Zbudują most z Oporowa na Borek i Krzyki

Jerzy Wójcik
Dobra informacja dla kierowców poruszających się w rejonie Oporowa. W budżecie miasta na przyszły rok zwiększono do 700 tys. wydatki na budowę ul. Racławickiej i nowego mostu nad Ślęzą aż do al. Piastów leżącej na Oporowie. Projekt i pozwolenie na budowę są już gotowe, teraz miasto składa wniosek o dużą dotację unijną na realizację tej inwestycji.

Wszystko wskazuje na to, że już w przyszłym roku może się rozpocząć budowa trasy, o którą od lat walczą mieszkańcy Oporowa.

Wartość wszystkich prac przekroczy 40 mln złotych i główne prace budowlane będą prowadzone w 2013 roku. Dlatego najprawdopodobniej nową drogą pojedziemy w 2014 roku. Dzięki niej al. Piastów nie będzie już ślepą ulicą, a mieszkańcy Oporowa nie będą musieli nadrabiać kilometrów,
żeby wydostać się z osiedla przez ul. Solskiego i Grabiszyńską.

Ale nowy most i droga przecinająca Oporów to także doskonała alternatywa dla kierowców, którzy na południe miasta (w kierunku obwodnicy autostradowej czy Bielan Wrocławskich) wydostają się ul. Powstańców Śląskich czy Grabiszyńską. Dzięki Racławickiej będą mogli, omijając korki na głównych ulicach, szybciej dotrzeć do celu.

- Już na etapie projektowania obawialiśmy się takiego zagrożenia, szczególnie, gdyby na
osiedle miały wjechać ciężarówki - przyznaje Sebastian Lorenc, przewodniczący zarządu osiedla Oporów. - Dlatego zastrzegliśmy, że po drodze nie powinny się poruszać samochody przekraczające 3,5 tony - dodaje.

Przypomnijmy, że na dwupasmowej alei Piastów już dziś istnieje kilka progów zwalniających, które mają zniechęcić kierowców do przekraczania dozwolonej prędkości. Z jednej strony mieszkańcy są zadowoleni ze zbliżającej się budowy nowej drogi, z drugiej twierdzą, że odetchną z ulgą dopiero wtedy, gdy powstanie tzw. Trasa Czeska. To droga, która docelowo ma połączyć ul. Kwiatkowskiego z obwodnicą śródmiejską (na wysokości ul. Klecińskiej) z pominięciem dużych osiedli. Jej istnienie
spowoduje, że przebudowana Racławicka wraz z mostem rzeczywiście stanie się ulicą o znaczeniu lokalnym, a nie tranzytowym.

Wideo

Komentarze 69

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
z
koszmar!!! Teraz nawet nie można okna normalnie na Odkrywców otworzyć, bo ktoś chciał szybciej do centrum jeździć. Żeby wam wszystkie koła poprzebijało!!!!
n
nera
dla mieszkańców za marudzenie
O
Oporowianin za Atlantykiem
Szanowny "Teksanczyku", pomijajac "humorystyczny" aspekt Twojego komentarza, nie ma w nim nic sensownego, co wzbogacaloby te dyskusje. Twoja sugestia odnosnie kosztow jest oparta na zasadzie, im taniej i szybciej, tym lepiej. W miare uplywu lat przekonasz sie, ze w niczym ta zasada sie nie sprawdza. W logicznym mysleniu i podejmowaniu decyzji rowniez...:)
O
Oporowianin
Mieszkam na Oporowie i mam w d.pie ciągłe przebijanie się przez Solskiego/Grabiszyńską albo nadkładanie drogi przez Karmelkową/Skarbowców. JA CHCĘ TEGO MOSTU!!!
T
Teksańczyk
Jak zamiast budować jeden most można budować wielka big trasa wzdłóż rzeka, to ok jest. Duża trasa potrzebuje dużo money, ale miasto da i będzie ok. Bo droższe jest better od jeden most. i OK
G
Gruzendig
więc nie demonizuj, chce się mieszkać w mieście to nie ma co liczyc na bociany za oknem o poranku
G
Gruzendig
Każdy kiedyś budował się na obrzeżach miasta i liczył na zieleń, ciszę itd. 20 lat temu na Skarbowców był koniec świata, a dziś prawie centrum. Miasta się rozwija i dla "widzimisię" paru osób nie można tego zatrzymać. Aleja Piastów w takiej formie nie powstała przypadkiem - plan tego połączenia był zapisany od ponad kilkunastu lat. A jak ktoś kupuje teren bez spojrzenia na mapę i do planów miejskich, to potem jest zdziwiony. Zresztą znając paru ludzi z Oporowa mogę powiedzieć, że wiedzieli o tej drodze, tylko myśleli że jakoś to będzie.
O
OporowianinM
Oby jednak nie powstał... Osoby mieszkające na Oporowie i płacące wysokie ceny za działki zdecydowały się na to ze względu na charakter osiedla, który ten most niewątpliwie mocno nadwyręży, lub wręcz zmiażdży. Mam nadzieję, ze do tego nie dojdzie...
O
Oporowiani za Atlantykiem
Mieszkalem na Oporowie przez 30 lat. Od ponad 20 lat mieszkam poza Polska i zajmuje sie urbanistyka. Most jest potrzebny ale polaczenie go z Aleja Piastow jest duza pomylka. Na Zachodzie w podobnej sytuacji powstalaby obwodnica biegnaca wzdluz Slezy po stronie Oporowa. Most laczylby sie z ta obwodnica. Droga ta okalajaca osiedle bieglaby w kierunku mostu na Solskiego lub w przeciwna strone w kierunku Kleciny. Umozliwialoby to latwieszy wyjazd i dojazd do osiedla bez wszystkich negatywnych skutkow, ktorych slusznie obawiaja sie mieszkancy.
Prowadzenie ruchliwej drogi przez srodek spokojnego osiedla kompletnie zmieni charakter Oporowa. Zanieczyszczenie powietrza, bezpieczenstwo dzieci idacych do szkoly, halas to tylko niektore bolaczki o ktorych zwolennicy mostu zdaja sie nie pamietac lub je ignoruja.
Argumentacja typu, "to przeciez miasto" przypomina bardzo komunistyczny sposob myslenia, gdzie masy decydowaly o uprzemyslowieniu. Za wszelka cene...Skoro jest inne rozwiazanie, coz moze i kosztowniejsze, czemu mu sie nie przyjrzec z korzyscia dla wszystkich zainteresowanych.
o
oporowianka
cisza i spokój jest na wsi
P
Pablo
Ja mieszkam i nie mogę się doczekać tego mostu, wiec proszę głupot nie pisać. Głosów ZA jest znacznie więcej, tylko Ci na NIE głośniej krzyczą.
G
Gość
Wszyscy oburzeni powinni już dawno wyprowadzić sie z Oporowa bo przecież wiedzieli o tym ,że wcześniej lub później most musi powstać .W imie egoistycznych interesów grupki mieszkańców Oporowa nie można protestować w nieskończonośc przeciwko inwestycji dobrze służacej wiekszości .
P
PEJOT
Łaskawy, ten przew. zarz. os. Oporów. Da zgodę, albo nie da. Bo nie! Ja też nie zgadam się na ciężarówki na ul. Traugutta i na ul. Kościuszki. Niech jadą przez Niskie Łąki i Rakowiecką. A dla samochodów i tramwajów zrobić natychmiast hopki zwalniające! Buahahahahahahahaha!
P
PEJOT
Nie może być tak, żeby ludziom na spokojnej, kilkupasmowej ulicy TRAUGUTTA/LEGNICKIEJ/GRABISZYŃSKIEJ/KRZYWOUSTEGO/BARDZKIEJ/ŻMIGRODZKIEJ/LOTNICZEJ/STRZEGOMSKIEJ (niepotrzebne skreślić) jeździły tabuny samochodów pod oknami. Zwłaszcza, ze dotąd NIGDY NIE MIELIŚMY CICHO, ALE TERAZ BEZWZGLĘDNIE CHCEMY CISZY. Dlaczego, mieszkańcy Oporowa czy Grabiszynku, mielibyście mieć zawsze spokój? Przecież mieszkacie w mieście Wrocław. Żeby te Wasze osiedla były choćby koło WILKSZYNA, albo PAWŁOWIC, może bym zrozumiał. Ale 5 km w linii prostej od centrum? W d..ach się Wam poprzewracało, siostry!!!
P
PEJOT
Teraz mały mostek, a potem dzieci koreańskie napalmem bombardować!
Dodaj ogłoszenie