Zakaz parkowania na Alei Piastów. Czy to dobry pomysł?

Marcin Kruk
Na Al. Piastów progi zwalniające są rozmieszczone naprawdę gęsto
Na Al. Piastów progi zwalniające są rozmieszczone naprawdę gęsto mk
Udostępnij:
Kierowcy chcieliby, żeby ruch drogowy na Alei Piastów prowadzony był całymi jezdniami. Teraz prawe pasy po obu stronach głównej trasy na Oporowie, praktycznie stały się parkingiem. Czy miasto planuje wprowadzić tam zakaz parkowania?

Organizacja ruchu drogowego na Al. Piastów na wrocławskim Oporowie często wzbudza emocje okolicznych mieszkańców. Ostatnio wraca sprawa wprowadzenia zakazu parkowania, chociaż zwolenników tego rozwiązania jest jednak znacznie mniej niż przeciwników. – Samochody zaparkowane na prawym pasie są elementem, który także – podobnie jak progi – powoduje ograniczenie prędkości. Biorąc pod uwagę, że swój udział w ruchu mają dzieci z dwóch pobliskich szkół, to jest to mocny argument pozostający po stronie przeciwników zakazu – mówi przewodnicząca Zarządu Osiedla Oporów Dobrosława Binkowska.

Na inny aspekt ewentualnego wprowadzenia zakazu parkowania zwraca uwagę mieszkaniec jednego z domów przy Al. Piastów Janusz Hawlicki: – Myślę, że zakaz parkowania byłby problematyczny, bo my, mieszkańcy, nie mielibyśmy wtedy gdzie postawić samochodów. Zrobiłby się naprawdę bardzo duży kłopot, bo każdy z nas ma samochód, a nie każdy ma możliwość wjechać na posesję. Zmusiłoby to wszystkich do przebudowania posesji.

Także mieszkający w okolicy pan Rafał, który codziennie spaceruje aleją z psem, sądzi, że zakaz parkowania nie jest dobrym pomysłem: – Parkujące samochody ograniczają także prędkość ruchu – dodaje mężczyzna.

Sprawę rozstrzyga Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej: – Temat likwidacji miejsc parkingowych nie jest przedmiotem naszych rozważań. Mieszkańcy potrzebują miejsc do parkowania, a dodatkowo parkowanie pomaga w uspokajaniu ruchu. - Na „uspokojenie” ruchu wpłynęło także zamontowanie w 2017 r. - na wniosek mieszkańców - aż 34 progów zwalniających. Auta osobowe jeżdżą wolniej, ale konstrukcja progów – asfalt w kształcie kwadratowych wysp na pasie jezdni – sprawia, że autobusy MPK nie muszą na nich zwalniać, tylko biorą je między koła.

– Niestety, autobusy jeżdżą szybciej niż 30 km/h, więc stawianie znaków „strefa 30” jest pozbawione sensu. Służby drogowe powinny kontrolować prędkość autobusów miejskich, bo chcemy mieć równe prawa. To nie jest w porządku, że samochody mają jechać wolno, a kierowcy MPK sobie jeżdżą z nadmierną prędkością – dodaje nasz rozmówca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak długo będzie rządził drugi rząd Élisabeth Borne?

Wideo

Komentarze 138

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
???
....
Istotą demokracji są rządy większości. Bolączką demokracji jest liczenie się ze zdaniem bandy głupoli którzy mają większość
W
WRO
więc nie dadzą sobie krzywdy zrobić ... to samo na Biskupinie ...
J
Jan
Skoto jest to droga dwupasmowa, jednokierunkowa to równie dobrze można parkować po lewej stronie jezdni.
Takie zaparkowanie i zablokowanie ulicy może by dało do myslenia.
I nie mają prawa odholować pojazdu, bo zastawia drogę tak samo jak ten z prawej strony.
Skoro nie ma zakazów to wolno, to własnie robią obecnie parkujący po prawej stronie.
Wg mnie mają sporo wplywów w magistracie, bo normalnie byłoby to szybko ukrucone.
M
MadMaxSyndrom.
.
d
dkwiat
A co kogo obachodzi, że Pan Janusz,nie ma miejsca na posesji i bedzie musiał sobie ją przebudować.
z
z Oporowa
przyjechał i się wymądrza
z
z Oporowa
przyjezdne , Oporów, to dzielnica domów jednorodzinnych - a nie zaplecze autostrady
K
Kadłubek
Tate, tate a ten lexus to somsiada stoi pod furtka? Przecie pierun ma wjazd na posysje a mondruje sie w gazycie
M
Mieszkaniec
Janusz Hawlicki nie jest mieszkańcem Oporowa a się wypowiada....
j
ja
Ale pamiętacie kto tam mieszka przy tej uliczce? bo.z aleją to ma niewiele wspólnego... :/ I to jest jedyna prztczyna"uspokojenia" ruchu... Inne argumenty typu miejsca parkingowe "dzieci" to ściema i bzdury - pomieszanie z poplątaniem.
...
aleja piastow byla niepolaczona z raclawicka, wiec nie bylo na niej ruchu. byla to taka slepa 2-pasmowka. Ludzie sie przyzwyczaili, droge wybudowano i teraz ciezko oduczyc patologicznych zachowan.
..
amsterdam ma tez niesamowite metro oraz bardzo sprawna, czysta i punktualna komunikacje miejska. U nas tez sie likwiduje miejsca, tylko calej reszty brak
K
Kochanowskiego
Tak, tak, tak i jeszcze raz TAK!
Wyobraźmy sobie, że tak samo można parkować sobie na Kochanowskiego (drogi mają identyczne parametry) - czy ktoś by się na to zgodził.
A argument, że mieszkaniec nie ma jak zaparkować na posesji jest po prostu śmieszny - albo inaczej.... idąc tym tokiem rozumowania, wszędzie gdzie są 2 pasy (np. Powstańców, Karkonoska, Legnicka, Plac Grunwaldzki) wyłączmy po jednym pasie ruchu aby okoliczni mieszkańcy też mieli możliwość parkowania na ulicy - przecież oni w tej chwili są pokrzywdzeni...
t
tomo
Tam powinno być ograniczenie do 70 i dwa pasy ruchu... W tej chwili ta droga jest jedną z ważniejszych wylotówek z miasta...
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie