Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Złoto dla dolnośląskich hoteli

Rafał Święcki
Pałac w Wojanowie
Pałac w Wojanowie Marcin Oliva Soto
Pięć obiektów z naszego województwa znalazło się w prestiżowym rankingu Złoty Standard. Niezależni audytorzy umieścili w nim 23 małe i średnie hotele, które najlepiej radzą sobie z obsługą klientów.

W projekcie, który ma na celu wdrażanie innowacji i promocję dobrych praktyk w obiektach hotelowych, uczestniczy 250 placówek z całej Polski. Dofinansowała go Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Audytorzy wcielający się w tajemniczych klientów odwiedzili każdy z certyfikowanych obiektów. W rankingu 23 najlepszych znalazły się: hotel Dikul mieszczący się w kamienicy w centrum Wrocławia, Dwór Elizy w Długopolu-Zdroju w Kotlinie Kłodzkiej, hotel Azyl w Kątach Wrocławskich oraz dwie arystokratyczne rezydencje z Kotliny Jeleniogórskiej, zaadaptowane na hotele - pałace w Wojanowie i Staniszowie.

- O wizytach tajemniczych klientów byli jedynie informowani menedżerowie hoteli. Dla ich personelu terminy odwiedzin były tajemnicą. W jednym przypadku zdarzyło się, że w jakiś sposób obsługa dowiedziała się o takiej wizycie. Menedżer poprosił nas, byśmy zmienili jej termin. Pokazuje to, że obiekty potraktowały nasz audyt bardzo serio - uważa Paweł Sikora, rzecznik projektu Złoty Standard.
Do pałacu w Staniszowie przed przyjazdem tajemniczego klienta kilkakrotnie dzwoniono, by sprawdzić fachowość pracowników recepcji. Audytor zabawił w obiekcie dwa dni.

- Interesowało go wszystko: smak potraw w naszej restauracji, wyposażenie pokoi i atmosfera. Zwrócił nawet uwagę, w jaki sposób restaurujemy pałac. Docenił jego autentyczność - mówi Agata Rome, właścicielka hotelu w Staniszowie.

Każdy z hoteli po wizycie otrzymał bezpłatnie raport z konkretnymi zaleceniami specjalistów, którzy wyliczali, co należałoby zmienić, by podnieść jakość usług. W przypadku obiektów wyróżnionych certyfikatami audyt wypadł wzorowo. Kontrolerzy nie mieli do nich żadnych poważniejszych zastrzeżeń.

Na rynku za tego typu usługi doradcze trzeba sporo zapłacić. Niewielkie, często rodzinne hotele, zwykle ze względu na cenę, nie zlecają przygotowania takich kompleksowych raportów.

- Bardzo nam zależało, by ktoś z zewnątrz ocenił naszą pracę. Nam samym brakuje dystansu, byśmy mogli powiedzieć czy wszystko funkcjonuje prawidłowo - tłumaczy Katarzyna Bednarek, kierownik sprzedaży w hotelu Azyl.

Laureaci rankingu mogą liczyć teraz na ogólnopolską promocję w ramach marki Złoty Standard.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska