Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiana czasu. Elektroniczne rozkłady jazdy wprowadzają pasażerów wrocławskiego MPK w błąd. Co na to ZDiUM?

Karolina Kwiatek
Karolina Kwiatek
Rozkład jazdy na przystanku "Most Grunwaldzki". Zdjęcie wykonane o godz. 9.11.
Rozkład jazdy na przystanku "Most Grunwaldzki". Zdjęcie wykonane o godz. 9.11. Julia Perzanowska
Pasażerowie wrocławskiego MPK mogą się mocno zdziwić. Nikt nie wspominał, że zmiana czasu z zimowego na letni oznacza również przejście do wschodniej strefy czasowej. Właśnie takie godziny pokazują niektóre z elektronicznych rozkładów jazdy, które zamieszczono na przystankach.

Zmiana czasu z zimowego na letni miała miejsce w niedzielę (26 marca). O godzinie drugiej w nocy większość zegarów przestawiła się automatycznie na godzinę trzecią, a pozostałe nastawiono ręcznie, jeszcze tego samego dnia.

Niestety nie stało się tak w przypadku wszystkich elektronicznych rozkładów komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Niektóre tablice wskazują na "brak sygnału" inne pozostają przy czasie zimowym lub po prostu pozostają wyłączone.

Są jednak i takie, które z czasu zimowego przeszły na letni, ale w innej strefie czasowej. Poniżej znajdziecie zdjęcia rozkładu jazdy na przystanku "Most Grunwaldzki"**, które wykonała nasza czytelniczka o godz. 9.11.

Rozkład jazdy na przystanku "Most Grunwaldzki". Zdjęcie wykonane o godz. 9.11.
Rozkład jazdy na przystanku "Most Grunwaldzki". Zdjęcie wykonane o godz. 9.11. Julia Perzanowska

Ewa Mazur, rzeczniczka ZDiUM-u, który odpowiada m.in. za elektroniczne rozkłady jazdy na przystankach, potwierdziła, że problem informatyczny ma ścisły związek ze zmianą czasu. Jak tylko otrzymamy szczegółową odpowiedź w tej sprawie, znajdziecie ją poniżej.

AKTUALIZACJA

W odpowiedzi na nasze pytanie ZDiUM przekazał informację, że przyczyną nieprawidłowego wyświetlania czasu na tablicach DIP jest awaria o podłożu informatycznym. Okazuje się, że niektóre z tablic wciąż nie zakończyły procesu synchronizacji, a na części z nich synchronizacja została dokonana podwójnie.

- Wykonawca ostatniej modernizacji systemu ITS w trybie gwarancyjnym pracuje nad usunięciem usterki oraz znalezieniem jej genezy, tak aby problem się już nie powtórzył - mówi Gazecie Wrocławskiej Ewa Mazur, rzeczniczka ZDiUM.

od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska