Zabytkowy tramwaj wraca po 4 latach do Wrocławia [ZDJĘCIA]

AB
Konstal 102Na już po remoncie.
Konstal 102Na już po remoncie. Fot. Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego
Udostępnij:
Zabytkowy tramwaj Konstal 102Na wraca do Wrocławia. Po czterech latach zakończono remont pojazdu i jak obiecuje Klub Sympatyków Transportu Miejskiego "stodwójka" już niedługo wyjedzie na wrocławskie torowiska.

- W przyszłym tygodniu tramwaj na lawecie przyjedzie do Wrocławia - informuje nas Krzysztof Kołodziejczyk, prezes Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego i dodaje, że jeszcze w kwietniu miłośnicy tramwajów będą mogli przejechać się Konstalem 102Na.

Przypomnijmy, że Konstale 102Na zostały wycofane w 2009 roku. Większość z nich została zezłomowana. Obecnie po Wrocławiu jeździ tylko jeden i nie jest udostępniony dla wrocławian, bo znajduje się na stanie MPK i służy do holowania zepsutych tramwajów.

"Stodwójka" była remontowana przez cztery lata - najpierw w Poznaniu, potem w Krakowie. – Wagon został rozebrany do najmniejszej części, każdy element został zregenerowany, a następnie złożony. We Wrocławiu przeprowadzono jeszcze remont wózków, pudła oraz oblachowania. W Krakowie prowadzono prace m.in. przy instalacji elektrycznej i odtworzeniu wnętrza. W Krakowie też tramwaj zostanie ostatecznie „połączony”, gdyż Konstal 102Na składa się z dwóch członów i przegubu – wyjaśnia Kołodziejczyk.

Po remoncie Konstal 102Na zyskał retro wnętrze, które jest dokładnie takie, jak to w 1972 roku. – Wewnątrz dominuje kolor beżowy i seledynowy. Dodatkowo odtworzyliśmy oryginalne przepierzenie za motorniczym. Trzeba bowiem zaznaczyć, iż pierwotnie motorniczy nie siedział w osobnym pomieszczeniu, jak to pamiętamy z ostatnich lat, ale przebywał razem z pasażerami, oddzielony tylko niewielką ścianką – mówi prezes Klubu.

Remont zabytkowego pojazdu kosztował milion złotych.

Wagon Konstal 102Na posiada 32 miejsca siedzące i może pomieścić ponad 100 osób stojących. Do 2009 roku tramwaje tego typu kursowały m.in. na liniach 6, 7, 14, 20 i 24, zaś w dawniejszych czasach jako podwójnie połączone, na linii 17.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Ivo
Stękanie, ten metalic jest całkiem spoko.
J
Jak to się buja pięknie
Osoby z chorobą lokomocyjną mogą mieć problem.
P
Paweł
Jeżdżąca kupa złomu wykorzystywana przez TMW do pijackich imprez, które najczęściej kończą się interwencją policji...
T
Toro
Odczep się od Bety, porządne tramwaje.
---
Wrocław niestety przepłaca za FABRYCZNIE NOWE tramwaje tego typu :/
n
niebieski kolor tramwaju
a nie ten co sobie wymyślili jacyś idioci z Magistratu
G
Gosc
Jdz sie leczyc bo nawiedzony jestes piszesz nie od rzeczy to sobie zarabiaj mam to gdzies buraku
m
maruda
zgadlem ze ta kreatura kaze wyslac za test sms bardzo wysoko platny? Fajna zabaw ale lepszy zysk na naiwniakach spamerze co nie? Powinienes byc na miejscu tych dziewczyn na tym stadionie matole. Tak wiem ten matol tego nie czyta, jakies captcha by trzeba wprowadzic najprostsze nawet
B
BEATKA
DAWNO NIE BYŁO, CZEKAM Z UTĘSKNIENIEM. TYLKO NIECH MI ZNOWU JAKAŚ MENDA PIJANA TELEFONU NIE ZAJUMA
r
retro
Przeciez Wrocław kupuje odnowione złomy od Poznaniaków, więc o co chodzi ?
j
janek
102N "Strachotek" należący do TMW, który był pierwowzorem 102Na.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie