Zakład Lufthansy pod Środą Śląską. Procedura się przeciąga

Grzegorz Chmielowski
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Fot. Malgorzata Genca / Polskapresse
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Do końca stycznia, czyli o miesiąc dłużej, potrwa procedura prowadzona przez gminę w sprawie zakładu serwisowania silników samolotowych pod Środą Śląską. Dlaczego?

Pierwotnie burmistrz Środy Śląskiej Adam Ruciński miał wydać decyzję środowiskową w sprawie budowy zakładu serwisowania i naprawy silników samolotowych do końca 2016 r. Ale sprawa się przeciągnęła. Do gminy wpłynęły bowiem zmiany i uzupełnienia do raportu oddziaływania tej inwestycji na środowisko oraz opinia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.

Burmistrz zdecydował podać te dokumenty do publicznej wiadomości. Można się z nimi zapoznawać w Urzędzie Miejskim w Środzie Śląskiej i składać wnioski do 25 stycznia. A do końca stycznia burmistrz ma podjąć decyzję środowiskową.

Sprawa zakładu koło Środy Śląskiej (w obrębie wsi Święte i Juszczyn w podstrefie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej) budzi kontrowersje. Były protesty: część mieszkańców obawia się nadmiernego hałasu i zanieczyszczenia środowiska spalinami. Zakład za 250 mln euro (500 miejsc pracy) ma wybudować firma Xeos (spółka Lufthansy i GE Aviation). W końcu 2016 r. prezes Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej wydał spółce Xeos zezwolenie na działalność w LSSE. Wmurowanie kamienia węgielnego zaplanowano już na marzec br. Zakład ma ruszyć jesienią 2018 r.

Realizacja tych planów zależy jednak od decyzji, jakie podejmie gmina i powiat.

Rządowa tarcza antyinflacyjna

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek
nie ma jak spalanie paliwa - więcej smogu, gdzie są ekolodzy? dlaczego jeszcze nie protestują
g
gamon
a moze by wiecej kiboli do rzadu
L
Loluś
Gościu, silniki GEnx i GE90 to absolutny top technologii, jaki jest obecnie używany/ testowany.
Ogromny potencjał i szansa dla regionu, ludzi, PWr, uczestniczyć w tym projekcie i obcowania z tak nowoczesną technologią. To nie będzie zakład, gdzie pracownika wyposaża się w młotek + przecinak i goni się go do turbiny okrzykiem FACEEET K..RRRWA!!!!
Stanowisko do testowania silników, stanowiska do wyważania, szkolenia personelu, zawansowana diagnostyka, perfekcja wykonania, nauka w zorganizowanym przedsiębiorstwie gdzie wszystko jest poukładane a Ty działasz jak tryb tej maszyny.
E
Egon Olsen
Pewnie Ci co na gruntach zarobic nie mogli.
M
Mieszkaniec
Mydla ludzia oczy 250 mil euro tyle ze panstwo Polskie dodaje 50 mil euro z podatkow sa zwolnieni strefa ekonomiczna ,naprawa starych silnikow i testowanie to okolo 30 ton paliwa spalanego na dobe rewelacja same dobra z Niemieckiego smierdziucha ,z Czech Ich pogonili to do Polski tutaj przyjma bo nic nie jest wazne tylko glodowe pensje jakie dadza Polakom brawo !!!
G
Gość
Lufthansa, czy Luftwaffe, jeden H A - ale jak ci inwestorzy zobaczyli co tu się dzieje ( budżet - zadyma w sejmie) to zaraz się wycofają. W Jaworze odśpiewali, że mercedes największa fabryka w Europie, już w maju o ile pamiętam i co ? I nic. Tam na razie jest ściernisko ... i nikt łopaty nawet jeszcze nie wbił... Przyyyyypaaaaaadeeeeeeeeek ? !
M
M.E
Glupota byloby odmowienie Lufthansy budowy. Polska i ta ma najgorsze zanieczyszczenia powietrza w Europie. Poza tym podatki i miejsca pracy to glowny powod otwarcia tam tej fabryki.
Dodaj ogłoszenie