Zmiany na AOW: Buspasy i parki kieszonkowe co kilometr

m
Budowa buspasów już ruszyła. Będą oddzielone od reszty jezdni barierkami
Budowa buspasów już ruszyła. Będą oddzielone od reszty jezdni barierkami
Na całej długości autostradowej obwodnicy Wrocławia powstanie buspas dla komunikacji miejskiej. Jego wytyczanie rozpocznie się dzisiaj. Co kilometr kosztem jednego pasa powstaną też parki kieszonkowe - zielone enklawy między jezdniami.

Ta informacja była oczywiście primaaprilisowym żartem.
Na AOW nie będzie buspasów, ani parków kieszonkowych.
Przynajmniej taką mamy nadzieję!

- Dla kierowców na całej długości autostradowej obwodnicy pozostanie jeden pas. Drugi z pasów będzie przeznaczony wyłącznie dla komunikacji miejskiej - mówi portalowi GazetaWroclawska.pl Franciszek Bajaderka, przewodniczący społecznej rady do spraw buspasów przy prezydencie Wrocławia. - Tam natomiast, gdzie obwodnica miała trzy pasy w jednym kierunku, na tym trzecim pasie będziemy tworzyli dla wrocławianek i wrocławian parki kieszonkowe. To mają być zielone enklawy. Oczywiście nie będzie można się przy nich zatrzymywać, ale trochę roślinności na pewno przyda się na tej drodze. Na bardzo długim odcinku kierowcy jadą przecież zamknięci ścianami z ekranów akustycznych. Zieleń na pewno tchnie w tę drogę trochę życia - dodaje Bajaderka.

Buspasy mają być oddzielone od pasów dla samochodów półmetrowymi barierkami. - Chodzi o pewność, że żaden samochód nawet na chwilę nie wjedzie na pas dla autobusów. Sama ciągła linia niewiele by tu dała. Z pewnością nie brakowałoby piratów drogowych, którzy wyprzedzaliby innych kierowców korzystając właśnie z buspasów. To byłoby zbyt niebezpieczne dla wrocławianek i wrocławian - podkreśla przewodniczący.

Parki kieszonkowe powstaną kosztem wewnętrznych pasów ruchu. Ich budowa właśnie ruszyła

Tak będą wyglądały parki kieszonkowe na AOW
Tak będą wyglądały parki kieszonkowe na AOW Lukasz Gdak

Budowa buspasów i parków kieszonkowych rozpoczęła się dzisiaj. Na autostradowej obwodnicy Wrocławia pojawili się drogowcy i maszyny zrywające asfalt w miejscu, gdzie powstaną zielone enklawy. Kierowcy nie kryją wściekłości. W ratuszu odpowiadają: na protesty jest już zbyt późno. - Konsultowaliśmy ten projekt z mieszkańcami. Przy wjeździe na obwodnicę, z tyłu znaków odpowiednie ogłoszenia wisiały przez dwa tygodnie. Żaden z kierowców nie wniósł w tym czasie zastrzeżeń - mówi Bajaderka.

Jak oceniacie ten pomysł? Czekamy na Wasze komentarze!

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
olek_01

Cholerni idioci !!!

G
Gość
1 kwietnia, 14:22, automaniak:

proponuje jeszcze zabrac kojelny pas i zrobic sciezke rowerowa.. pomysl tworzenia bus pasa w czasach gdzie komunikacja praktycznie zamarla i prawdopodbnie nie wroci do normlanosci w ciagu roku czasu jest deb..... tyle na temat

a moze wogole przenies te autostrade za Bystrzyce-tz poza granice zachodnia miasta?

G
Gość

kiedy wreszcze uzupelnia ekrany dzwiekowe od ul Granicznej do Krolewieckiej po stronie wschodniej-? Ryk i smrod wykancza nas-mieszkancy Nowego Dworu i Kuznik

G
Gość

Redaktor nie wykazał się inwencją , bo wszelkie zmiany w układach komunikacji wymagają zgody GDDKiA a tutaj Bresłau sobie szykuje ścieżkę rowerową dla omy. No cóż źle wybrał :-))))

Gdyby napisał, że Obwodnica Wschodnia będzie miała 2 pasy w jednym kierunku od Bielan do Długołęki to byłby żart.

m
mieszkaniec

Oczywiście to żart. Warto jednak pomyśleć o zrównoważonym rozwoju miasta na wzór aglomeracji zachodnioeuropejskich. Na razie skończyło na szumnych zapowiedziach Pana Dudkiewicza, planach utworzenia klinów zieleni i nowych parków. W temacie póki co niewiele się dzieje.

M
Michał

Że też się Gazecie na żarty zebrało w takim momencie! Zupełnie nie śmieszny.

A ci, co mówią, że Sutryk jest do tego zdolny niech sobie uświadomią, że nie ma on żadnej władzy nad AOW, bo to droga krajowa podlegająca GDDKiA. Nie siejcie paniki, gdzie jej nie potrzeba.

a
automaniak

proponuje jeszcze zabrac kojelny pas i zrobic sciezke rowerowa.. pomysl tworzenia bus pasa w czasach gdzie komunikacja praktycznie zamarla i prawdopodbnie nie wroci do normlanosci w ciagu roku czasu jest deb..... tyle na temat

D
Dobry żart.

Po sutryku wszystkiego można się spodziewać łącznie że na obwodnicy autostradowej zrobi deptak.

s
sutryk DO DYMISJI

A jak sutryk to przechwyci to będą jaja nie obwodnica.

Z
Zula
1 kwietnia, 10:00, SDW:

Dobry żart tynfa wart ;-) - mam nadzieje, że to żart?!

1 kwietnia, 13:05, Gość:

Przy Sutrtyku wszystko możliwe.

Przy obecnej polityce miasta brzmi to dość prawdopodobnie... ;)

G
Gość
1 kwietnia, 10:00, SDW:

Dobry żart tynfa wart ;-) - mam nadzieje, że to żart?!

Przy Sutrtyku wszystko możliwe.

G
Gość

prim aprilis:))))))

G
Gość

Jesteście okrutni! W świetle polityki władz miasta wielu udręczonych ludzi może to wziąć za prawdę.

w
wojak5036

Niestety to prawda :( Na części AOW ma też powstać dodatkowy pas startowy Lot niska-Starachowice. W związku z tym że Port Lotniczy jest już za mały i brak jest możliwości budowy 2 pasa startowego postanowiono wykorzystać do tego celu 3km fragment AOW. W/w odcinek będzie znajdował się od węzła Wroclaw-Katy Wr do węzła Stadion. Przy obu węzłach będzie linia tramwajowa na lotnisko więc pasażerowie bez problemu będą się mogli przesiadać na inne loty. Na czas startu i lądowania będzie zamykana Obwodnica.

G
Gość

slyszałem że to ma być węzeł przesiadkowy do METRA

Dodaj ogłoszenie