Zabudują lukę w zabudowie kamienic w pobliżu centrum (WIZUALIZACJE)

JEW
Źródło: Maćków Pracownia Projektowa
Jeszcze niedawno funkcjonował tam parking, a wkrótce rozpoczną się prace przy budowie nowoczesnego budynku. Mowa o działce przy skrzyżowaniu ulicy Wyszyńskiego i Sienkiewicza, w pobliżu ogrodu botanicznego. Inwestorem jest Okre Development, a projekt przygotował Maćków Pracownia Projektowa.

Budynek powstanie w luce pomiędzy kamienicami przy ul. Wyszyńskiego 52 i 60 na Ołbinie. Budowa, która oficjalnie wystartuje na początku 2020 roku, będzie realizowana przez około 1,5 roku.

Budynek o sześciu kondygnacjach pomieści 111 mieszkań od jedno- do czteropokojowych. Na dwóch ostatnich kondygnacjach powstaną tarasy. Na parterze będą miejsca na lokale usługowe od strony ulicy Wyszyńskiego. Pod budynkiem powstanie garaż podziemny.

Jest jeszcze ciekawostka. Na elewacji nowego budynku (od podwórka) pojawią się elementy mozaiki świetnego wrocławskiego architekta Leszka Zdeka. Zostały one ocalone z budynku stołówki Politechniki Wrocławskiej.

Jakie nieruchomości ubezpieczają Polacy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 22

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ale br[orbaźliwe]e! Czy projektanci widzą teren i budynki przyległe jak projektują to gówno? To nie pasuje do otoczenia

G
Gość
21 grudnia, 09:26, Simmy:

"Jeszcze niedawno funkcjonował tam parking". Widocznie był tam potrzebny. Kiedy miasto weźmie się za budowę wielopoziomowych parkingów, aby rozładować ruch i liczbę aut na ulicy? Bo powiedzmy sobie szczerze - stawianie słupków problemu nie rozwiąże. Może mniej osób przyjecie autem ale Ci, co już je mają to i tak gdzieś je muszą postawić - magicznie im te auto nie wyparuje.

21 grudnia, 13:32, Karolina:

Problem rozwiąże wprowadzenie strefy płatnego parkowania.

W okolicy jest wiele płatnych parkingów z wolnymi miejscami, ale trzeba za to zapłacić.

Zapomnijcie, że gmina będzie sponsorować budowę parkingów bezpłatnych.

A Ty zapomnij że będę sponsorować podatki tej gminie :))))))_)

G
Gość

Obowiązujące Prawo Budowlane ma pewne wady, które widzimy naocznie, jeżeli obserwujemy zabudowę kubaturowa np. naszej gminy, ale i każdej innej.

Normatyw urbanistyczny ma być natomiast obligatoryjnym instrumentem dla terenów przewidzianych pod zabudowę, ale nie objętych planem zabudowy. Ma zapewnić mieszkańcom i użytkownikom danego terenu racjonalny dostęp do usług publicznych, powodując powstanie pełnowartościowego fragmentu miasta.

Na początku grudnia ubiegłego roku, ze szczątkowych doniesień prasowych, dowiedzieliśmy się, że trwają pracę nad kolejną reformą systemu planowania przestrzennego. Wczoraj ukazała się informacja, że zespół doradców powołany przez Ministra Inwestycji i Rozwoju Jerzego Kwiecińskiego, zakończył prace nad założeniami tej reformy. W rezultacie ma powstać całkiem nowa ustawa o zagospodarowaniu przestrzennym, a prawo budowlane ma zostać znowelizowane. Ministerstwo analizuje obecnie powstałe materiały, a po przygotowaniu projektów ustaw, minister zreferuje je w Sejmie. Maria Szwałko, dyrektor Departamentu Polityki Przestrzennej w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju powiedziała, że resort zamierza przeprowadzić bardzo szerokie konsultacje społeczne dotyczące tych projektów. Nie podała jednak żadnych wiążących terminów dalszych prac legislacyjnych. Wiadomo, że projekty nie zostały jeszcze wpisane do wykazu prac legislacyjnych rządu. Nieoficjalnie wiadomo, że projekt nowelizacja prawa budowlanego ma się pojawić do końca lutego. Podczas posiedzenia sejmowej podkomisji ds. budownictwa oraz gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej założenia do projektów ustaw przedstawił dr Ryszard Kowalski, kierujący wspomnianym zespołem doradców. Poniżej prezentujemy najważniejsze elementy tej reformy. REZYGNACJA ZE STUDIUM NA RZECZ TZW. PLANU PRZEZNACZENIA Plan przeznaczenia ma być sporządzany dla całego obszaru Gminy. Jego szczegółowość będzie zbliżona do planów ogólnych i ograniczała się będzie głównie do określenia przeznaczenia poszczególnych terenów oraz wskazania obszarów z zakazem zabudowy. Brak takich nowych przepisów powoduje, ze można bezkarnie zabudować korytarz komunikacyjny ul. Wyszyńskiego.

G
Gość

Ładny projekt tylko pytanie zasadnicze gdzie jest zrobiony wjazd dla kamienic ? Nawet straż pożarna jak będzie się paliło od podwórka nie przejedzie bo od drugiej strony nie da się przejechać. A po za tym jak zaczynał robić parking podziemny to kamienice się posypią zwłaszcza budynek 60 pod który chce się przyłączyć nowo wybudowany .

G
Gość
21 grudnia, 09:26, Simmy:

"Jeszcze niedawno funkcjonował tam parking". Widocznie był tam potrzebny. Kiedy miasto weźmie się za budowę wielopoziomowych parkingów, aby rozładować ruch i liczbę aut na ulicy? Bo powiedzmy sobie szczerze - stawianie słupków problemu nie rozwiąże. Może mniej osób przyjecie autem ale Ci, co już je mają to i tak gdzieś je muszą postawić - magicznie im te auto nie wyparuje.

21 grudnia, 13:32, Karolina:

Problem rozwiąże wprowadzenie strefy płatnego parkowania.

W okolicy jest wiele płatnych parkingów z wolnymi miejscami, ale trzeba za to zapłacić.

Zapomnijcie, że gmina będzie sponsorować budowę parkingów bezpłatnych.

Karolinka zdołała przebrnąć kurs i zdać egzaminy na prawo jazdy kategorii chociaż B?

A
Anarchol'68

Wrocławski magistrat ostatecznie niszczy możliwość rozszerzenia ulicy Wyszyńskiego na odcinku do Nowowiejskiej do dwóch jezdni z wydzielonym torowiskiem!

Brawo deweloperska ekipo Du... tkiewicza, chowająca się teraz za Sutrykiem!

Możecie na swoim koncie zapisać kolejny "sukces" w demolowaniu wrocławskiego układu komunikacyjnego...

K
Karolina

UCHWAŁA NR XLVIII/1169/13 RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA z dnia 19 września 2013 r.

w sprawie Wrocławskiej polityki mobilności

Wskaźnik motoryzacji nie będzie stanowił podstawy wymiarowania i dostosowywania rozwiązań drogowych do rosnących potrzeb zmotoryzowanych.

Przewiduje się ograniczanie roli samochodu, szczególnie w centrum miasta.

W obszarze transportu samochodowego osobowego za najistotniejsze środki realizacji celów przyjmuje się:

- zapewnienie spójności funkcjonalnej i przestrzennej systemu transportu samochodowego na poziomie miejskim, metropolitalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym,

- optymalne wykorzystanie potencjału istniejącej infrastruktury transportu samochodowego,

- kształtowanie zróżnicowanego stopnia dostępności samochodem z uwzględnieniem specyfiki obszaru miasta,

- planowanie inwestycji drogowych o parametrach uwzględniających stopień dostępności samochodem do danego obszaru miasta,

- zapewnienie właściwego stanu technicznego infrastruktury,

- realizację prac remontowych i utrzymaniowych na poziomie gwarantującym optymalną eksploatację infrastruktury,

- stosowanie efektywnych systemów zarządzania i sterowania ruchem z uwzględnieniem priorytetu dla komunikacji zbiorowej,

- wstrzymanie się od powiększania przepustowości ulic wprowadzających ruch do obszaru śródmiejskiego oraz stopniowe zmniejszanie przepustowości ulic wprowadzających ruch do centrum,

- konsekwentne przekształcanie struktury sieci drogowej na promienisto-obwodnicową,

- budowę lub rozbudowę układu drogowego wyłącznie w celu: usprawnienia funkcjonowania transportu zbiorowego, zapewnienia obsługi nowych terenów inwestycyjnych, poprawy funkcjonowania i spójności sieci ulic obwodowych, uwolnienia obszarów wrażliwych od ruchu tranzytowego i powiązania układu miejskiego z siecią ulic o charakterze tranzytowym,

- dbałość o ulice jako integralne elementy przestrzeni publicznej, w których należy racjonalnie dzielić przestrzeń pomiędzy jej różnych użytkowników, stosować wysokiej jakości rozwiązania inżynierskie, wprowadzać zieleń i elementy małej architektury, - stwarzanie warunków i promowanie podróży w systemie Park

K
Karolina
21 grudnia, 01:50, Gość:

A może w końcu wy patałachy z magistratu pomyślicie po poprawie przepustowości aut przez miasto, komunikacji miejskiej, która w tym momencie to rosyjska ruletka czy się dojedzie czy nie, a nie zezwalacie na załatanie każdej możliwej dziury kolejnym blokiem.

We wszystkich wschodnich krajach członkowskich liczba samochodów na mieszkańca wzrosła szczególnie gwałtownie.

W przeliczeniu na 1000 mieszkańców Polska plasuje się na zaskakująco wysokim miejscu – 617 aut na 1000 mieszkańców.

Dla przykładu w Niemczech przypada „tylko” 569 samochodów na 1000 mieszkańców.

K
Karolina
21 grudnia, 09:26, Simmy:

"Jeszcze niedawno funkcjonował tam parking". Widocznie był tam potrzebny. Kiedy miasto weźmie się za budowę wielopoziomowych parkingów, aby rozładować ruch i liczbę aut na ulicy? Bo powiedzmy sobie szczerze - stawianie słupków problemu nie rozwiąże. Może mniej osób przyjecie autem ale Ci, co już je mają to i tak gdzieś je muszą postawić - magicznie im te auto nie wyparuje.

Problem rozwiąże wprowadzenie strefy płatnego parkowania.

W okolicy jest wiele płatnych parkingów z wolnymi miejscami, ale trzeba za to zapłacić.

Zapomnijcie, że gmina będzie sponsorować budowę parkingów bezpłatnych.

S
Simmy

"Jeszcze niedawno funkcjonował tam parking". Widocznie był tam potrzebny. Kiedy miasto weźmie się za budowę wielopoziomowych parkingów, aby rozładować ruch i liczbę aut na ulicy? Bo powiedzmy sobie szczerze - stawianie słupków problemu nie rozwiąże. Może mniej osób przyjecie autem ale Ci, co już je mają to i tak gdzieś je muszą postawić - magicznie im te auto nie wyparuje.

G
Gość

A może w końcu wy patałachy z magistratu pomyślicie po poprawie przepustowości aut przez miasto, komunikacji miejskiej, która w tym momencie to rosyjska ruletka czy się dojedzie czy nie, a nie zezwalacie na załatanie każdej możliwej dziury kolejnym blokiem.

G
Gość

wygląda na to że deweloper kupił również teren po dawnym przedszkolu przy Matejki

G
Gość
20 grudnia, 14:47, Pitekantrop:

Obiekt "idealnie" wpasowuje się w panoramę fasad obu starych kamienic po prawej i lewej stronie. Oczywiście Miejska Konserwator Zabytków nie miała zastrzeżeń?

Trafna uwaga, w ogóle nie komponuje się z istniejącą zabudową.

G
Gość
20 grudnia, 16:27, ad rem:

Co to ma znaczyć? Przed chwilą opublikowano mój komentarz gdzie w miejsce użytego przeze mnie słowa,, br[orbaźliwe]e" wydrukowano coś takiego Br[orbaźliwe]e.Co to nie można już użyć w tym kraju wyrazu br[orbaźliwe]e!

A ciekawe czy można "podsłu[wulgaryzm]e"?

a
ad rem

Co to ma znaczyć? Przed chwilą opublikowano mój komentarz gdzie w miejsce użytego przeze mnie słowa,, br[orbaźliwe]e" wydrukowano coś takiego Br[orbaźliwe]e.Co to nie można już użyć w tym kraju wyrazu br[orbaźliwe]e!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3