reklama

Zakaz wyprzedzania na Sobieskiego to pułapka? Kierowcy nie znają przepisów

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (5 zdjęć)
Dwa pasy w jednym kierunku i zakaz wyprzedzania: jeśli jedno z aut jedzie szybciej niż auto na sąsiednim pasie, to będzie to wyprzedzanie. By złamać zakaz, wcale nie trzeba przejechać przez ciągłą linię rozdzielającą oba pasy. Kierowcy wielu aut jadących al. Sobieskiego o tym nie wiedzą i ze zdziwieniem dowiadują się o otrzymaniu mandatu.

Na czas budowy nowej kładki nad al. Sobieskiego ruch na tej ulicy zwężono do dwóch pasów w każdym kierunku oddzielonych od siebie ciągłą, żółtą linią. Została też ograniczona prędkość do 40 km/h i wprowadzono zakaz wyprzedzania. I to ostatnie oznaczenie jest dla wielu kierowców pułapką. Wyprzedzanie nie dotyczy tylko sytuacji, kiedy auto jedzie szybciej niż auto przed nim, zmienia pas, wyprzedza i wraca na swój pas ruchu przed wyprzedzonym samochodem.

- Jeśli jest zakaz wyprzedzania, to wyprzedzać nie wolno w żadnym wypadku. Jeśli nawet jest to droga dwupasmowa, dwa pasy są w jednym kierunku, ale jest zakaz wyprzedzania, to wyprzedzać nie wolno – podkreśla sierż. Krzysztof Marcjan z KMP we Wrocławiu.
Zatem, jeśli na Sobieskiego na dwóch pasach ruchu obok siebie jadą samochody, to auto jadące szybciej, zgodnie z przepisami musi zwolnić, żeby nie przejechać przed auto, które na sąsiednim pasie jedzie wolniej.

Chwila obserwacji wystarczy, by zobaczyć, jak wielu kierowców nie przestrzega zakazu wyprzedzania ustawionego na Sobieskiego. Dostając mandat są zdziwieni, że wykonali niedozwolony manewr.

Zmiany zostały wprowadzone na obu jezdniach alei w nocy z 5 na 6 lipca. Ich przyczyną jest budowa kładki pomiędzy osiedlem Piwnika-Ponurego i pozostałą częścią Psiego Pola. Zwężenie będzie na Sobieskiego do września, a cała budowa kłądki ma trwać do lutego przyszłego roku.

Piękna tęcza pojawiła się nad Wrocławiem [ZDJĘCIA]

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 107

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ale co winić policjantów? Oni jedynie wykonują swoją pracę. Znaki planują Sutryk i jego Wydział Inżynierii Miejskiej. A że bezmyślne, to już pretensje do tego, kogo bezmyślnie wybraliście na prezydenta. Ja nad tym boleję, bo na Sutryka nie głosowałem.

G
Gość

Jaka "pułapka"? Co drugi "kierownik" po prostu nie zna przepisów. Więc "pułapką" można nazwać równie dobrze ograniczenie do 70, które jest przez większość łamane...

j
jajo
2019-07-29T10:02:22 02:00, jajo:

Najlepsze, że zakaz chyba zdjęto, bo nie ma tam takiego znaku

Znowu jest :)

p
pirat

O dziwo ! Radiowozy bez sygnałów poruszają się tam tak samo jak inni kierowcy, 60km/h wyprzedzając innych !

z
zwyrol
Czyli według Ciebie lewy pas służy tylko do wyprzedzania. Chyba ]

2019-07-28T18:33:32 02:00, Gość:

Lewy pas służy tylko do wyprzedzania i nie wg kogoś tylko wg prawa o ruchu drogowym. To naturalna konsekwencja ruchu prawostronnego.

Jak widać rzesza ludzi, którym daawno należało zabrać prawo jazdy jest potężna w tym naszym nieszczęśliwym kraju.

I to jest główna przyczyna masowych śmierci na drogach non stop.

2019-07-29T08:35:05 02:00, Makrau:

Nie, lewy pas nie służy do wyprzedzania. Skąd taki pomysł? Proszę o podstawę prawną.

2019-07-29T09:08:25 02:00, MIeszkaniec Psiaka:

Art. 16 prawo o ruchu drogowym 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.

2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.

3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.

Tak więc lewy służy do wyprzedzania omijania,

Skąd takich gamoni jak ty biorą??

2019-07-29T09:43:13 02:00, troglodyta:

Art. 22.

1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;

2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.

Czyli chcąc skręcić w lewo należ koniecznie robić to w obecności pojazdu na prawym pasie jadącego wolniej? Gdy takiego pojazdu nie ma, to nie wolno w lewo skręcić gdy mamy więcej pasów, bo pas lewy jest ponoć przeznaczony do wyprzedzania, a jak pojazdu jadącego wolniej nie ma to należy kontynuować jazdę prawym pasem. To bardzo ciekawa koncepcja.

2019-07-29T18:30:08 02:00, zwyrol:

Bo Twój przedmówca najwyraźniej nie spostrzegł, że:

"2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze." - prawej JEZDNI, nie prawym pasie prawej jezdni. Wyjaśniając wątpliwości: prawa jezdnia to ta, którą jedziemy, a lewa jezdnia to ta w przeciwnym kierunku. A pomiędzy prawą jezdnią, którą jedziemy, a lewą, którą jechać ten przepis (i instynkt samozachowawczy) nam zabrania, jadą ludkowie z przeciwnego kierunku.

"3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni." - jak wyżej, tylko że mamy jedną jezdnię, na której dwa prawe pasy to te, po których jedziemy, a dwa lewe są dla ludków jadących z przeciwka.

I tyle. Przepisy zacytowane bez zrozumienia. Ale jazda lewym pasem w sytuacji, kiedy prawy pas jest wolny, jest rzeczywiście zabroniona, natomiast w normalnej sytuacji nie ma obowiązku wciskania się na siłę wszystkich pojazdów na prawy pas.

miało być oczywiście, że lewą jezdnią jadą ludkowie z przeciwnego kierunku, a pomiędzy tym jest pas zieleni czy inne badziewie, a nie że ludkowie jadą między jezdniami, mój błąd :)

z
zwyrol
Czyli według Ciebie lewy pas służy tylko do wyprzedzania. Chyba ]

2019-07-28T18:33:32 02:00, Gość:

Lewy pas służy tylko do wyprzedzania i nie wg kogoś tylko wg prawa o ruchu drogowym. To naturalna konsekwencja ruchu prawostronnego.

Jak widać rzesza ludzi, którym daawno należało zabrać prawo jazdy jest potężna w tym naszym nieszczęśliwym kraju.

I to jest główna przyczyna masowych śmierci na drogach non stop.

2019-07-29T08:35:05 02:00, Makrau:

Nie, lewy pas nie służy do wyprzedzania. Skąd taki pomysł? Proszę o podstawę prawną.

2019-07-29T09:08:25 02:00, MIeszkaniec Psiaka:

Art. 16 prawo o ruchu drogowym 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.

2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.

3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.

Tak więc lewy służy do wyprzedzania omijania,

Skąd takich gamoni jak ty biorą??

2019-07-29T09:43:13 02:00, troglodyta:

Art. 22.

1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;

2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.

Czyli chcąc skręcić w lewo należ koniecznie robić to w obecności pojazdu na prawym pasie jadącego wolniej? Gdy takiego pojazdu nie ma, to nie wolno w lewo skręcić gdy mamy więcej pasów, bo pas lewy jest ponoć przeznaczony do wyprzedzania, a jak pojazdu jadącego wolniej nie ma to należy kontynuować jazdę prawym pasem. To bardzo ciekawa koncepcja.

Bo Twój przedmówca najwyraźniej nie spostrzegł, że:

"2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze." - prawej JEZDNI, nie prawym pasie prawej jezdni. Wyjaśniając wątpliwości: prawa jezdnia to ta, którą jedziemy, a lewa jezdnia to ta w przeciwnym kierunku. A pomiędzy prawą jezdnią, którą jedziemy, a lewą, którą jechać ten przepis (i instynkt samozachowawczy) nam zabrania, jadą ludkowie z przeciwnego kierunku.

"3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni." - jak wyżej, tylko że mamy jedną jezdnię, na której dwa prawe pasy to te, po których jedziemy, a dwa lewe są dla ludków jadących z przeciwka.

I tyle. Przepisy zacytowane bez zrozumienia. Ale jazda lewym pasem w sytuacji, kiedy prawy pas jest wolny, jest rzeczywiście zabroniona, natomiast w normalnej sytuacji nie ma obowiązku wciskania się na siłę wszystkich pojazdów na prawy pas.

t
tubylec
2019-07-29T10:06:43 02:00, Gość:

Ten sam przepis "na stałe" jest przy przejściach dla pieszych, ale kierowcy nie ogarniają, ech

2019-07-29T11:39:13 02:00, troglodyta:

No i potem co jakiś czas taki chłopek roztropek potrąca pieszego bo według niego to nie jest wyprzedzanie, jak pasa nie zmieniał. On jechał tylko szybciej od tej ciamajdy na pasie obok.

Jak jedzie wolniej to musi to być ciamajda i pedał, a jak szybciej to debil.

t
troglodyta
2019-07-29T10:06:43 02:00, Gość:

Ten sam przepis "na stałe" jest przy przejściach dla pieszych, ale kierowcy nie ogarniają, ech

No i potem co jakiś czas taki chłopek roztropek potrąca pieszego bo według niego to nie jest wyprzedzanie, jak pasa nie zmieniał. On jechał tylko szybciej od tej ciamajdy na pasie obok.

G
Gość

Ten sam przepis "na stałe" jest przy przejściach dla pieszych, ale kierowcy nie ogarniają, ech

P
Panie rezyserze
2019-07-27T16:23:46 02:00, Gość:

Gitara. To jadę zaraz z kamerka się pobawić. 39 km na liczniku prawym pasem i puszczam gamoni w kanał. Jak nie będzie policji to przekażę filmik 😁 ale ubaw

2019-07-28T13:52:15 02:00, troglodyta:

Jeśli przekażesz policji film na którym jechałeś wolniej niż prędkość maksymalna dopusszczalna i nie zmusiły Ciebie do tego warunki na drodze, to zostaniesz ukarany za jazdę z prędkością utrudniającą ruch.

Ten z tą swoją kamerka to najzwyklejsza w świecie parówka. Siebie nagraj i pokazuj jak wygląda ludzka wesz.

j
jajo

Najlepsze, że zakaz chyba zdjęto, bo nie ma tam takiego znaku

G
Gość

Nie wiem gdzie trzeba mieć mózg żeby nie podać jakiej miejscowości dotyczy temat ! ! !

Sobieskiego jest w każdym mieście !

Remonty są w każdym mieście !

t
troglodyta
Czyli według Ciebie lewy pas służy tylko do wyprzedzania. Chyba ]

2019-07-28T18:33:32 02:00, Gość:

Lewy pas służy tylko do wyprzedzania i nie wg kogoś tylko wg prawa o ruchu drogowym. To naturalna konsekwencja ruchu prawostronnego.

Jak widać rzesza ludzi, którym daawno należało zabrać prawo jazdy jest potężna w tym naszym nieszczęśliwym kraju.

I to jest główna przyczyna masowych śmierci na drogach non stop.

2019-07-29T08:35:05 02:00, Makrau:

Nie, lewy pas nie służy do wyprzedzania. Skąd taki pomysł? Proszę o podstawę prawną.

2019-07-29T09:08:25 02:00, MIeszkaniec Psiaka:

Art. 16 prawo o ruchu drogowym 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.

2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.

3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.

Tak więc lewy służy do wyprzedzania omijania,

Skąd takich gamoni jak ty biorą??

Art. 22.

1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;

2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.

Czyli chcąc skręcić w lewo należ koniecznie robić to w obecności pojazdu na prawym pasie jadącego wolniej? Gdy takiego pojazdu nie ma, to nie wolno w lewo skręcić gdy mamy więcej pasów, bo pas lewy jest ponoć przeznaczony do wyprzedzania, a jak pojazdu jadącego wolniej nie ma to należy kontynuować jazdę prawym pasem. To bardzo ciekawa koncepcja.

M
Makrau
Czyli według Ciebie lewy pas służy tylko do wyprzedzania. Chyba ]

2019-07-28T18:33:32 02:00, Gość:

Lewy pas służy tylko do wyprzedzania i nie wg kogoś tylko wg prawa o ruchu drogowym. To naturalna konsekwencja ruchu prawostronnego.

Jak widać rzesza ludzi, którym daawno należało zabrać prawo jazdy jest potężna w tym naszym nieszczęśliwym kraju.

I to jest główna przyczyna masowych śmierci na drogach non stop.

Nie, lewy pas nie służy do wyprzedzania. Skąd taki pomysł? Proszę o podstawę prawną.

J
Janusz

Żenujący poziom komentarzy. Widać za demokracji robione prawko. Nikt nie zastanowił się czy : 1. Może ograniczenie do 40 to jest przesada. 2. Skoro jest linia ciągła to po co kolejna szukana? A już wiem , w świecie szeroko rozumianych lemingów liczy się tylko bezpieczeństwo

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3