Zakaz parkowania na Alei Piastów. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz parkowania na Alei Piastów. Czy to dobry pomysł?

    Marcin Kruk

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Na Al. Piastów progi zwalniające są rozmieszczone naprawdę gęsto
    1/8
    przejdź do galerii

    Na Al. Piastów progi zwalniające są rozmieszczone naprawdę gęsto ©mk

    Kierowcy chcieliby, żeby ruch drogowy na Alei Piastów prowadzony był całymi jezdniami. Teraz prawe pasy po obu stronach głównej trasy na Oporowie, praktycznie stały się parkingiem. Czy miasto planuje wprowadzić tam zakaz parkowania?
    Organizacja ruchu drogowego na Al. Piastów na wrocławskim Oporowie często wzbudza emocje okolicznych mieszkańców. Ostatnio wraca sprawa wprowadzenia zakazu parkowania, chociaż zwolenników tego rozwiązania jest jednak znacznie mniej niż przeciwników. – Samochody zaparkowane na prawym pasie są elementem, który także – podobnie jak progi – powoduje ograniczenie prędkości. Biorąc pod uwagę, że swój udział w ruchu mają dzieci z dwóch pobliskich szkół, to jest to mocny argument pozostający po stronie przeciwników zakazu – mówi przewodnicząca Zarządu Osiedla Oporów Dobrosława Binkowska.

    Na inny aspekt ewentualnego wprowadzenia zakazu parkowania zwraca uwagę mieszkaniec jednego z domów przy Al.
    Piastów Janusz Hawlicki: – Myślę, że zakaz parkowania byłby problematyczny, bo my, mieszkańcy, nie mielibyśmy wtedy gdzie postawić samochodów. Zrobiłby się naprawdę bardzo duży kłopot, bo każdy z nas ma samochód, a nie każdy ma możliwość wjechać na posesję. Zmusiłoby to wszystkich do przebudowania posesji.

    Także mieszkający w okolicy pan Rafał, który codziennie spaceruje aleją z psem, sądzi, że zakaz parkowania nie jest dobrym pomysłem: – Parkujące samochody ograniczają także prędkość ruchu – dodaje mężczyzna.

    Sprawę rozstrzyga Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej: – Temat likwidacji miejsc parkingowych nie jest przedmiotem naszych rozważań. Mieszkańcy potrzebują miejsc do parkowania, a dodatkowo parkowanie pomaga w uspokajaniu ruchu. - Na „uspokojenie” ruchu wpłynęło także zamontowanie w 2017 r. - na wniosek mieszkańców - aż 34 progów zwalniających. Auta osobowe jeżdżą wolniej, ale konstrukcja progów – asfalt w kształcie kwadratowych wysp na pasie jezdni – sprawia, że autobusy MPK nie muszą na nich zwalniać, tylko biorą je między koła.

    – Niestety, autobusy jeżdżą szybciej niż 30 km/h, więc stawianie znaków „strefa 30” jest pozbawione sensu. Służby drogowe powinny kontrolować prędkość autobusów miejskich, bo chcemy mieć równe prawa. To nie jest w porządku, że samochody mają jechać wolno, a kierowcy MPK sobie jeżdżą z nadmierną prędkością – dodaje nasz rozmówca.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (139)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Od lat wiadomo, że na Oporowie mieszkają działacze samorządowi

    WRO (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    więc nie dadzą sobie krzywdy zrobić ... to samo na Biskupinie ...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A gdyby stanąć z lewej strony jezdni

    Jan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Skoto jest to droga dwupasmowa, jednokierunkowa to równie dobrze można parkować po lewej stronie jezdni.
    Takie zaparkowanie i zablokowanie ulicy może by dało do myslenia.
    I nie mają prawa...rozwiń całość

    Skoto jest to droga dwupasmowa, jednokierunkowa to równie dobrze można parkować po lewej stronie jezdni.
    Takie zaparkowanie i zablokowanie ulicy może by dało do myslenia.
    I nie mają prawa odholować pojazdu, bo zastawia drogę tak samo jak ten z prawej strony.
    Skoro nie ma zakazów to wolno, to własnie robią obecnie parkujący po prawej stronie.
    Wg mnie mają sporo wplywów w magistracie, bo normalnie byłoby to szybko ukrucone.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Posesja

    dkwiat (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

    A co kogo obachodzi, że Pan Janusz,nie ma miejsca na posesji i bedzie musiał sobie ją przebudować.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Skandal

    Kadłubek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    Tate, tate a ten lexus to somsiada stoi pod furtka? Przecie pierun ma wjazd na posysje a mondruje sie w gazycie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kłamstwo

    Mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    Janusz Hawlicki nie jest mieszkańcem Oporowa a się wypowiada....

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    TAK TAK TAK

    Kochanowskiego (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 28 / 1

    Tak, tak, tak i jeszcze raz TAK!
    Wyobraźmy sobie, że tak samo można parkować sobie na Kochanowskiego (drogi mają identyczne parametry) - czy ktoś by się na to zgodził.
    A argument, że...rozwiń całość

    Tak, tak, tak i jeszcze raz TAK!
    Wyobraźmy sobie, że tak samo można parkować sobie na Kochanowskiego (drogi mają identyczne parametry) - czy ktoś by się na to zgodził.
    A argument, że mieszkaniec nie ma jak zaparkować na posesji jest po prostu śmieszny - albo inaczej.... idąc tym tokiem rozumowania, wszędzie gdzie są 2 pasy (np. Powstańców, Karkonoska, Legnicka, Plac Grunwaldzki) wyłączmy po jednym pasie ruchu aby okoliczni mieszkańcy też mieli możliwość parkowania na ulicy - przecież oni w tej chwili są pokrzywdzeni...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tak

    tomo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 3

    Tam powinno być ograniczenie do 70 i dwa pasy ruchu... W tej chwili ta droga jest jedną z ważniejszych wylotówek z miasta...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    głąby

    z Oporowa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 7

    przyjezdne , Oporów, to dzielnica domów jednorodzinnych - a nie zaplecze autostrady

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak dziecko wyjdzie...

    Hey (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 37 / 1

    Kiedys spomiędzy tych zaparkowanych aut, to bedzie tragedia. Problemem nie jest prędkość tylko bardzo ograniczona widoczność i to jest rzeczywiste zagrożenie, szczegolnie dla dzieci.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Parkingi zrobić na bocznych ulicach

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

    Na Al.Solskiego nie ma żadnych instytucji, są praktycznie tylko wille i kilka firm z własnymi parkingami.
    Mieszkańcom się nie chce otwierać bram i wjeżdżać na posesje.
    Niektórzy mają kilka aut...rozwiń całość

    Na Al.Solskiego nie ma żadnych instytucji, są praktycznie tylko wille i kilka firm z własnymi parkingami.
    Mieszkańcom się nie chce otwierać bram i wjeżdżać na posesje.
    Niektórzy mają kilka aut ze już nie maja ich jak zmieścić w garażu czy na przejeździe.
    Najwięcej problemów robią auta parkujące w okolicy szkoły.
    Tak jest wąska jezdnia wiec jak jezdnia jedzie rowerzysta to nie ma jak go wyprzedzić.W efekcie wszyscy rowerzysci jeżdżą chodnikiem bo jak 10 lat temu był remont ulicy to zapomnieli zbudować ścieżkę.
    W efekcie policja ma ożywanie bo wlepia rowerzystom mandaty.

    No to trzeba zdecydować czy rowery mają jechać
    1) jezdnią
    2) chodnikiem po wyznaczeniu tam ciągu rowerowo-pieszego
    3) wyznaczyć pas rowerowy w jezdni
    4)obniżyć krawężniki i zrobić drogę dla rowerów lub pas rowerowy na krawedzi jezdni

    Przy wersji 2 i 4 nie ma tam miejsca na parkingi
    Wersja 1 i 3 jest nie do przyjęcia bo jezdnia za wąska

    Jest możliwe tylko idiotyczne rozwiązanie bardzo rzadko stosowane na świecie typu wyrzucenie z jednej strony ulicy rowerów ,aut lub pieszych na drugą stronę.
    U nas by nie przeszło aby chodnik był tylko z jednej strony jezdni.
    Zatem albo dwie jednokierunkowe drogi rowerowe na obu chodnikach albo z jednej strony szeroka dwukierunkowa.No ale dziś są inne normy szerokości i szeroka droga rowerowa mogłaby się nie zmieścić z chodnikiem po jednej stronie.Zresztą sąsiedzi pewnie by się nie chcieli zgodzić aby mieszkańcy drugiej strony ulicy parkowali pod ich domami i zabierali im miejsce.
    Mieszkańcy już kilak lat temu byli uprzedzani aby np nie likwidować garaży i nie przerabiać ich na sklepy czy firmy.
    Sądzę, że nie ma problemu. Problem by był gdyby tam były wieżowce.Założyć na bramie siłowniki do automatycznego otwierania i nie będzie problemu z wysiadaniem.
    Najwyżej garaże nie będą służyły jako graciarnie.
    Też mieszkam przy ulicy gdzie jest zakaz zatrzymywania i muszę wjeżdżać na podwórko.
    Jest wiele ulic na Oporowie gdzie domy są blisko jezdni i podjazdy są krótkie, a na Solskiego domy są mocno odsunięte tak jakby Niemcy zostawili rezerwę na poszerzenie ulicyzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    słoik

    z Oporowa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    przyjechał i się wymądrza

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    urzędnicy górą!

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Ale pamiętacie kto tam mieszka przy tej uliczce? bo.z aleją to ma niewiele wspólnego... :/ I to jest jedyna prztczyna"uspokojenia" ruchu... Inne argumenty typu miejsca parkingowe "dzieci" to ściema...rozwiń całość

    Ale pamiętacie kto tam mieszka przy tej uliczce? bo.z aleją to ma niewiele wspólnego... :/ I to jest jedyna prztczyna"uspokojenia" ruchu... Inne argumenty typu miejsca parkingowe "dzieci" to ściema i bzdury - pomieszanie z poplątaniem.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na Oporowie są większe problemy niz Al.Piastów

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    A na Al.Piastów to wsio ryba, niech parkują na jezdni aby nie na chodniku. Gorzej jest na bocznych ulicach gdzie często trzeba chodzić po jezdni.
    Tam powinny być zakazy parkowania po jednej...rozwiń całość

    A na Al.Piastów to wsio ryba, niech parkują na jezdni aby nie na chodniku. Gorzej jest na bocznych ulicach gdzie często trzeba chodzić po jezdni.
    Tam powinny być zakazy parkowania po jednej stronie jezdnizwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Amsterdam ma rozmach, w 6 lat zlikwidują 10 000 miejsc postojowych

    Pawell (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/amsterdam-likwiduje-ok-10-tys-miejsc-parkingowych-61430.html


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nec Herkules contra Plures

    .... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Istotą demokracji są rządy większości. Bolączką demokracji jest liczenie się ze zdaniem bandy głupoli którzy mają większość

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    .. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    amsterdam ma tez niesamowite metro oraz bardzo sprawna, czysta i punktualna komunikacje miejska. U nas tez sie likwiduje miejsca, tylko calej reszty brak

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo