Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zapomnieli, że luty miał 29 dni. Możesz za to zapłacić!

Paulina Czarnota
Pani Magda dostała niesłusznie mandat za jazdę bez ważnego biletu
Pani Magda dostała niesłusznie mandat za jazdę bez ważnego biletu Paweł Relikowski
Masz bilet okresowy na przejazd tramwajem bądź autobusem? Uważaj, bo możesz zapłacić mandat. Przez to, że miesiąc luty miał w tym roku 29 dni nie wszystkie terminale zakodowały poprawnie bilet na Urbancard.

Tak było w przypadku pani Magdy, która jechała 10 marca autobusem linii 127 z Kozanowa do centrum miasta. Była pewna, że jej bilet jest jeszcze tego dnia ważny, bo taką dostała informację w mejlu. Pech jednak chciał, że w autobusie pojawił się kontroler. Jego czytnik wykazał, że termin ważności biletu upłynął dzień wcześniej. Wlepił więc mandat - 120 złotych.

-Zdenerwowałam się, bo karę dostałam niesłusznie. Poszłam więc do biura obsługi MPK z reklamacją. To przecież ich czytniki wskazywały błąd- żali się pani Magda. - Pan z MPK doszedł do wniosku, że to przez miesiąc luty, który w tym roku miał o jeden dzień dłużej - dodaje wrocławianka.

Biuro Obsługi MPK przekierowało panią Magdę do Mennicy, która jest operatorem systemu Urbancard. - My mamy tylko czytniki, które sprawdzają czy karta jest ważna- mówi Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK.

Korzeniowska potwierdza, że problem znają, bo pojawiali się u nich w biurze ludzie z takimi samymi skargami. - Oczywiście w takim przypadku anulujemy mandat- zapewnia rzeczniczka.

Mennica przyznaje się do błędu i przeprasza pasażerów MPK. - Kilka automatów mobilnych w tramwajach i autobusach nie przyjęły zmian w systemie. Stąd ten błąd zakodowania na karcie- tłumaczy Mariusz Przybylski, rzecznik Mennicy.

Jak na razie Mennica i MPK we Wrocławiu mówią, że nie zanotowali dużo skarg. - To pojedyncze przypadki- mówi Przybylski. I dodaje, że błąd w systemie został naprawiony na przełomie stycznia i lutego.

Stratni pasażerowie mogą zgłaszać się z reklamacją do biura obsługi MPK przy ul .Prusa 75-79 oraz do biura obsługi klienta Urbancard przy ul. Grabiszyńskiej 9. Można też wysłać mejla: [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska