Zaczęli budować potężny most Alei Wielkiej Wyspy. Kiedy nim przejedziemy? [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Stawiane podpory mostu Alei Wielkiej Wyspy. Mają ponad 8 metrów wysokości Magdalena Pasiewicz
Przy Odrze powstaje konstrukcja podpór dla blisko 700-metrowego mostu. Wszystko w ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy. Przeprawa połączy Dąbie i Biskupin z okolicami ul. Międzyrzeckiej.

Od czego zaczęła się budowa mostu? Początkowe prace to umieszczenie w ziemi zbrojonych pali, na głębokość nawet do 11 metrów. Wzmocniły one grunt i pozwoliły na budowę betonowych fundamentów - platform. Na nich może stanąć teraz kolejny ważny element, czyli wielkie filary.

- Z fundamentów przy Odrze wyprowadzamy teraz pionowe słupy, które będą podporami mostu. Dzisiaj widać zbrojenia tych słupów, mają około 8 metrów wysokości - opisuje Krzysztof Świercz z biura prasowego Wrocławskich Inwestycji.

Następnym etapem jest zabetonowanie tych zbrojeń, jednak stanie się to dopiero, gdy powstaną wszystkie z nich.

Palownica, przygotowująca podstawy pod budowę mostu zakończyła swoją pracę przy ul. Międzyrzeckiej, ale to jeszcze nie koniec jej działań. Czeka ją jeszcze wkręcenie pali po drugiej stronie Odry, w okolicach ul. Biegasa. Następnie przeniesie się nad rzekę Oławę, gdzie będzie tworzyła podwaliny konstrukcji pod drugi most Alei Wielkiej Wyspy, liczący 350 metrów.

- Na oba mosty, ich przęsła, wszelkie zbrojenia i resztę inwestycji zostanie wykorzystanych 3,6 tys. ton stali - podsumowuje Krzysztof Świercz.

Powstająca aleja ma połączyć Wielką Wyspę - czyli rejony osiedli Bartoszowice, Biskupin, Dąbie, Sępolno, Szczytniki, Zacisze i Zalesie - z dzielnicą Krzyki. Budowa mostów będzie trwała zdecydowanie najdłużej ze wszystkich elementów Alei Wielkiej Wyspy i w założeniu zakończy się w 2023 roku. Wtedy też cała inwestycja zostanie oddana do użytku mieszkańcom Wrocławia. Zakontraktowany koszt budowy Alei to 234 mln zł, finansowany jest z budżetu miasta.

Zaczęli budować potężny most Alei Wielkiej Wyspy. Kiedy nim ...

Spis Powszechny 2021: są pierwsze kary za odmowę spisania się

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
20 lipca, 09:17, Kml00:

Co zrobić, aby na wrocławskich drogach było mniej samochodów? Przyspieszyć ruch! Jeśli przez miasto będzie się jechać 20min a nie 1h to w tym samym czasie będzie 3x mniej pojazdów. Do tego potrzeba niestety skrzyżowań bezkolizyjnych, mniej świateł i jak najmniej lewoskrętów. A także wielkiego wysiłku intelektualnego...

20 lipca, 10:58, Gość:

I dobrej woli władz miasta. To co się dzieje, to celowo, z premedytacją zaplanowane niszczenie układu komunikacyjnego miasta.

20 lipca, 15:57, Gość:

Całkiem niedawno w ogóle mało kto miał samochód i ludzie żyli, rozwijali się, odpoczywali, podróżowali, pracowali. Prywatny samochód, przynajmniej w obecnej formie, nie powinien być ogólnodostępny. Nie ma takiej potrzeby. To zbrodniczy kapitalizm wmówił takim jak ty konieczność posiadania własnego auta i nieustanną pogoń za zmianą na "lepszy", droższy, ładniejszy, szybszy, nowocześniejszy, modniejszy model. Czas z tym skończyć!

20 lipca, 22:17, Gość:

Lepiej ze sobą skończ.... jak masz pisać takie bzdury....

Całkiem niedawno tzn kiedy i gdzie ? U Ciebie na wsi pod Sieradzem czy innym Kłodzkiem ? Na rowerze te swoje słoiki przywieziesz?

G
Gość
20 lipca, 09:17, Kml00:

Co zrobić, aby na wrocławskich drogach było mniej samochodów? Przyspieszyć ruch! Jeśli przez miasto będzie się jechać 20min a nie 1h to w tym samym czasie będzie 3x mniej pojazdów. Do tego potrzeba niestety skrzyżowań bezkolizyjnych, mniej świateł i jak najmniej lewoskrętów. A także wielkiego wysiłku intelektualnego...

20 lipca, 10:58, Gość:

I dobrej woli władz miasta. To co się dzieje, to celowo, z premedytacją zaplanowane niszczenie układu komunikacyjnego miasta.

20 lipca, 15:57, Gość:

Całkiem niedawno w ogóle mało kto miał samochód i ludzie żyli, rozwijali się, odpoczywali, podróżowali, pracowali. Prywatny samochód, przynajmniej w obecnej formie, nie powinien być ogólnodostępny. Nie ma takiej potrzeby. To zbrodniczy kapitalizm wmówił takim jak ty konieczność posiadania własnego auta i nieustanną pogoń za zmianą na "lepszy", droższy, ładniejszy, szybszy, nowocześniejszy, modniejszy model. Czas z tym skończyć!

Lepiej ze sobą skończ.... jak masz pisać takie bzdury....

G
Gość
20 lipca, 12:56, mieszkaniec:

Lepiej powiedźcie ile kolejnych drzew poszło pod topór w związku z tą inwestycją w betonowym Wrocławiu. Najlepiej zaprojektować drogi przez środek parków lub lasów. Tzw. Park Zachodni we Wrocławiu to kompromitacja: park, przez który przebiegają największe arterie Wrocławia. AOW przebiega przez środek Lasu Pilczyckiego, obwodnica Leśnicy przez Las Leśnicki, itd.

20 lipca, 15:47, Gość:

zjedz Snickersa

20 lipca, 15:50, Gość:

albo jakiś pyszny wegański batonik proteinowy na owsie i tofu bez cukru, ale skończ P

dolić

G
Gość
20 lipca, 12:56, mieszkaniec:

Lepiej powiedźcie ile kolejnych drzew poszło pod topór w związku z tą inwestycją w betonowym Wrocławiu. Najlepiej zaprojektować drogi przez środek parków lub lasów. Tzw. Park Zachodni we Wrocławiu to kompromitacja: park, przez który przebiegają największe arterie Wrocławia. AOW przebiega przez środek Lasu Pilczyckiego, obwodnica Leśnicy przez Las Leśnicki, itd.

20 lipca, 15:47, Gość:

zjedz Snickersa

albo jakiś pyszny wegański batonik proteinowy na owsie i tofu bez cukru, ale skończ P

G
Gość
20 lipca, 12:56, mieszkaniec:

Lepiej powiedźcie ile kolejnych drzew poszło pod topór w związku z tą inwestycją w betonowym Wrocławiu. Najlepiej zaprojektować drogi przez środek parków lub lasów. Tzw. Park Zachodni we Wrocławiu to kompromitacja: park, przez który przebiegają największe arterie Wrocławia. AOW przebiega przez środek Lasu Pilczyckiego, obwodnica Leśnicy przez Las Leśnicki, itd.

zjedz Snickersa

G
Gość
20 lipca, 09:17, Kml00:

Co zrobić, aby na wrocławskich drogach było mniej samochodów? Przyspieszyć ruch! Jeśli przez miasto będzie się jechać 20min a nie 1h to w tym samym czasie będzie 3x mniej pojazdów. Do tego potrzeba niestety skrzyżowań bezkolizyjnych, mniej świateł i jak najmniej lewoskrętów. A także wielkiego wysiłku intelektualnego...

I dobrej woli władz miasta. To co się dzieje, to celowo, z premedytacją zaplanowane niszczenie układu komunikacyjnego miasta.

K
Kml00
Co zrobić, aby na wrocławskich drogach było mniej samochodów? Przyspieszyć ruch! Jeśli przez miasto będzie się jechać 20min a nie 1h to w tym samym czasie będzie 3x mniej pojazdów. Do tego potrzeba niestety skrzyżowań bezkolizyjnych, mniej świateł i jak najmniej lewoskrętów. A także wielkiego wysiłku intelektualnego...
G
Gość
20 lipca, 8:43, Gość:

Już nie ma takich urbanistów jak na początku XX w w Breslau

Wrocław jest niszczony architektonicznie i co najgorsze komunikacyjnie - zwłaszcza w centrum, śródmieściu i przy powstających nowych osiedlach - obraz nędzy i rozpaczy.

Prawidłowy układ komunikacyjny to jak układ krwionośny - od dawna mamy zawał i to postępujący.

G
Gość
Już nie ma takich urbanistów jak na początku XX w w Breslau
G
Gość
Wrocław z drona

http://www.kilian.wroclaw.pl/wizualizacje/WROCLAW - 2- Obwodnica srodmiejska/index.html

Obwodnica to tylko co najmniej dwupasmowa a nie jednopasmowa, bo na tym ucierpi Wrocław.

Jeżeli ma być mniej pojazdów w centrum, śródmieściu, to tylko przez realizację północnego odcinka WOW oraz obwodnicy śródmiejskiej od Poświętnego do Wielkiej Wyspy i Armii Krajowej .Obwodnica śródmiejska może być najdłużej budowaną drogą świata. Jest we wrocławskich planach od 1921 r.! Będzie gotowa na stulecie konkursu Maxa Berga?

Wrocław buduje tę drogę od 100 lat! W końcu się uda?
G
Gość
Obwodnica śródmiejska może być najdłużej budowaną drogą świata. Jest we wrocławskich planach od 1921 r.! Będzie gotowa na stulecie konkursu Maxa Berga? Możliwe, ale na pewno nie w całości.

Czy Wrocławiowi uda się kiedyś zamknąć tzw. obwodnicę śródmiejską, tak by oplotła miasto ze wszystkich stron? W tej chwili nic na to nie wskazuje, bo prawdopodobnie zabraknie ok. pięciokilometrowego odcinka na północy. Ale jest też dobra informacja. Wszystko wskazuje na to, że Wrocławiowi uda się zrealizować projekt, który na miejskich mapach istnieje już blisko od 100 lat.

Zielone światło dla budowy tzw. alei Wielkiej Wyspy oznacza, że przetarg na drogę i dwa mosty będzie można ogłosić jeszcze w tym roku, a prace mogą się zakończyć w 2021 roku. Jeśli tak się stanie, może to być jeden z najdłużej realizowanych, ale jednak zrealizowanych, planów drogowych na świecie. Dlaczego? Mało kto wie, że pierwsze plany przebiegu tego fragmentu trasy miały swój początek w 1921 roku. Miejski radca budowlany, czyli mówiąc dzisiejszym językiem, naczelny architekt niemieckiego Breslau – Max Berg – w 1921 roku rozpisał konkurs urbanistyczny na plan rozwoju całego miasta.
Dodaj ogłoszenie