Zakaz wyprzedzania na autostradzie A4. Posypały się mandaty dla kierowców ciężarówek

mk
ITD
Patrolujący fragment autostrady A4 inspektorzy ITD skupili się na przestrzeganiu zakazu wyprzedzania przez kierowców ciężarówek. Ale mandaty posypały się nie tylko za łamanie tego zakazu.

Za wyprzedzanie na zakazie 17 kierowców ciężarówek dostało mandaty. Kontrolę prowadziła we wtorek dolnośląska Inspekcja Transportu Drogowego na autostradzie A4 pomiędzy zjazdem Jarosław i zjazdem do Legnicy.

Inspektorzy podczas akcji poruszali się po autostradzie nieoznakowanymi radiowozami. Skupiali się głównie właśnie na sprawdzaniu, jak przestrzegany jest zakaz wyprzedzania, ale reagowali także na inne naruszenia przepisów. Mandaty posypały się także za przewożenie źle zabezpieczonych ładunków, przekroczenie czasu spędzonego za kierownicą i brak dokumentacji. W wyniku kontroli zatrzymane zostały dwa dowody rejestracyjne i wszczęto 3 postępowania administracyjne wobec przedsiębiorców.

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
olek_01
9 września, 10:23, Gość:

5 tys. dziennie ... na malutkim odcinku A4 .... nieźle. W miesiąc 150 tys. :).

Będzie na remonty :-)

G
Gość
9 września, 12:45, Gość:

Tachografy dla busów z DMC powyżej 2500 kg od połowy 2026 roku

https://www.dostawczakiem.pl/tachografy-dla-busow-z-dmc-powyzej-2500-kg-od-polowy-2026-roku/

Tachografy powinny być jeszcze do wszystkich busów które też jeżdżą bez opamiętania i zasypiają za kolkiem, bo nikt tego nie kontroluje

T
Tiry Na Tory!
9 września, 11:28, Gość:

W końcu ITD zabrało się za tych głupków w tirach. Dlatego należy porządnie wypałować kierowców TIRowców plus solidny mandat. A jak się coś nie podoba to niech spadają na tory albo do rowu. Jak któryś zdechnie to trudno, żadna strata. Zaraz się pewnie odezwą błazny które wolą spać w budzie i sikać na koło. Jakie to oni mają poświęcenie i kto dowiezie jedzenie do sklepu. Odpowiedź krótka - dostawca! Logistyka poradzi sobie bez tirów i tępych jak papier toaletowy tirowców. Pytanie czy tirowcy dadzą sobie radę bez logistyki? Zdechną wtedy jak mysz pod płotem. To już któreś zdarzenie drogowe związane z TIRem. Dlatego nieustannie apeluję TIRy na TORy wynocha!!

9 września, 11:28, Tiry Na Tory!:

www.tirynatory.pl

9 września, 12:51, Gość:

Aleś ty debil

Błazen do mnie przemówił. Jakiż to dla mnie zaszczyt. A teraz ssij...

Debila to możesz zobaczyć w lustrze - o ile wcześniej je umyjesz brudasie

G
Gość
9 września, 10:23, Gość:

5 tys. dziennie ... na malutkim odcinku A4 .... nieźle. W miesiąc 150 tys. :).

9 września, 10:25, Gość:

To tylko za sam zakaz wyprzedzania :) .. a jeszcze V max osobówek, siedzenie na zderzaku ..... normalnie żyła złota.

Dziwne że nie ma jednostki policji autostradowej przy A4.

9 września, 12:57, Gość:

Ole, ole, to je Łopole - poczekaj na zablokowanie A4 na odcinku opolskim i wszyscy ruszą "na Opole".

Wychodzi brak obwodnicy południowej do Strzeleckiej

G
Gość
9 września, 10:23, Gość:

5 tys. dziennie ... na malutkim odcinku A4 .... nieźle. W miesiąc 150 tys. :).

9 września, 10:25, Gość:

To tylko za sam zakaz wyprzedzania :) .. a jeszcze V max osobówek, siedzenie na zderzaku ..... normalnie żyła złota.

Dziwne że nie ma jednostki policji autostradowej przy A4.

Ole, ole, to je Łopole - poczekaj na zablokowanie A4 na odcinku opolskim i wszyscy ruszą "na Opole".

G
Gość
9 września, 11:28, Gość:

W końcu ITD zabrało się za tych głupków w tirach. Dlatego należy porządnie wypałować kierowców TIRowców plus solidny mandat. A jak się coś nie podoba to niech spadają na tory albo do rowu. Jak któryś zdechnie to trudno, żadna strata. Zaraz się pewnie odezwą błazny które wolą spać w budzie i sikać na koło. Jakie to oni mają poświęcenie i kto dowiezie jedzenie do sklepu. Odpowiedź krótka - dostawca! Logistyka poradzi sobie bez tirów i tępych jak papier toaletowy tirowców. Pytanie czy tirowcy dadzą sobie radę bez logistyki? Zdechną wtedy jak mysz pod płotem. To już któreś zdarzenie drogowe związane z TIRem. Dlatego nieustannie apeluję TIRy na TORy wynocha!!

9 września, 11:28, Tiry Na Tory!:

www.tirynatory.pl

Aleś ty debil

G
Gość
Tachografy dla busów z DMC powyżej 2500 kg od połowy 2026 roku

https://www.dostawczakiem.pl/tachografy-dla-busow-z-dmc-powyzej-2500-kg-od-polowy-2026-roku/
G
Gość
9 września, 12:40, Gość:

Tylko tyle, a co z przeładowanymi TIRami? ciężarówkami. Przecież nie ma wag na autostradach.

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych 

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostały pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich. 

Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a kiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej. 

Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu.

Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. 

Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego  normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni. 

https://www.rynekinfrastruktury.pl/mobile/czynniki-wplywajace-na-trwalosc-nawierzchni-asfaltowych-73797.html

Nowe prawo w Unii: Od 2020 r w ciężarówkach nowe, inteligentne tachografy

Tachografy w pojazdach od 2,8 t

Przepisy przewidują nowe standardy dla tachografów cyfrowych, obowiązkowych dla ciężarówek przewożących - według propozycji KE - towary powyżej 3,5 tony, co PE zmienił jednak na 2,8 tony.

Inteligentny tachograf od 2020 r.

"Komisja ds. transportu PE zaproponowała, by każda ciężarówka, stara czy nowa, musiała być do 2020 roku wyposażona w inteligentny tachograf" - oświadczyła europosłanka Silvia-Adriana Ticau, która przygotowała projekt rezolucji ustawodawczej przyjętej przez PE.

KE planowała wprowadzenie na rynek UE tachografów podłączonych do systemu naprowadzania przez satelitę, czyli odpowiednika GPS. Europarlament dodatkowo zaproponował, by do rejestrowanych danych doszła informacja o rozpoczęciu i zakończeniu podróży. Tachografy mogłyby też rejestrować wagę pojazdu, zaś w dalszej przyszłości - być wyposażone w dodatkowe funkcje.

https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/630173,nowe-prawo-w-unii-od-2020-r-w-ciezarowkach-nowe-inteligentne-tachografy.html

G
Gość
9 września, 11:28, Gość:

W końcu ITD zabrało się za tych głupków w tirach. Dlatego należy porządnie wypałować kierowców TIRowców plus solidny mandat. A jak się coś nie podoba to niech spadają na tory albo do rowu. Jak któryś zdechnie to trudno, żadna strata. Zaraz się pewnie odezwą błazny które wolą spać w budzie i sikać na koło. Jakie to oni mają poświęcenie i kto dowiezie jedzenie do sklepu. Odpowiedź krótka - dostawca! Logistyka poradzi sobie bez tirów i tępych jak papier toaletowy tirowców. Pytanie czy tirowcy dadzą sobie radę bez logistyki? Zdechną wtedy jak mysz pod płotem. To już któreś zdarzenie drogowe związane z TIRem. Dlatego nieustannie apeluję TIRy na TORy wynocha!!

9 września, 11:28, Tiry Na Tory!:

www.tirynatory.pl

Przygotować się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej - z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.

https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/item/7856-biala-ksiega-2011-implikacje-dla-polskiego-systemu-transportu

G
Gość
Tylko tyle, a co z przeładowanymi TIRami? ciężarówkami. Przecież nie ma wag na autostradach.

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych 

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostały pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich. 

Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a kiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej. 

Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu.

Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. 

Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego  normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni. 

https://www.rynekinfrastruktury.pl/mobile/czynniki-wplywajace-na-trwalosc-nawierzchni-asfaltowych-73797.html
G
Gość
9 września, 10:23, Gość:

5 tys. dziennie ... na malutkim odcinku A4 .... nieźle. W miesiąc 150 tys. :).

9 września, 10:25, Gość:

To tylko za sam zakaz wyprzedzania :) .. a jeszcze V max osobówek, siedzenie na zderzaku ..... normalnie żyła złota.

Dziwne że nie ma jednostki policji autostradowej przy A4.

Jak to nie ma ?

We Wrocławiu mamy dwie drogówki i jedna zajmuje się głownie autostrada

T
Tiry Na Tory!
9 września, 11:28, Gość:

W końcu ITD zabrało się za tych głupków w tirach. Dlatego należy porządnie wypałować kierowców TIRowców plus solidny mandat. A jak się coś nie podoba to niech spadają na tory albo do rowu. Jak któryś zdechnie to trudno, żadna strata. Zaraz się pewnie odezwą błazny które wolą spać w budzie i sikać na koło. Jakie to oni mają poświęcenie i kto dowiezie jedzenie do sklepu. Odpowiedź krótka - dostawca! Logistyka poradzi sobie bez tirów i tępych jak papier toaletowy tirowców. Pytanie czy tirowcy dadzą sobie radę bez logistyki? Zdechną wtedy jak mysz pod płotem. To już któreś zdarzenie drogowe związane z TIRem. Dlatego nieustannie apeluję TIRy na TORy wynocha!!

www.tirynatory.pl

G
Gość
W końcu ITD zabrało się za tych głupków w tirach. Dlatego należy porządnie wypałować kierowców TIRowców plus solidny mandat. A jak się coś nie podoba to niech spadają na tory albo do rowu. Jak któryś zdechnie to trudno, żadna strata. Zaraz się pewnie odezwą błazny które wolą spać w budzie i sikać na koło. Jakie to oni mają poświęcenie i kto dowiezie jedzenie do sklepu. Odpowiedź krótka - dostawca! Logistyka poradzi sobie bez tirów i tępych jak papier toaletowy tirowców. Pytanie czy tirowcy dadzą sobie radę bez logistyki? Zdechną wtedy jak mysz pod płotem. To już któreś zdarzenie drogowe związane z TIRem. Dlatego nieustannie apeluję TIRy na TORy wynocha!!
J
Ja
Jakby częściej były takie akcje to może byłoby mniej wypadków. Zresztą sam radiowóz policyjny też by spełnił zadanie.
G
Gość
9 września, 10:23, Gość:

5 tys. dziennie ... na malutkim odcinku A4 .... nieźle. W miesiąc 150 tys. :).

To tylko za sam zakaz wyprzedzania :) .. a jeszcze V max osobówek, siedzenie na zderzaku ..... normalnie żyła złota.

Dziwne że nie ma jednostki policji autostradowej przy A4.

Dodaj ogłoszenie