Zamkną ważne skrzyżowanie w centrum przez remont torów

mkZaktualizowano 
ZDiUM
Szykuje się remont torów tramwajowych na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i Ruskiej. Szyny zostaną odnowione także w kilku innych miejscach.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w ubiegłym tygodniu ogłosił przetarg na dwa zadania związane z naprawą torowisk. Najważniejsze z nich to wymiana krzyżownic i rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i Ruskiej. W ramach inwestycji wymienione zostaną tory na czterech krzyżownicach w obrębie skrzyżowania. Wykonana zostanie także nowa zabudowa oraz nawierzchnia torowiska. Zwrotnice zostaną dodatkowo odpowiednio odwodnione i podłączone do ogrzewania.

Według wstępnych planów ZDiUM, skrzyżowanie z ruchu tramwajowego zostanie wyłączone najprawdopodobniej 26 sierpnia. Remont powinien zakończyć się 15 września. Wkrótce zostaną podane informacje dotyczące objazdów.

ZDiUM planuje także naprawę szyn na pl. Powstańców Wielkopolskich, pl. Jana Pawła II, na odcinku od ul. Słowiańskiej, rondzie Reagana i pętli Krzyki. Ponadto szyny zostaną wyszlifowane na ul. Nowowiejskiej (od ul. Jedności Narodowej do Wyszyńskiego), w ciągu ulic: Wyszyńskiego – mosty Warszawskie – pl. Kromera, ul. Sienkiewicza, osi Grunwaldzkiej (od mostu Szczytnickiego do ronda Reagana) oraz ciągu ulic: Piłsudskiego – Małachowskiego (od pl. Legionów do ul. Pułaskiego).

Zobacz też: Fatalny stan wrocławskich torowisk. Ale nie wszystkie będą remontowane

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gutek

1. To, że ZDiUM wziął się za remonty to dobra wiadomość.
2. Już są zapowiedzi, że będzie kolejny przetarg tramwajowy będzie na w stu procentach niskopodłogowy tabor, więc te wszystkie płacze naprawdę stają się niepoważne.

g
garrak

Tak i właśnie dlatego wiele wykolejeń, awarii i ograniczeń jest w miejscach, gdzie te Skody w ogóle nie jeżdżą. Problemem nie są Skody (a przynajmniej nie są głównym problemem), ale stan torowisk jako całości. Lata zaniedbań robią swoje.

g
garrak

Sam koszt paliwa w porównaniu z energią elektryczną sprawia, że tramwaje długoterminowo wychodzą dużo taniej. Sprawność silników spalinowych to ~33% (po odjęciu strat mechanicznych ~16%), a sprawność silników elektrycznych to 98% (~65% po odjęciu strat mechanicznych).
Drogi też trzeba budować i utrzymywać, a autobusy tankować, zmieniać opony itp. czyli większość tych kosztów, o których piszesz masz również w przypadku komunikacji autobusowej, tylko w innym miejscu.

G
Gość

Czesi również mają tramwaje podobne do naszych (Skoda 14T), również ze sztywnymi wózkami i mniejszą ilością niskiej podłogi. Więc święci nie są

p
pasazer

na skrzyzowaniu ludzie wypadaja z tramwaju to zamiast naprawic tramwaj naprawiaja skrzyzowanie ;)

b
byly ksiadz

To jak juz tak sie bawimy to podaj koszt pordukcji paliwa a juz potem sa spaliny, pyl z hamulcow itd.
Nie osmieszaj sie bo juz zostalo dawno podliczone ze tramwaj i inne pojazdy szynowe to najtansza opcja DLUGOFALOWO.
oczywiscie jak sie o to dba
ale zkup ciezkich skod to byl blad

---

Co za brednie. Tarcie na szynach jest tysiące razy mniejsze, niż na torach, a tramwaje są ciężkimi pojazdami i wożą wielu ludzi. Koszt budowy i utrzymania torowisk jest MNIEJSZY niż pasów jezdni. Również budowa, montaż, naprawa i demontaż są dziecinnie proste - masz proste elementy prefabrykowane i seryjnie produkowane szyny. Podbudową może być beton albo - również prefabrykowane - tzw. płyty węgierskie.

K
Kierowca z POlski

Proszę sprawdzić w Zdium ile rocznie wydaje się na remonty torowisk. Miasto ukrywa prawdziwe koszty transportu szynowego. Transport szynowy = niezwykle kosztowne tramwaje + koszty energii elektrycznej + koszty budowy i eksploatacji stacji zasilających + koszty budowy torowisk + koszty remontów torowisk + koszty utrzymania torowisk + koszty budowy sieci zasilającej + koszty remontów i utrzymania sieci. Proszę zebrać te koszty i zestawić z kosztami eksploatacji komunikacji autobusowej !

t
t34g5g4

Remont na tym skrzyżowaniu na sam początek roku szkolnego wygeneruje monstrualne korki, BRAK MI JUŻ SŁÓW NA TĘ NIEKOMPETENCJĘ!!!!!!

---

Warszawa, Gdańsk, Poznań kupują właśnie "sztywne"! I jakoś nie ma problemów. To TOROWISKA są problemem, nie tramwaje.

---

Skody we Wrocławiu nie mają żadnych ograniczeń, a "skrętne" pesy mają ograniczenie na ponad 10% sieci nawet na jazdę awaryjna bez pasażerów, kiedy perony nie są problemem.
Co więcej, wszystkie inne większe miasta mają "skrętne" - Poznań, Warszawa, Gdańsk kupują TYLKO takie!

M
Marcin

wymienić toru w krzyżownicy. Krzyżownica jest to element odlewany w hucie i cały wspawywany w tor !!!!!!!!!!!!

M
Marcin

wymienić toru w krzyżownicy. Krzyżownica jest to element odlewany w hucie i i cały jest wspawywany w tor !!!!!

J
Jędrek

Szybko niszczejące torowiska to zasługa zakupu przez miasto Wrocław tramwajów typu skoda. Tramwaje kupione zostały za grube miliony ale w konfiguracji "sztywny wózek" co powoduje również częste wykolejenia. Czesi do dzisiaj się z nas śmieją, że jako jedyny kraj kupiliśmy tramwaje bez "skrętnych wózków". Rodzi się pytanie, co za geniusz wydał zgodę na zakup tych wozów skoro nasze rodzime tramwaje są o wiele tańsze i mają skrętne wózki???

N
Ni ma

Komu

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3