reklama

Zatłoczony pociąg Trzebnica - Wrocław to wina wrocławian?

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Koleje Dolnośląskie zbadały, ilu pasażerów jeździ pociągiem z Trzebnicy do Wrocławia. Cała linia jest, jak przyznaje urząd marszałkowski, jedną z najtrudniejszych organizacyjnie w całym województwie. Przeprowadzona analiza wykazała także, że najbardziej zatłoczony fragment trasy to odcinek pomiędzy stacjami Wrocław Psie Pole i Wrocław Mikołajów. To sprawia, że urząd marszałkowski coraz bardziej stanowczo zadaje miastu i sąsiednim samorządom pytanie o to, w jakim stopniu chcą dofinansować kolej miejską i aglomeracyjną. Tymczasem miasto Wrocław dokłada do funkcjonowania kolei „na Urbancard” około 30 razy mniej niż Warszawa. - To nie starcza nawet na "waciki" - mówi były prezes Kolei Dolnośląskich.

Po tym, gdy na prośbę pasażerów napisaliśmy o tłoku w pociągu, Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa, zobowiązał się, że wezwie Koleje Dolnośląskie do przeprowadzenia analizy połączenia kolejowego od Trzebnicy do stacji Wrocław Główny.
Badania zostały przeprowadzone w ostatnich dniach października w 183 pociągach jadących w obie strony. Okazało się, że w aż 81 procentach składów liczba pasażerów nie przekraczała liczby dostępnych miejsc siedzących.

- Średnie napełnienie maksymalne w pociągu wynosi około 70 pasażerów i występuje na obszarze miasta Wrocław. Z badań liczeń podróżnych oszacowano, że około 1/3 pasażerów podróżuje właśnie na obszarze miasta. Pojazdy obsługujące tę linię, szynobusy SA 134, posiadają łącznie 278 miejsc z czego 138 to miejsca siedzące. Napełnienie powyżej 250 osób na pociąg charakteryzuje tylko jedno połączenie z 32 uruchamianych – wyjaśnia Michał Nowakowski z urzędu marszałkowskiego. Najwięcej, bo 322 pasażerów w jeden dzień w październiku jechało pomiędzy stacjami Wrocław Psie Pole – Wrocław Mikołajów.

- Na tłok w pociągu mogą się uskarżać jedynie osoby podróżujące kursem o godz. 6:40 z Trzebnicy, tu jednak KD zawsze zapewniają podwójny skład. Wyjątkiem były cztery dni w październiku, kiedy to podstawiono pojedynczy skład pociągów. Powodem tego były awarie i opóźnienia na innych trasach – zaznacza Tymoteusz Myrda. Pojedyncze składy musiały wyjechać na tory 1, 3, 15 i 17 października. Myrda przyznaje, że jest to cała linia Trzebnica – Wrocław Główny jest jedną z najtrudniejszych organizacyjnie linii w województwie. Wpływ na to ma także fakt, iż ta linia nie jest zelektryfikowana oraz stanowi ją tylko jeden tor: - Problem w znacznej mierze mogłyby rozwiązać wspomniane już przeze mnie pociągi hybrydowe, dlatego zarząd Koleje Dolnośląskie S.A. poważnie traktuje opcję zakupu takiego właśnie taboru – dodaje Myrda.

Koleją podróżuje się wygodnie także podczas przejazdów w granicach miasta. I to stało się problemem, z którym musi zmierzyć się urząd marszałkowski jako właściciel Kolei Dolnośląskich oraz miasto, które dopłaca do korzystania z przewozów kolejowych pomiędzy stacjami w obrębie Wrocławia. Na to także zwraca uwagę Tymoteusz Myrda: – Warto zaznaczyć, że 1/3 pasażerów w badanych pociągach poruszała się wyłącznie między stacjami w samym Wrocławiu, co na marginesie nasuwa pytanie o sposób, w jaki władze dolnośląskiej stolicy chcą rozwiązywać miejskie problemy komunikacyjne – mówi przedstawiciel zarządu województwa.

Jak wiele jest do zrobienia pokazuje zestawienie kosztów przedstawione przez byłego prezesa Kolei Dolnośląskich, Piotra Rachwalskiego. Warszawa na komunikację publiczną wydaje 2,6 mld zł, a Wrocław 352 mln zł. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że Wrocław jest 2,5 raza mniejszy, to i tak różnica w wydatkach obu miast na transport zbiorowy jest ogromna. Sama kolej miejska kosztowała Warszawę w 2018 r. 323 mln zł. Wrocław w tym czasie wydał na ten cel nieco ponad 4 mln zł: - Około 30 razy mniej niżby wynikało z proporcji uwzględniającej wielkość miasta. Za kilka mln nikt nie zrobi i nie zrobił nigdzie kolei miejskiej – to nie starcza nawet na przysłowiowe „waciki”. Jak widać, jest wiele do zrobienia, zarówno ze strony miasta, jak i UMWD – przekonuje Rachwalski.

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 267

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

E
Emil Sawicki

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

P
Paweł Kukurowski

Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

M
Magdalena Cywicka

Proszę popatrzeć skąd ten pociąg jechał. Z Wrocławia! Pasażerowie z tego miasta bez przerwy albo by srali, albo szczali. Najgorsze śmierdzіele w pociągach. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia już na starcie mają zawalone kible gównem, cuchną knyszą i innymi zabużańskimi "zapachami". Mimo że po powrocie np. z Jeleniej Góry były czyste. Wiem jak jest, bo pracuję w KD jako konduktorka. Niestety, ale jak pasażerowie zachowują się jak bydło, to i traktuje się ich jak bydło. Proszę nie mieć pretensji do obsługi pociągu.

@Gość

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

W
Wrocławianin
5 grudnia, 16:07, do Gość:

Nikt nie będzie jeździł tymi pociągami do Trzebnicy. Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

Dokładnie. Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie kolei do Bielawy. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.

d
do Gość

Nikt nie będzie jeździł tymi pociągami do Trzebnicy. Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

G
Gość

Szanowna Redakcjo! Czy naprawę nie widzicie że wszystkie wpisy obrażające Lwówek są pisane przez jednego cwela z wsiocławia? Ten szaleniec uważa że powinna istnieć linia do jagiejś sobótki obraża i oskarża wszystkich wokół. Dlaczego to tolerujecie

G
Gość

Szanowna Redakcjo! Czy naprawę nie widzicie że wszystkie wpisy obrażające Lwówek są pisane przez jednego cwela z wsiocławia? Ten szaleniec uważa że powinna istnieć linia do jagiejś sobótki obraża i oskarża wszystkich wokół. Dlaczego to tolerujecie

A
Anema

Szanowni decydenci z UMWD i KD, skoro pociągami jeżdżą wrocławianie to powinni płacić wrocławianie. Według normalnej taryfy przewozowej KD. Tak jak płaci każdy inny pasażer spoza Wrocławia. I tak jak było wcześniej, zanim tego burdelu narobił poprzedni zarząd KD z Rachwalskim na czele. Za mnie nikt nie płaci, ani magistrat, ani nikt inny. Za swoje przejazdy koleją płacę wyłącznie ja. Czy mieszkańcy Wrocławia są aż tak biedni, że trzeba im fundować bezpłatne przejazdy koleją? Socjalizmowi powiedzmy NIE!

w
wasabi co smrodem wabi
5 grudnia, 00:28, Gość:

Ale tu smierdzi trollem.

Nic dziwnego że śmierdzi, bo ten troll jest z Wrocławia. To wasabi co smrodem wabi. I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687.man.tk-internet.pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?

w
wasabi co smrodem wabi
5 grudnia, 00:28, Gość:

Ale tu smierdzi trollem.

Nic dziwnego że śmierdzi, bo ten troll jest z Wrocławia. To wasabi co zmrodem wabi. I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687.man.tk-internet.pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?

w
wrocławiak

U nas we wsiocławiu ludzie są tak głupi, że piszą tutaj brednie o Warszawie! Zazdroszczą stolicy pięknego miasta, radości z życia, dobrobytu. My wsiocławskie słoiki też chcemy tak żyć ale nie potrafimy bo jesteśmy zakompleksieni, zacofani i prymitywni!

K
Kamila Bielawska

Ktoś z wsiocławia sabotuje kolej w województwie rozkręca je skacze pod pociagi włącza hamulec

Tej pеdalskiej holocie zakazac jazdy pociągami

I woolege zakazac pisania bzdur na temat Lwówka.

s
sołtys Sobótki

Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.

c
czarna owca z Wągrowca

W Sobótce jak chce się zablokować kolej to rozkrada się szyny kolejowej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3