Zwolennicy wprowadzenia uchwały tłumaczyli ograniczenie liczby punktów sprzedaży tym, że zezwolenie jest czasowe i każdy przedsiębiorca musi się liczyć z ryzykiem jego utraty. Stwierdzono również, że nie będą przedłużane te koncesje na sprzedaż alkoholu, które niedługo wygasną.
Wrocław podzielono na pięć rejonów. W interesującym nas dziś rejonie nr 1, który pokrywa się z granicami Parku Kulturowego Stare Miasto, będzie mogło działać 30 sklepów sprzedających napoje zawierające powyżej 4,5 proc. alkoholu.
Na terenie parku kulturowego koncesja na sprzedaż napojów z zawartością powyżej 4,5 proc. alkoholu najwcześniej skończy się sklepom sieci Żabka i Fresh Market.
Już w marcu koncesja wygasła Fresh Marketowi przy ul. Kołłątaja. W kwietniu licencję stracą Fresh Market na Sienkiewicza, a w ciągu najbliższych miesięcy - Żabka na św. Antoniego, Świdnickiej, Szewskiej, Ruskiej i na pl. św. Macieja. Swoje koncesje utracą również sklepy z sieci Fresh Market usytuowane na ul. Świdnickiej i na pl. Kościuszki oraz Biedronka znajdująca się na Szewskiej. Pozwolenie na dystrybucję w centrum Wrocławia wygasa również przedsiębiorcom działającym pod adresami:
- ul. św. Antoniego (Beer o'clock),
- św. Mikołaja 14,
- św. Wincentego 7,
- Sienkiewicza (Centrum),
- Ruskiej (Parma),
- pl. Orląt Lwowskich 2,
- Kuźniczej (Eko),
- Krupniczej (Winoteka),
- Kołłątaja (Hugo),
- Klasztornej (Mini),
- Kazimierza Wielkiego 25
- Kazimierza Wielkiego (Lukar).
Obecne limity dla całego Wrocławia to 1700 punktów handlowych, w których można kupić wódkę, whisky czy wino. Podzielono je na 1000 koncesji dla sklepów oraz 700 koncesji dla lokali gastronomicznych.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?