Zbyt drogie remonty ważnych torowisk

Błażej Organisty

Wideo

Zobacz galerię (3 zdjęcia)
W tym roku nie będzie planowanego remontu torowiska na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego i Ruskiej. Będzie za to naprawa i szlifowanie szyn. Z kolei początek naprawy torowiska pomiędzy placem Grunwaldzkim a mostem Szczytnickim może się opóźnić.

Pod koniec sierpnia miał się rozpocząć remont torowiska na skrzyżowaniu ulic Ruskiej i Kazimierza Wielkiego. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta planował, że prace rozpoczną się 26 sierpnia i potrwają przez niecały miesiąc. Remontu jednak w tym roku nie będzie, ponieważ wrocławska spółka Zakład Sieci i Zasilania za wykonanie zadania zaoferowała o prawie 180 tysięcy złotych więcej niż kwota, jaką miasto zamierza przeznaczyć na ten cel (niecałe pół miliona złotych). Ostatecznie ZDiUM unieważnił przetarg.

Planowana naprawa torowiska dotyczy wymiany krzyżownic i rozjazdu. W ramach inwestycji miałyby być wymienione tory na czterech krzyżownicach w obrębie skrzyżowania. Potrzebna jest także nowa zabudowa oraz nawierzchnia torowiska. Zwrotnice muszą być odpowiednio odwodnione i podłączone do ogrzewania. Wszystko wskazuje na to, że na remont trzeba będzie poczekać przynajmniej do przyszłego roku.

– Przetarg będzie powtórzony być może jeszcze w tym roku, a remont zrealizujemy w przyszłym roku – informuje Krzysztof Kubicki ze ZDiUM.

W ramach tej inwestycji miasto wyznaczyło drugie zadanie – napawanie i szlifowanie szyn tramwajowych. W tym przypadku przetarg został rozstrzygnięty. Za około 640 tys. zł szyny naprawi spółka LWZ z Żórawiny. Strony jeszcze nie podpisały umowy. ZDiUM czeka na dokumenty które później będzie musiał sprawdzić, ale Krzysztof Kubicki przewiduje, że prace rozpoczną się we wrześniu, a zakończą pod koniec listopada. Będą prowadzone nocami, kiedy nie jeżdżą już tramwaje, więc zmiana organizacji ruchu tramwajowego nie będzie konieczna.

Nie udał się także przetarg na remont torowiska na placu Grunwaldzkim pomiędzy Rondem Reagana a mostem Szczytnickim. ZDiUM musiał unieważnić także i to postępowanie, z tego samego powodu. Tym razem oferta Zakładu Sieci i Zasilania (ok. 2,3 mln zł) przekroczyła budżet miasta na ten cel o ponad milion złotych. ZDiUM już ogłosił kolejny przetarg. Krzysztof Kubicki jest w tej sprawie dobrej myśli: – Do 1 września czekamy na oferty. Zakładamy, że podpiszemy umowę i na końcu września ruszą prace, które potrwają do początku listopada.

W tej inwestycji chodzi o wymianę nawierzchni torowiska i odwodnienia, które obecnie nieskutecznie odprowadza wodę, co powoduje uszkodzenia. W dokumentacji projektowej czytamy, że konstrukcja torowiska znajduje się w stanie bardzo zniszczonym. Czytamy także, że celem modernizacji jest polepszenie jazdy autobusów po torowisku tramwajowym.

Komentarze 64

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pawłoś

Roczna liczba pasażerów MPK według GUS to 200 milinów. Możesz sobie przeliczyć ile to wychodzi na dzień.

w
wp.

WKS, World Games, ESK, Hydropolis, zdjęcia Merlin, przejście świdnickie to się liczy! Na to pieniędzy nie zabrakło!

Co tam tory, drogi i wodociągi!!!

G
Gość

Osobiście nie używam.

A
Anka

Co ma piernik do wiatraka?

J
Junior

ciekaw jestem ile wam płacą ,bo np.o.z Torunia regularnie grabi z kasy państwowej tysiące złotych na swoje konto ,co miesiąc !!! Odpowiedz szczeże ,po katolicku !!!

H
Helena Tracz

Krew mnie zalewa ze taki idiota jest Prezydentem Wroclawia

B
Buahaha

A tu kasy na remonty głównych torowisk nie ma, o tramwaju na Psie Pole, Nowy Dwór, Muchobór, Jagodno już nie wspomnę. Zamknąć torowiska, namalować tam ścieżki rowerowe i po sprawie. Tanio i jaka oszczędność...

G
Gość

Nie ma kasy i basta!!

G
Gość

Nie ma kasy i basta!!

G
Gość

Samo sie nie wybrało, ktoś takie coś wybrał. I to nie raz.
Czy znajdzie się we Wrocławiu niewiele ponad 50 tysięcy odważnych, by dać kopa w mikstacką d...?

m
mocny kop w d..pę

a nie ma na transport publiczny? Ile kosztowała ta śmieszna olmipada? Wystarczyłoby na remonty na najbliższe 20 czy 30 lat?

K
Kaczyński

A przetargi wszystkie dochodziły by do skutku a telewizja i gazeta by zachwalała rządzących jak wspaniale rządzą miastem i jacy mieszkańcy są zadowoleni!

R
Raff

Za to odpowiedzialny jest łysy szczur z Ramiszowa w normalnym państwie to ścierwo powinno wisieć na szubienicy

b
buba

i to już w przyszłym roku
już lecą obietnice wymiany taboru MPK
dalej będzie leciała obietnica tramwaju na Jagodno, most Wschodni, dokończenie OL
cuchnąca ta kaszana wyborcza, ale do tego dojdzie podawanie lepkiej łapki na przystankach, szczurzy uśmieszek i... gawiedź kupi

a
asf

I w ten sposob zaplanowana kwota na remont odcinka i tak wzrosnie a nie rozwiaze problemu tylko odlozy go w czasie. Mnie tez oswieccie.

Dodaj ogłoszenie