Wzdłuż al. Karkonoskiej zbudują nowe drogi rowerowe. Rowerzyści dojadą do pętli przy ul. Krzyckiej

BO
ZDiUM
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na przebudowę i rozbudowę tras rowerowych na al. Karkonoskiej od pętli tramwajowej przy ul. Krzyckiej. Chodzi o obie strony ulicy aż do skrzyżowania z ul. Francuską na Bielanach Wrocławskich.

Po zachodniej stronie ulicy wyznaczona zostanie dwukierunkowa droga rowerowa. Część trasy poprowadzona będzie alejkami parku Klecińskiego, a Ślęzę rowerzyści pokonają kładką, którą ZDiUM zbuduje poniżej mostu Partynickiego.

Z kolei po stronie wschodniej, na odcinku od ul. Krzyckiej do sięgacza w stronę ul. Warsztatowej, wyznaczona zostanie jednokierunkowa ścieżka rowerowa. W obu kierunkach rowerzyści pojadą dopiero na części od sięgacza do ul. Zwycięskiej (fragment od ul. Przyjaźni do ul. Wyścigowej będzie ciągiem pieszo-rowerowym).

ZDiUM informuje, że w ramach rozbudowy przebuduje przejścia i wyznaczy przejazdy rowerowe na trzech skrzyżowaniach al. Karkonoskiej z ulicami: Krzycką, Przyjaźni i Wyścigową.

Drogi rowerowe będą mieć nawierzchnię z betonu asfaltowego; chodniki - z szarej kostki betonowej, a ścieżki parkowe z miału kamiennego na kruszywie łamanym.

Aby zbudować drogi rowerowe trzeba będzie przebudować istniejącą infrastrukturę m.in. wiaty przystankowe, latarnie i stację Wrocławskiego Roweru Miejskiego.

Terminy realizacji są różne w zależności od etapów inwestycji: prace po wschodniej stronie zostaną wykonane do 30 września 2018 r., a po zachodniej do 31 sierpnia 2019 r.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MAt
Jak wyliczyles, ze wiekszosc? Gdzie konkretnie tak sie dzieje?
M
Mat
Np. w Amsterdamie... Jest to wygodne dla samych rowerzystow, bo nie trzeba wtedy "przeskakiwac" z jednej na druga strone ulicy, tylko caly czas ma sie droge po swojej stronie
h
hg
Partacz z Ramiszowa ze swoją świtą nie sięgają, to już na szczęście poza ich jurysdykcją. AOW, choć w granicach Wrocławia na szczęście też, bo to droga należąca do GDDKiA.
a
awfe
dłuższego!!!
w
werfvw
!!!
D
Dziecko dwóch pedałów
ścieżka rowerowa na autostradzie A4.
A
Ale jaja!
Jednokierunkowa ścieżka rowerowa - czy coś takiego jest jeszcze gdzieś na świecie poza Wrocławiem?

Po pierwsze fikcja, bo nikt tego nie respektuje.
Po drugie bezsens, bo jeśli nie ma miejsca na pełnowymiarową ścieżkę rowerową to co się "buduje" to nie jest ścieżka rowerowa.
Po trzecie większość trasy już istniej, tylko nie jest oznakowana, a most na Ślęzie już dawno powinien powstać - i żeby go pierwsza powódź nie zdmuchnęła!
G
Gość
A po co ścieżki jak i tak większość rowerzystów z nich nie korzysta tylko jedzie obok po chodniku lub jezdni.Chyba że policja zacznie karać takie wyczyny.
Dodaj ogłoszenie