. Dmowskiego – most Mieszczański – ul. Dubois – ul. Pomorska – pl. Staszica – pl. Powstańców Wielkopolskich – ul. Trzebnicka – ul. św. Wincentego – ul. Słowiańska – ul. Jedności Narodowej – mosty Warszawskie – al. Kromera – ul. Toruńska – ul. Kwidzyńska – pętla Kowale.
- Nowa linia będzie uruchomiona jeszcze w tym roku - tak deklarują urzędnicy - po zakończeniu prowadzonych przez MPK Wrocław prac w zakresie torów przy placu Powstańców Wielkopolskich i rozjazdu przy zajezdni Ołbin na ulicy Słowiańskiej. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na te inwestycje – mówi Izabela Duchnowska, radna Wrocławia i przewodnicząca rady osiedla Nadodrze.
Zobacz też:
Nowa linia 24 spowoduję zmiany trasy 14
- Trasa 24 nie tylko byłaby odpowiedzią na wnioski mieszkańców z zachodnich osiedli Wrocławia o połączenie z ulicy Lotniczej przez ulicę Popowicką, ale również wzmocnieniem połączeń w rejonie Nadodrza – uzasadnia Ryszard Kessler, wiceprezydent Wrocławia.
W momencie uruchomienia nowego połączenia, linia trawajowa 14 zmieni swoją trasę. Nie pojedziemy już z Pomorskiej na plac Legionów przez Kępę Mieszczańską, plac Jana Pawła II i placem Orląt Lwowskich. Według nowej koncepcji tramwaje mają jechać:
- na mosty Pomorskie (a nie jak teraz na most Mieszczański),
- następnie Nowym Światem,
- ul. Kazimierza Wielkiego,
- Krupniczą,
- Sądową do placu Legionów
- i dalej już „po staremu” na Klecinę.
Jest decyzja w sprawie linii okólnych – 0L i 0P nie wrócą
Radna Duchnowska informację o nowej linii tramwajowej z Pilczyc na Kowale i korekcie trasy 14, dostała w odpowiedzi na interpelację o poprawę połączeń komunikacji miejskiej w obrębie centrum. W piśmie pojawiły się także pytania o „zerówki”. Kursy linii okólnych zostały zawieszone przez remont ulicy Pomorskiej. Ten się skończył w czerwcu, a tramwaje 0L i 0P nie wróciły na tory.
Urzędnicy tłumaczyli to prowadzonymi kompleksowymi badaniami ruchu we Wrocławiu, obserwacjami zapełnienia tramwajów i liczby pasażerów na liniach, które jeżdżą w śladzie linii okólnych. Są to 4, 14, 15 i 16, które według urzędu miasta na zaspakajają potrzeby komunikacyjne w centrum miasta.
- Linia 0, gdy kursowała, była linią o najmniejszym obłożeniu pasażerskim ze wszystkich wrocławskich tramwajów. Tylko na 25 procentach trasy wozy były wykorzystywane w okolicach średniej, na pozostałych odcinkach tramwaje woziły po kilku, kilkunastu pasażerów - mówi Tomasz Sikora, z biura prasowego Urzędu Miasta we Wrocławiu.
Dlatego linie okólne już nie wrócą, a linia 24 ma dodatkowo zwiększyć częstotliwość połączeń w śladzie byłej zerówki i centrum miasta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?