Wypadek z udziałem karetki we Wrocławiu. Ratowniczka medyczna nieprzytomna [ZDJĘCIA]

Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
Wypadek z udziałem karetki na ul. Borowskiej we Wrocławiu
Wypadek z udziałem karetki na ul. Borowskiej we Wrocławiu Jarosław Jakubczak
We wtorek w południe przy skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i ul. Borowskiej we Wrocławiu doszło do wypadku karetki jadącej na sygnałach i samochodu BMW. Ranna została jedna osoba, nieprzytomna została zabrana do szpitala.

Według wstępnych ustaleń, karetka wjechała na skrzyżowanie na czerwonym świetle na sygnałach uprzywilejowania, jadąc od ul. Borowskiej w kierunku centrum miasta, i zderzyła się z BMW jadącym al. Armii Krajowej w kierunku skrzyżowania z ul. Ślężą. W wyniku zderzenia, BMW wpadło na pobocze i uderzyło w znak drogowy.

W karetce podróżowały dwie osoby - młoda kobieta kierująca karetką i jej pasażerka. To właśnie pasażerka karetki, która jest ratownikiem medycznym, została najciężej poszkodowana. Nieprzytomna została zabrana do szpitala.

Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, młoda kobieta kierująca pojazdem uprzywilejowanym, pracę jako kierowca karetki rozpoczęła wczoraj.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Doktor Motor
Jak się ma BMW to mus jest zapieeeeeerdalać i tyle w temacie
G
Gość
ktore to z kolei bmw ustrzelone w miescie?widac fura,komora i radio na maxa...dziwne bo inni sie zatrzymali by ustapic ale kierowca bmki pomyslal ze robia mu miejsce by mogl dalej szarzowac...zaden szarak nie zostaje kierowca karetki trzeba miec staz...jest monitoring wiec czekam na cd.w gazecie wroc...
A
Asia
Wina karetki bezsprzeczna . Sygnały świetlne i dźwiękowe nie zwalniają przestrzegania kodeksu ruchu drogowego . Owszem może wjechać na czerwonym ale z zachowaniem szczególnej ostrożności .
G
Gość
28 września, 12:55, asia:

a od kiedy prawojazdy ma kierowca bmw? dopiero dzisiaj dowiedział sie że karetkę jadącą na sygnale wypadałoby przepuścić?

28 września, 15:59, Gość:

Nie do końca masz rację... Zanim napiszesz bzdury zapoznaj się z art. 53 ust. 2 Kodeksu Ruchu Dr.

28 września, 16:08, Gość:

Mamy tak bzdurne przepisy, że kierowca karetki jadącej na sygnale i wjeżdżający na skrzyżowanie na czerwonym świetle ma warunkowe pierwszeństwo. Musi zachować szczególną ostrożność i jeżeli dojdzie do wypadku, najczęściej wina jest przypisywana jemu, bo nie zachował szczególnej ostrożności, do której był zobowiązany. Totalny prawniczy bełkot. Jest uprzywilejowany i równocześnie nie jest.

28 września, 16:35, olek_01:

Przepisy są do d.upy , ten kierowca BMW powinien

jechać zgodnie z ograniczeniem prędkości , a nie zapier*****ć bo ma zielone światło , a karetka

na sygnale / policja/straż pożarna powinna mieć BEZWZGLĘDNE pierwszeństwo niezależnie od koloru światła !!!

28 września, 18:36, Gość:

Zielone nie zwalnia z zachowania szczególnej ostrożności na skrzyzowaniu

Ani nie nakazuje. Prawo jasno wskazuje kiedy należy zachować Szczególną Ostrożność oraz Zasadę Ograniczonego Zaufania

G
Gość
28 września, 20:15, Gość:

frajera z bmw pozbawić dożywotnio prawa jazdy oraz wszelkich pojazdów

Dlaczego? Co złego zrobił? Złamał prawo? Doczytaj artykuł

G
Gość
frajera z bmw pozbawić dożywotnio prawa jazdy oraz wszelkich pojazdów
G
Gość
28 września, 12:55, asia:

a od kiedy prawojazdy ma kierowca bmw? dopiero dzisiaj dowiedział sie że karetkę jadącą na sygnale wypadałoby przepuścić?

28 września, 15:59, Gość:

Nie do końca masz rację... Zanim napiszesz bzdury zapoznaj się z art. 53 ust. 2 Kodeksu Ruchu Dr.

28 września, 16:08, Gość:

Mamy tak bzdurne przepisy, że kierowca karetki jadącej na sygnale i wjeżdżający na skrzyżowanie na czerwonym świetle ma warunkowe pierwszeństwo. Musi zachować szczególną ostrożność i jeżeli dojdzie do wypadku, najczęściej wina jest przypisywana jemu, bo nie zachował szczególnej ostrożności, do której był zobowiązany. Totalny prawniczy bełkot. Jest uprzywilejowany i równocześnie nie jest.

28 września, 16:35, olek_01:

Przepisy są do d.upy , ten kierowca BMW powinien

jechać zgodnie z ograniczeniem prędkości , a nie zapier*****ć bo ma zielone światło , a karetka

na sygnale / policja/straż pożarna powinna mieć BEZWZGLĘDNE pierwszeństwo niezależnie od koloru światła !!!

Zielone nie zwalnia z zachowania szczególnej ostrożności na skrzyzowaniu

G
Gość
28 września, 16:32, Gość:

Od ilu dni PJ ma kierowca BMW i ile ma już pkt karnych na koncie?

28 września, 18:01, Gość:

A co cie Kretynie to obchodzi?

Chcę wiedzieć dlaczego spowodował wypadek kretynie.

Jeśli mnie obchodzi coś co ciebie nie obchodzi, to dlaczego ciebie obchodzi, że mnie coś obchodzi?

To ciebie nie obchodzi, a w raporcie się umieszcza informacje od jak dawna keirowca ma PJ.

Pewnie on taki sam cham jak ty albo ty i on to ten sam kretyn

J
Jan Pyta
Co to za karetka? Wydaje mi się że nie z Wojewódzkiej Kolumny Transportu Sanitarnego.
G
Gość
28 września, 15:57, Emerytowany kierowca eRki:

1. Czy to była karetka Państwowego Ratownictwa Medycznego czy może prywatna karetko-taksówka.

2. Gdzie panienkom się tak śpieszyło? Chorego nie przewożono więc jeśli jechały na 2 śniadanie lub obiad powinny odpowiadać za niewłaściwe używanie sygnałów.

3. Pojazdy na sygnale również obowiązuje Prawo O Ruchu Drogowym. Mogą się nie stosować do niektórych przepisów TYLKO z zachowaniem szczególnej ostrożności której brakło skoro doszło do zdarzenia.

4. Kierująca pojazdem niech lepiej zostawi prawo jazdy w szufladzie lub odda do Wydziału Komunikacji bo jest niebezpieczna dla pasażerów, chorych których przewozi i dla innych użytkowników drogi

5. Będę nieco upierdliwy - dlaczego w zespole typu "S" nie ma lekarza??? Coś się zmieniło

Widać ze to prywatna karetka,nie mająca nic wspólnego z Państwowym Ratownictwem Medycznym.Te prywatne karetki to bez sygnałów w ogóle nie jeżdżą,a tak naprawdę mało prywatnych firm , mających karetki ma zezwolenia na używanie sygnałów dźwiękowych,od tego bym właśnie zaczął dochodzenie,w życiu jak zadzwonisz na 999 czy 112 nie przyjedzie prywatna karetka,bo nie sa to karetki systemowe,wiec sie pytam, Dlaczego te sygnały skoro nie jechały ratować życia,zdrowia?

Wszyscy wiemy,ze prywatne karetki nadużywają sygnałów,karetkom systemowym dyspozytor medyczny mówi w jakim kodzie mają jechac,i bierze za to odpowiedzialność,podobnie jak dyżurny w Policji itp.

G
Gość
28 września, 16:32, Gość:

Od ilu dni PJ ma kierowca BMW i ile ma już pkt karnych na koncie?

A co cie Kretynie to obchodzi?

Ś
Świadek wypadku
Mysle że problem będzie miała Pani kierowca karetki , bo nie skończy się tylko na mandaciku. Pierwszy dzień w pracy , moze zatrudniona w czasie wypadku ???
o
olek_01
28 września, 12:55, asia:

a od kiedy prawojazdy ma kierowca bmw? dopiero dzisiaj dowiedział sie że karetkę jadącą na sygnale wypadałoby przepuścić?

28 września, 15:59, Gość:

Nie do końca masz rację... Zanim napiszesz bzdury zapoznaj się z art. 53 ust. 2 Kodeksu Ruchu Dr.

28 września, 16:08, Gość:

Mamy tak bzdurne przepisy, że kierowca karetki jadącej na sygnale i wjeżdżający na skrzyżowanie na czerwonym świetle ma warunkowe pierwszeństwo. Musi zachować szczególną ostrożność i jeżeli dojdzie do wypadku, najczęściej wina jest przypisywana jemu, bo nie zachował szczególnej ostrożności, do której był zobowiązany. Totalny prawniczy bełkot. Jest uprzywilejowany i równocześnie nie jest.

Przepisy są do d.upy , ten kierowca BMW powinien

jechać zgodnie z ograniczeniem prędkości , a nie zapier*****ć bo ma zielone światło , a karetka

na sygnale / policja/straż pożarna powinna mieć BEZWZGLĘDNE pierwszeństwo niezależnie od koloru światła !!!

G
Gość
28 września, 16:03, Gość:

Kto kobiecie, która nie widzi i nie rozumie znaczenia czerwonego światła na sygnalizatorze dał do kierowana BUSa???

Skąd ona ma wiedzieć że w BMW nie słychać syreny?

BMW jej nie widziało (koguta) i nie słyszało a ona ma widzieć czarne pędzące BMW ?

Po coś się BMW kupiło

Dodatkowo jak się ma zielone to nie trzeba patrzyć

G
Gość
Od ilu dni PJ ma kierowca BMW i ile ma już pkt karnych na koncie?
Dodaj ogłoszenie