Zakaz wjazdu do centrum, droższe parkingi i nowe linie tramwajowe. Co nas czeka?

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Panel Obywatelski to pomysł prezydenta Jacka Sutryka. Organizacją badań oczekiwań mieszkańców Wrocławia zajęły się Fundacja Dom Pokoju, przy wsparciu Fundacji na rzecz Studiów Europejskich. Zasadniczym pytaniem, na które mieli odpowiedzieć wybrani paneliści, w tym eksperci, brzmiało: Jak usprawnić przemieszczanie się po Wrocławiu, mając na względzie poprawę jakości życia i ochronę klimatu?W kilkumiesięcznym badaniu udział wzięło 85 panelistek i panelistów, wspieranych przez 13 ekspertów. W proces zaangażowało się też 21 stron reprezentujących organizacje pozarządowe, ruchy miejskie oraz Rady Osiedli.Ze strony Urzędu Miejskiego Wrocławia w panel na różnych jego etapach zaangażowanych było ponad 30 osób, a całość kosztowała 200 tysięcy złotych. Paneliści wypracowali ostatecznie 63 rekomendacje dla rządzących miastem. Część z nich z poparciem powyżej 95 proc. uczestników. Szczegóły mamy poznać do końca roku, ale już teraz wybraliśmy te najważniejsze, których realizacja jest najbardziej prawdopodobna. Znajdziesz je na kolejnych stronach. Jaroslaw Jakubczak/ Polska Press
Ratusz ujawnił wyniki badania oczekiwań wrocławian. Część z nich zamierza zrealizować.

Dlaczego ludzie kochają psy?

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Ma-rek

Mistrzostwo... Nową linię we Wrocławiu buduje się co kilka, a nawet kilkanaście lat. Na obecnych tramwaje ciągle się wykolejają i korzystanie z MPK ogólne ma opinię zawodnego.

A rekomendacja jest propozyjcą wybudowania kilkunastu nowych linii/odcinków tramwajowych.

Miasto postąpi we "właściwej" kolejności.

1. Najpierw zakaże używania samochodów i podniesie ceny za parkowanie.

2. Kiedyś (być może) zbuduje jedną, no może dwie linie tramwajowe "na odczepnego".

G
Gość

Jaki panel obywatelski? Wybranych iluś tam ludzi w sposób niejasny, trącący ustawką, wspomaganych przez załatwiające swoje interesy organizacje. Odpowiadających na pytanie sławnego plantatora papryki - jak żyć? Śmiech i zgroza.

A kto odpowie Wrocławianom na jedno pytanie panie Sutryk - jak będzie wyglądać miasto za 25, 50 czy nawet 100 lat nasze miasto?

L
LeszQ

Najlepszym pomysłem który w czasie przyniósłby największe korzyści to budowanie linii metra zamiast linii tramwajowych. Tramwaj jest dość szybki tylko poza centrum gdzie nie ma tyle świateł i skrzyżowań. Poza tym linie tramwajowe nie rozwiążą problemu. Jeśli byłoby metro to miasto mogłoby się gwałtownie rozwinąć i linie mogły by siejąc coraz dalej że ludzie z gmin obok nawet nie musieliby wyjeżdżać do miasta. Bo nie da się przekonać ludzi do obecnej sytuacji gdzie tramwaje się wykolejają i muszą jeździć wolno albo czekać długo na skręt bo jednak system nie działa do końca tak jak powinien

T
Tada
5 października, 21:08, Gość:

Na początek wprowadzić wjazd autem do centrum w co drugi dzień na podstawie ostatniej cyfry na tablicy rejestracyjnej (parzysta/nieparzysta).

Wprowadzić darmową KZ 500-800 m od ratusza.

Zlikwidować część świateł w centrum po zmniejszeniu liczby aut 2-3 krotnie.

Połączyć pourywane drogi dla rowerów.

Nie utrudniać korzystania z hulajnóg, tylko wzorem Niemiec i Francji obniżyć ich prędkość na chodniakach.

Dobudować na estakadach kolejowych dodatkowe przystanki.

Wprowadzić kolej miejską celem zdobywania doświadczeń.

Wprowadzić buspas na obwodnicy Śródmiejskiej z tym, że ok 70 m przed światłami przerywać buspasy. Zbudować kładkę nad fosą od ul.Komuny Paryskiej i zamontować ok. 20 tanich wiszących kładek dla pieszych tam gdzie dziś piesi muszą nadkładać kilometrów oraz tunele pod liniami kolejowymi.

Przyspieszyć rewitalizację promenady wzdłuż estakady towarowej.

Montować zadaszone wiaty na mieście do przechowywania rowerów.

Po zmniejszeniu liczby aut o połowę zmienić programy sygnalizacji na skrzyżowaniach.

Pobudować wysepki na lewo i prawoskrętach aby piesi mogli na nie bezpeicznie wchodzić po likwidacji na tych relacjach swiatel.

Pozakładać radary przy szkołach.

Działać w kierunku aby ludzie zechcieli udawać się do centrum w celu spacerów.Oddawać partery na lokale do działalności gospodarczej aby wszystkie ulice odżyły dzięki handlowi i usługom.

Uruchomić całotygodniowy flomark.

Urządzać częste kiermasze na promenadzie staromiejskiej.Wyciągać ludzi z domów a szczególnie młodzież organizując plenerowe imprezy typu zawody sportowe, wycieczki historyczne, rajdy, wycieczki szkolne, pikniki ,spływy kajakowe itp.

Obecnie miasto utrudnia nawet postawienie mobilnych punktów sprzedaży lodów.

To miasto przestało żyć gdy zaczęło przybywać aut.

Postawiono na knajpy i kina

Zabito usługi, lewo utrzymało się trochę punktów sprzedaży pieczywa

Up!

G
Gość
5 października, 20:35, Gość:

Gdzie ci ludzie mają mózgi

5 października, 21:10, Gość:

Zdegenerowały się od etyliny ołowiowej

5 października, 21:37, Gość:

Dlaczego rowerzysta używa połowy mózgu?

Bo druga połowa zajęta jest sterowaniem nogami i utrzymywaniem równowagi.

5 października, 21:51, Gość:

Debile rowerzyści nie zabijają.

Debile kierowcy zabijają i dalej jeżdżą.

Jeżdżą nawet jak im zabiorą PJ.

Część debili jednak sie stosuje do wyroku sądy i przesiada się na rower.

jeśli debil rowerzysta robi PJ to zapewne jeździ jak debil kierowca.

Debilizm nie wynika z tego czym się jeździ.Pytanie czym jeździ większość debili i dlaczego ten środek wybrała?

Coś mi się zdaje, że ty masz problem ze zrozumieniem tych faktów.

Najbardziej dowala i najbardziej nie mogę faktów skojarzyć ci co nauczyli sie jeździć autem ale roweru nie używają.

Wielu z takich głupkow staje się wrogami rowerów, hulajnóg, buspasów itd., bo nie używają ich tak jak nie używaja mózgu

Ty śmieciu jesteś debilem cudowne dziecko dwóch pe dałów

G
Gość
5 października, 20:35, Gość:

Gdzie ci ludzie mają mózgi

5 października, 21:10, Gość:

Zdegenerowały się od etyliny ołowiowej

5 października, 21:37, Gość:

Dlaczego rowerzysta używa połowy mózgu?

Bo druga połowa zajęta jest sterowaniem nogami i utrzymywaniem równowagi.

Debile rowerzyści nie zabijają.

Debile kierowcy zabijają i dalej jeżdżą.

Jeżdżą nawet jak im zabiorą PJ.

Część debili jednak sie stosuje do wyroku sądy i przesiada się na rower.

jeśli debil rowerzysta robi PJ to zapewne jeździ jak debil kierowca.

Debilizm nie wynika z tego czym się jeździ.Pytanie czym jeździ większość debili i dlaczego ten środek wybrała?

Coś mi się zdaje, że ty masz problem ze zrozumieniem tych faktów.

Najbardziej dowala i najbardziej nie mogę faktów skojarzyć ci co nauczyli sie jeździć autem ale roweru nie używają.

Wielu z takich głupkow staje się wrogami rowerów, hulajnóg, buspasów itd., bo nie używają ich tak jak nie używaja mózgu

G
Gość
5 października, 20:35, Gość:

Gdzie ci ludzie mają mózgi

5 października, 21:10, Gość:

Zdegenerowały się od etyliny ołowiowej

Dlaczego rowerzysta używa połowy mózgu?

Bo druga połowa zajęta jest sterowaniem nogami i utrzymywaniem równowagi.

G
Gość
5 października, 20:35, Gość:

Gdzie ci ludzie mają mózgi

Zdegenerowały się od etyliny ołowiowej

G
Gość
5 października, 20:40, Gość:

Ja mogłem to wymyślić za jedyne 100 tys. zł. Znowu marnotrawstwo naszych pieniędzy.

Oni potwierdzili to co od dawna wiadomo.

Teraz jest podstawa aby działać

G
Gość

Na początek wprowadzić wjazd autem do centrum w co drugi dzień na podstawie ostatniej cyfry na tablicy rejestracyjnej (parzysta/nieparzysta).

Wprowadzić darmową KZ 500-800 m od ratusza.

Zlikwidować część świateł w centrum po zmniejszeniu liczby aut 2-3 krotnie.

Połączyć pourywane drogi dla rowerów.

Nie utrudniać korzystania z hulajnóg, tylko wzorem Niemiec i Francji obniżyć ich prędkość na chodniakach.

Dobudować na estakadach kolejowych dodatkowe przystanki.

Wprowadzić kolej miejską celem zdobywania doświadczeń.

Wprowadzić buspas na obwodnicy Śródmiejskiej z tym, że ok 70 m przed światłami przerywać buspasy. Zbudować kładkę nad fosą od ul.Komuny Paryskiej i zamontować ok. 20 tanich wiszących kładek dla pieszych tam gdzie dziś piesi muszą nadkładać kilometrów oraz tunele pod liniami kolejowymi.

Przyspieszyć rewitalizację promenady wzdłuż estakady towarowej.

Montować zadaszone wiaty na mieście do przechowywania rowerów.

Po zmniejszeniu liczby aut o połowę zmienić programy sygnalizacji na skrzyżowaniach.

Pobudować wysepki na lewo i prawoskrętach aby piesi mogli na nie bezpeicznie wchodzić po likwidacji na tych relacjach swiatel.

Pozakładać radary przy szkołach.

Działać w kierunku aby ludzie zechcieli udawać się do centrum w celu spacerów.Oddawać partery na lokale do działalności gospodarczej aby wszystkie ulice odżyły dzięki handlowi i usługom.

Uruchomić całotygodniowy flomark.

Urządzać częste kiermasze na promenadzie staromiejskiej.Wyciągać ludzi z domów a szczególnie młodzież organizując plenerowe imprezy typu zawody sportowe, wycieczki historyczne, rajdy, wycieczki szkolne, pikniki ,spływy kajakowe itp.

Obecnie miasto utrudnia nawet postawienie mobilnych punktów sprzedaży lodów.

To miasto przestało żyć gdy zaczęło przybywać aut.

Postawiono na knajpy i kina

Zabito usługi, lewo utrzymało się trochę punktów sprzedaży pieczywa

G
Gość

Ja mogłem to wymyślić za jedyne 100 tys. zł. Znowu marnotrawstwo naszych pieniędzy.

G
Gość

Gdzie ci ludzie mają mózgi

Dodaj ogłoszenie