Zaczynają remont torowiska w centrum. Mnóstwo utrudnień

JEWZaktualizowano 
Torowisko na skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego i Ruskiej Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa
Kiepskie informacje dla pasażerów komunikacji miejskiej we Wrocławiu. W najbliższą sobotę - 23 czerwca rozpocznie się remont torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego i Ruskiej. To oznaczać będzie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej na okres 3 tygodni. Zakres prac przewiduje wymianę skrzyżowania torów.

Prace potrwają miesiąc, ale sama przerwa w kursowaniu tramwajów wyniesie 21 dni. Remont torowiska nie spowoduje zmian w ruchu kołowym.

Generalnym wykonawcą prac jest Zakład Sieci i Zasilania. Koszt inwestycji przekroczy 662 000 zł.

Wydział transportu urzędu miejskiego, na skutek wydarzeń związanych z uszkodzeniem mostu Sikorskiego, musiał wprowadzić w ostatniej chwili korekty w objazdach dla komunikacji tramwajowej. Od 23 czerwca 2018 roku (sobota) planowana jest zmiana trasy linii tramwajowych 0L, 0P, 3, 6, 7, 10, 14, 15, 20, 23, 24 i 33.

Linia 0L i 0P

Kursy linii tramwajowej 0L i 0P zostaną zawieszone. W miejscu obu linii okólnych zostanie uruchomiona linia tramwajowa "0" na trasie:
Wrocławski Park Przemysłowy – Robotnicza – Śrubowa – Złotoryjska – Legnicka - pl. Jana Pawła II - Podwale – Piłsudskiego - pl. Legionów - Piłsudskiego – Małachowskiego – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – Kujawska - pl. Społeczny - most Grunwaldzki - pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana (peron 2) - Piastowska - Nowowiejska - Jedności Narodowej - Słowiańska - Trzebnicka – pl. Powstańców Wielkopolskich – pl. Staszica – Reymonta – most Osobowicki – Osobowicka - Osobowice
Osobowice – Osobowicka – most Osobowicki – Reymonta – pl. Staszica - pl. Powstańców Wielkopolskich - Trzebnicka - Słowiańska - Jedności Narodowej - Nowowiejska - Piastowska - Rondo Reagana (peron 3) - pl. Grunwaldzki - most Grunwaldzki - pl. Społeczny – Kujawska – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Małachowskiego - Piłsudskiego - pl. Legionów - Piłsudskiego – Podwale - pl. Jana Pawła II – Legnicka – Złotoryjska – Śrubowa – Robotnicza – Wrocławski Park Przemysłowy

Linia 3, 10 i 33

Tramwaje linii 3, 10 i 33 w kierunku pętli Leśnica i Pilczyce zostaną skierowane objazdem od placu Dominikańskiego przez ulicę Kazimierza Wielkiego, Szewską, Grodzką i Nowy Świat do ulicy Świętego Mikołaja.
Tramwaje linii 3, 10 i 33 w kierunku pętli Księże Małe, Biskupin i ZOO zostaną skierowane objazdem od placu Jana Pawła II przez ulicę Podwale, Świdnicką, Teatralną i Skargi do placu Dominikańskiego.

Linia 6

"Szóstka"w kierunku pętli Krzyki będzie kursowała od pl. Bema objazdem przez mosty Młyńskie, Halę Targową, plac Dominikański i ulicę Skargi, Teatralną do ulicy Świdnickiej.
W kierunku powrotnym linia 6 będzie kursowała bez zmian.

Linia 7

"Siódemka" w kierunku pętli Klecina będzie kursowała objazdem od ulicy Drobnera przez ulicę Dubois, most Mieszczański, most Sikorskiego, plac Jana Pawła II i ulicę Podwale do ulicy Świdnickiej.
W kierunku powrotnym linia 7 będzie kursowała bez zmian.

Linia 14 i 24

Tramwaje linii 24 będą kursowały tylko w jednym kierunku na trasie Osobowice - Krzyki przez pl. Staszica, pl. Jana Pawła II, pl. Legionów, ulicę Grabiszyńską, Aleję Hallera i ulicę Powstańców Śląskich.
W kierunku powrotnym tramwaje będą wracały jako linia 14 z pętli Krzyki przez ulicę Powstańców Śląskich, Aleję Hallera, ulicę Grabiszyńską, pl. Legionów, ulicę Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego, Szewską, Grodzką, most Pomorski i pl. Staszica do Osobowic.

Linia 15

"Piętnastka" w kierunku Parku Południowego będzie kursowała objazdem od ulicy Pomorskiej przez ulicę Dubois, plac Jana Pawła II, plac Orląt Lwowskich i dalej w kierunku placu Legionów.
W kierunku pętli Poświętne, tramwaje linii 15 zostaną skierowane objazdem od pl. Legionów przez ulicę Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego, Szewską, Grodzką, most Pomorski do ulicy Pomorskiej.

Linia 20

"Dwudziestka" w obu kierunkach pojedzie przez pl. Orląt Lwowskich z pominięciem przystanku "Rynek" przy ulicy Kazimierza Wielkiego oraz przystanku "Narodowe Forum Muzyki" przy ulicy Krupniczej.

Linia 23

Linia zostanie zawieszona na całej trasie przejazdu i zostanie zastąpiona okresową linią autobusową 723 na trasie:
Kromera – Toruńska – Kromera – mosty Warszawskie – Jedności Narodowej – Poniatowskiego - - Bema – pl. Bema – Drobnera – most Uniwersytecki – Grodzka – Nowy Świat – św. Mikołaja – pl. Jana Pawła II – Legnicka – pl. Strzegomski – Strzegomska – Śrubowa – Robotnicza – Wagonowa – Fabryczna – Wrocławski Park Przemysłowy
Wrocławski Park Przemysłowy – Fabryczna – Robotnicza – Śrubowa – Strzegomska – pl. Strzegomski – Legnicka – pl. Jana Pawła II – Ruska – Kazimierza Wielkiego – Nowy Świat – Grodzka – most Uniwersytecki – Drobnera – pl. Bema – Bema – Poniatowskiego – mosty Warszawskie – Kromera – Kromera

Magistrat przypomina: Nie można kupować biletów okresowych na linię 723 ponieważ jest to linia kursująca tylko na czas prowadzonego remontu.

BILETY na czas remontu od 23 czerwca 2018 roku do 13 lipca 2018 roku

Pasażerowie posiadający bilety okresowe na linię 0 będą mogli dodatkowo podróżować tramwajami i autobusami:
- linii 14 i 15 na trasie pl. Legionów - pl. Staszica
- linii 144 na trasie Piłsudskiego/Zielińskiego - Dworzec Nadodrze
- linii 132 na trasie pl. Jana Pawła II - Dworzec Nadodrze
- linii 142 na trasie pl. Jana Pawła II - pl. Staszica

Pasażerowie posiadający bilety okresowe na linię 7 będą mogli dodatkowo podróżować tramwajami i autobusami:
- linii 132 na trasie Dworzec Nadodrze - Rynek

Pasażerowie posiadający bilety okresowe na linię 14 i 24 będą mogli dodatkowo podróżować tramwajami i autobusami:
- linii 132 na trasie pl. Staszica - pl. Jana Pawła II
- linii K na trasie Most Osobowicki - Rynek
- linii 142 na trasie Serbska - pl. Jana Pawła II
- linii 144 na trasie pl. Legionów - Pomorska/Dubois
- linii 20 na trasie pl. Jana Pawła II - FAT

Pasażerowie posiadający bilety okresowe na linię 15 będą mogli dodatkowo podróżować tramwajami i autobusami:
- linii 132 na trasie pl. Staszica - pl. Jana Pawła II
- linii K na trasie Most Osobowicki - Rynek
- linii 142 na trasie Most Osobowicki - pl. Jana Pawła II
- linii 144 na trasie pl. Legionów - Pomorska/Dubois

Pasażerowie posiadający bilety okresowe na linię 23 będą mogli dodatkowo podróżować tramwajami i autobusami:
- linii 132 na trasie Dolnośląska Szkoła Wyższa - Dworzec Nadodrze
- linii 3, 10, 33 na trasie Galeria Dominikańska - pl. Strzegomski
- linii 723 na całej trasie przejazdu.

Celem przypomnienia, pasażerowie posiadający bilet na daną linię okresową mogą podróżować:
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Ł
Łokietka

wyłączają z ruchu tranzytowego. Na Probusa już nastawiali las słupków. :(

p
pasaźer

Ciekawe, czy w związku z tym ktoś wpadł na pomyśl, aby odpowiednio ustawić cykle świateł na tych wszystkich skrzyżowaniach (kierunkach), na których teraz mało która linia tramwajowa jeździ (np. Kazimierza Wielkiego >> Szewska), żeby nie było, że wskutek zwiększonego ruch robiły się korki tramwajowe, bo dany kierunek ma zielone światło przez 10 sekund co 5 minut....

j
jam3

Może trzeba puścić tamtędy ścieżkę rowerową? Kasa i wykonawca znajdą się szybko. Na razie można zasłonić uszkodzenie zdjęciami MM. Przynajmniej będzie na co popatrzeć.

Rowery na tory tramwajowe! :-)

D
Dawid

Niektóre utrudnienia to sobie sami robią... Czy może mi ktoś wytłumaczyć czemu od kilku dni wydzielili pas dla rowerów na ulicy Łokietka? Jeżdżę tam codziennie do pracy zawsze samochody ustawiały się na dwóch pasach wszystko szło PŁYNNIE. Teraz stoją cała ulicą Łokietka, w tym na środku skrzyżowania plac św. Macieja/Łokietka. W tym stoją TRAMWAJE. Tak były dwa pasy tramwaje zawsze przejeżdżały płynnie i samochody też się z reguły tam nie korkowały. Szczególnie że po wyjeździe na Drobnera też są dwa pasy. Rower ominąć tam zawsze było łatwo i bezpiecznie ale nie bo cały pas dla pedalarzy których przejedzie kilka na godzinne jest ważniejszych niż dziesiątki samochodów i tramwajów, które tam przejeżdżają.

W
Wonderdummy

Wyznaczone objazdy jeszcze raz pokazują, że sieć tramwajowa jest kompletnie niewydolna i niedoinwestowana. Najłatwiej jest mieć gęby pełne frazesów, typu "Pozdrawiamy pasjonatów korków", wypisane na burtach wagonów. Może pora wyleźć zza biurek i przejechać się, dla odmiany, tramwajem i/lub autobusem, aby zyskać bardziej realistyczne wyobrażenie?
Okazuje się, że uszkodzenie mostu Sikorskiego sponiewierało pierwotny plan objazdów do tego stopnia, że już bardziej bez sensu chyba być nie może. W ogóle nie wiadomo czy i kiedy most zostanie naprawiany. Wyraźnie widać, że system jest totalnie niewydolny bo brakuje rutynowego utrzymania sieci torowisk, inwestycji i ogólnie jakiegokolwiek spójnego pomysłu. Widać też, że idea z przepychaniem każdej linii, prócz "jedynki", przez centrum jest błędna. Ale inaczej być nie może, bo z planowanych tras magistrat po kolei zrezygnował.
Tras pozwalających na ominiecie centrum i bezpośrednie skomunikowanie osiedli oraz tras awaryjnych w ogóle nie zbudowano. Przypomnijcie sobie, że pierwotnie w ramach przebudowy Szewskiej planowano torowisko w obu kierunkach. Pomysł ten zarzucono. Tak samo jak plany położenia torów podczas remontu Wyszyńskiego. Tory na Kościuszki już niemal całkowicie zżarła rdza i gdy cokolwiek dzieje się na Traugutta/Wróblewskiego, Księże Małe jest odcięte. Torowisko na Pomorskiej jest w stanie agonalnym, a to na Dyrekcyjnej zlikwidowano. Dopiero teraz sztukuje się alternatywny dojazd przez Hubską do zajezdni przy Ślężnej. W ten sposób magistrat obrzydza komunikację miejską, a zwłaszcza tramwaje. We wrocławskim wydaniu tramwaje są żartem z podatników/pasażerów. Najbardziej wydajny po metrze środek komunikacji u nas stał się wkurzającą zawalidrogą, o dramatycznie niskiej prędkości podróżnej i fatalnej reputacji. Skoro raczej nie ma szans na metro, zadbajmy o to co mamy i co potencjalnie można znacząco usprawnić bez "plusów" i durnowatych pętli, jak ta przy Świeradowskiej.

R
Rafał D.

odpowiedzialny winien siedzieć. Tu praktycznie nie ma czego remontować.

ż
że co ?

Ciekawe, bo tamtędy jest poprowadzony objazd po uszkodzeniu przez pijanego ukraińca przęsła mostu Sikorskiego.

W
Wojtek

Remont remontem, dobrze, że wreszcie będzie ale co gorsze przez jednego pijanego debila z ukrainy taki cyrk się odwala jak zmiana organizacji ruchu! Niech ten kretyn teraz płaci za naprawę mostu i wszystkie związane z tym utrudnienia z własnej sakwy!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3