Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zbudują torowisko na Hubskiej. Będą poważne utrudnienia [MAPA]

Redakcja
Ul. Hubska zostanie zamknięta na całej szerokości, na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej. Utrudnienia czekają nas od kwietnia do końca roku. Dodatkowo w wakacje zostanie zamknięta jezdnia pod wiaduktem między Dyrekcyjną a Małachowskiego i Pułaskiego. W szczególności w wakacje, będą się tworzyć ogromne korki w tym rejonie i kierowcy, którzy nie muszą koniecznie jechać Hubską, powinni ją omijać szerokim łukiem.

Właśnie poznaliśmy rozstrzygnięcie przetargu na przebudowę ul. Hubskiej i położenie tam torowiska. Chodzi o fragment od Glinianej do Dyrekcyjnej. Zostanie tam zdjęta kostka, a w jej miejscu powstanie nawierzchnia bitumiczna. Tory będą prowadzić środkiem jezdni i połączą się z tymi na ul. Pułaskiego.

Wykonawca, firma Balzola z hiszpańskiego Bilbao, podpisze umowę z Wrocławskimi Inwestycjami jeszcze w lutym lub na początku marca. Potem przez minimum 40 dni Balzola będzie opracowywać zastępczą organizację ruchu na czas remontu, organizować zaplecze budowy i zbierać ostatnie dokumenty. Następnie, najwcześniej w kwietniu, robotnicy pojawią się na samej ulicy Hubskiej i zmieni się organizacja ruchu.

Przebudowa ul. Hubskiej potrwa do grudnia włącznie. Tramwajem po Hubskiej pojedziemy jeszcze w tym lub na początku przyszłego roku. Koszt prac to 34,2 mln zł.

TAK POPROWADZĄ OBJAZDY UL. HUBSKIEJ

Są wytyczne Wydziału Inżynierii Miejskiej do zastępczej organizacji ruchu na Hubskiej. Musi się nimi kierować wykonawca.

– Czasowa organizacja ruchu, w ramach której wykonywane będzie zadanie, przewiduje na czas robót budowlanych zamknięcie ul. Hubskiej na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej. Objazd ul. Hubskiej poprowadzony będzie ulicą Gajową – informuje Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej.

Poniżej mapa prowadzonych i najbliższych inwestycji. Objazdy Hubskiej możliwe są: do momentu remontu ul. Dyrekcyjnej ul. Glinianą, Gajową i następnie Dyrekcyjną lub Suchą (bo jest przejezdna w kierunku Borowskiej). Po zamknięciu Dyrekcyjnej ulicą Glinianą, najlepiej od razu do Borowskiej.

Dojazd do posesji i dostawy w rejonie ul. Hubskiej będą zapewnione w ramach placu budowy. – Inwestycja obejmie swoim zakresem również remont jezdni i torowiska pod wiaduktem kolejowym między ul. Dyrekcyjną i Małachowskiego. Poza przebudową ul. Hubskiej planowany jest także remont ul. Dyrekcyjnej, na odcinku od Hubskiej do Joanitów. Prace najbardziej utrudniające ruch, mowa zwłaszcza o ul. Dyrekcyjnej i przejeździe pod wiaduktem, powinny trwać nie dłużej niż trzy miesiące i zaplanowane są na okres wakacyjny – dodaje Elżbieta Maciąg. Dokładną organizację ruchu (to, czy jezdnia pod wiaduktem zostanie całkowicie zamknięta, czy dostępny będzie jeden pas) opracuje wykonawca.

JESZCZE REMONT DYREKCYJNEJ I SUCHEJ

Tutaj należy zauważyć, że Wrocławskie Inwestycje zostawiły sobie małą furtkę. Remont Dyrekcyjnej może się opcjonalnie zacząć w przyszłym roku, po zakończeniu prac na Hubskiej – taką możliwość zapisano w wymogach przetargu. Wszystko zależy od tego, czy wykonawcy obu odcinków się dogadają. Tu jeszcze wszystko się rozstrzygnie. Jeśli Dyrekcyjna będzie remontowana w tym roku, to w wakacje – właśnie tak jak określił WIM.

Oferty na remont ul. Dyrekcyjnej od Hubskiej do Joannitów (a dokładnie do tymczasowego dworca autobusowego, bo dalej jezdnia jest już nowa, położona w ubiegłym roku), otwarto dzisiaj. Wspomniana firma Balzola, która przebuduje ul. Hubską, startuje też w przetargu na remont Dyrekcyjnej, ale nie złożyła najniższej oferty (zrobiła to Skanska – 3,4 mln zł).

Remont i objazdy podczas prac na ul. Hubskiej muszą być też skoordynowane z pracami na ul. Suchej. Tam ruch odbywa się tylko od Hubskiej do Borowskiej jednym pasem. Na wysokości dworca zdjęta jest nawierzchnia, bo inwestor stawiający gmach galerii handlowej Wroclavia, buduje do niej dojazdy. Po położeniu nawierzchni na jednej stronie ul. Suchej, wykonawca zajmie drugą stronę ulicy.

Uściślijmy jeszcze, że wcześniej Wrocławskie Inwestycje planowały, że przebudowa Hubskiej może się zakończyć nawet w przyszłym roku. Jednak ta wersja obowiązywała, kiedy remonty Hubskiej i Dyrekcyjnej były planowane jako jedno zadanie. Podzielono je na dwie inwestycje, bo wykonawcy oferowali zbyt wysokie sumy za remont obu ulic. To dlatego teraz mówi się o zakończeniu przebudowy Hubskiej w grudniu.

Jesienią zostanie otwarta nowa galeria handlowa Wroclavia, między Suchą, Joannitów, Dyrekcyjną a Borowską. Czeka nas wtedy komunikacyjny armagedon. Jest tam 2 300 miejsc parkingowych, a kierowcy mogą mieć problem z wyjazdem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska