Wykolejenie tramwaju w centrum. Potężne utrudnienia

JEWZaktualizowano 
Fatalny poranek wrocławskiej komunikacji miejskiej. Nie dość, że od kilku dni funkcjonują kłopotliwe objazdy, to jeszcze w jednym z bardziej newralgicznych punktów tych objazdów doszło w czwartek rano do wykolejenia tramwaju. Wóz MPK wypadł z szyn na skrzyżowaniu Piłsudskiego ze Świdnicką. Są bardzo duże utrudnienia, a tramwaje znów jeżdżą zmodyfikowanymi trasami. Jest to zatem objazd objazdu...

AKTUALIZACJA 08:30
PRZYWRÓCONO NORMALNY RUCH NA SKRZYŻOWANIU

AKTUALIZACJA 07:56
Tramwaje linii 5, 6, 7, 20, 24 wracają na swoje stałe trasy przejazdu.
Pozostałe zmiany na razie obowiązują

Do wykolejenia tramwaju linii 0P doszło dziś około godz. 7.30, gdy wóz MPK skręcał z ulicy Piłsudskiego w prawo - w Świdnicką.

MPK było zmuszone wprowadzić następujące zmiany w kursowaniu:

* Tramwaje linii 0L i 0P skierowano objazdem przez Ruską, Kazimierza Wielkiego, pl. Dominikański.

* Tramwaje linii 2 i 17 skierowano przez Teatralną, Świdnicką.

* Tramwaje linii 5, 6, 7, 20, 24 skierowano przez Piłsudskiego, Kołłątaja.

*(Tramwaje linii 31 i 32 skierowano objazdem przez Peronową, Kołłątaja, Teatralną, Podwale.

* Kursują autobusy "za tramwaj" w relacji pl. Jana Pawła II - Podwale - Piłsudskiego - Małachowskiego - Pułaskiego - pl. Wróblewskiego.

CZYTAJ TEŻ:

Pożar we Wrocławiu. Dwa słupy dymu nad miastem (ZDJĘCIA)

Wypadek trzech aut i tramwaju w centrum Wrocławia (ZDJĘCIA)

Bardzo kłopotliwy objazd w Sudetach. Co się dzieje na budowi...

Wypadek 3 aut na autostradzie A4 pod Wrocławiem. Droga zablo...

ZOBACZ TAKŻE: OTO NAJNOWSZE BMW DOLNOŚLĄSKIEJ POLICJI - DOGONIĄ KAŻDEGO PIRATA!

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 108

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-18T23:02:22 02:00, MKoro:

Żaden geniusz nie wpadł na to, że trzeba zmodyfikować sygnalizację. Tydzień temu z Piłsudskiego w Świdnicką nie skręcał żaden regularny tramwaj. Teraz jeździ tędy bodaj pięć linii. A światło jak się zapalało CO DRUGI CYKL, tak się dalej zapala.

Zastanawiałem się wcześniej, czemu tramwaje 31 i 32 nagle zaczęły jeździć stadami po dwa albo trzy. Dzisiaj się przekonałem, dlaczego.

Tak trudno było to przewidzieć i zareagować z wyprzedzeniem?

2019-07-19T10:08:47 02:00, Gość:

Wymagasz myślenia od lemingów ze ZdiUMU? Czy innego MPK albo UM? Żeby było jasne - lemingami określam tyc wysoko pierdzących w stołki jak p. urbanek na ten przykład. Bo o ciężko pracujących załogach czyniących cuda z taborem i zdezelowanym torowiskiem to złego słowa nie powiem.

wywalić szwagrów ze stołków, hej

G
Gość
2019-07-18T22:39:44 02:00, Gość:

Zdecydowana większość tu postujących nie ma zielonego pojęcia o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. I poza miejskiej (dojeżdżającej do centrum miasta Wrocław). We wczesnych latach 90' ubiegłego wieku MPK Wrocław było najlepsze w całym kraju - potem zaczęły się podchody by to jakoś ugryźć. Kolejne 'restrukturyzacje' (czegoś co było dobre) , wydzielanie działów na prywatę (od wtedy właśnie m.in. torowiska zaczęły się degrengelować), doprowadziły do stanu obecnego. A dobrze nie jest. Prosty przykład - gdzie we Wrocławiu jest jakikolwiek zakład remontowy dla tramwajów? Był swego czasu Protram (Legnicka) - spuszczony z torbami (przez kogo? i dlaczego?). Gdzie jest w mieście profesjonalna firma dbająca o torowiska? ( celowo pomijam ZDiUM, który to nawet nie wie czym zarządza...). Teraz na gwałt rządzący próbują wrócić do sprawdzonych przez dziesięciolecia rozwiązań - tyle, że u nas trzeba było ponad 20 lat by do tego dojść (w Poznaniu po 2 latach się zorientowali, Kraków od razu i dlatego większość prac torowych u nas robią krakowianie - oni zachowali zdrowy rozsądek i całą bazę remontową).

Jest tylko jedna różnica - teraz u nas odbudować coś co zepsuto x lat temu zajmie duuużo czasu i pieniędzy (których nawiasem mówiąc nie ma i nie będzie).

Podobno od września ma się zmienić - chłopak do bicia, bo zdewastowane torowiska ma przejąć MPK od miasta (bez fachowców /tych się pozbyto w czasach przemiany/), bez pieniędzy , i bez pomysłu.

Wreszcie władze miasta będą mogły powiedzieć - to nie nasza wina - to MPK winne.... Po ponad 20 latach zarządzania ciężar z głowy.. ;)

Pozdrawiam rządzących i odważnego prezesa MPK (a jakże z nadania).

Pracownikom współczuję.

Po co zakład remontowy. Lepiej dorobić więcej buspasów, ścieżek rowerowych itd. Kiedy na A4 bus pas ?

G
Gość
2019-07-18T22:39:44 02:00, Gość:

Zdecydowana większość tu postujących nie ma zielonego pojęcia o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. I poza miejskiej (dojeżdżającej do centrum miasta Wrocław). We wczesnych latach 90' ubiegłego wieku MPK Wrocław było najlepsze w całym kraju - potem zaczęły się podchody by to jakoś ugryźć. Kolejne 'restrukturyzacje' (czegoś co było dobre) , wydzielanie działów na prywatę (od wtedy właśnie m.in. torowiska zaczęły się degrengelować), doprowadziły do stanu obecnego. A dobrze nie jest. Prosty przykład - gdzie we Wrocławiu jest jakikolwiek zakład remontowy dla tramwajów? Był swego czasu Protram (Legnicka) - spuszczony z torbami (przez kogo? i dlaczego?). Gdzie jest w mieście profesjonalna firma dbająca o torowiska? ( celowo pomijam ZDiUM, który to nawet nie wie czym zarządza...). Teraz na gwałt rządzący próbują wrócić do sprawdzonych przez dziesięciolecia rozwiązań - tyle, że u nas trzeba było ponad 20 lat by do tego dojść (w Poznaniu po 2 latach się zorientowali, Kraków od razu i dlatego większość prac torowych u nas robią krakowianie - oni zachowali zdrowy rozsądek i całą bazę remontową).

Jest tylko jedna różnica - teraz u nas odbudować coś co zepsuto x lat temu zajmie duuużo czasu i pieniędzy (których nawiasem mówiąc nie ma i nie będzie).

Podobno od września ma się zmienić - chłopak do bicia, bo zdewastowane torowiska ma przejąć MPK od miasta (bez fachowców /tych się pozbyto w czasach przemiany/), bez pieniędzy , i bez pomysłu.

Wreszcie władze miasta będą mogły powiedzieć - to nie nasza wina - to MPK winne.... Po ponad 20 latach zarządzania ciężar z głowy.. ;)

Pozdrawiam rządzących i odważnego prezesa MPK (a jakże z nadania).

Pracownikom współczuję.

2019-07-19T10:11:16 02:00, Gość:

W punkt!

A miżal patrzeć jak moje miasto niszczeje,. Miasto które kiedyś było piękne i dobrze funkcjonujące. Dziś mamy prawa dla mniejszości, ochronę zdrowia , dużo krzyku o mobilności... tymczasem strach wsąsc do trmawaju bo na każdym rozjeździe plomby z zębów wyupadają

Tobie już dawno wypadły,czas iść do stomatologa.

G
Gość
2019-07-18T22:39:44 02:00, Gość:

Zdecydowana większość tu postujących nie ma zielonego pojęcia o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. I poza miejskiej (dojeżdżającej do centrum miasta Wrocław). We wczesnych latach 90' ubiegłego wieku MPK Wrocław było najlepsze w całym kraju - potem zaczęły się podchody by to jakoś ugryźć. Kolejne 'restrukturyzacje' (czegoś co było dobre) , wydzielanie działów na prywatę (od wtedy właśnie m.in. torowiska zaczęły się degrengelować), doprowadziły do stanu obecnego. A dobrze nie jest. Prosty przykład - gdzie we Wrocławiu jest jakikolwiek zakład remontowy dla tramwajów? Był swego czasu Protram (Legnicka) - spuszczony z torbami (przez kogo? i dlaczego?). Gdzie jest w mieście profesjonalna firma dbająca o torowiska? ( celowo pomijam ZDiUM, który to nawet nie wie czym zarządza...). Teraz na gwałt rządzący próbują wrócić do sprawdzonych przez dziesięciolecia rozwiązań - tyle, że u nas trzeba było ponad 20 lat by do tego dojść (w Poznaniu po 2 latach się zorientowali, Kraków od razu i dlatego większość prac torowych u nas robią krakowianie - oni zachowali zdrowy rozsądek i całą bazę remontową).

Jest tylko jedna różnica - teraz u nas odbudować coś co zepsuto x lat temu zajmie duuużo czasu i pieniędzy (których nawiasem mówiąc nie ma i nie będzie).

Podobno od września ma się zmienić - chłopak do bicia, bo zdewastowane torowiska ma przejąć MPK od miasta (bez fachowców /tych się pozbyto w czasach przemiany/), bez pieniędzy , i bez pomysłu.

Wreszcie władze miasta będą mogły powiedzieć - to nie nasza wina - to MPK winne.... Po ponad 20 latach zarządzania ciężar z głowy.. ;)

Pozdrawiam rządzących i odważnego prezesa MPK (a jakże z nadania).

Pracownikom współczuję.

W punkt!

A miżal patrzeć jak moje miasto niszczeje,. Miasto które kiedyś było piękne i dobrze funkcjonujące. Dziś mamy prawa dla mniejszości, ochronę zdrowia , dużo krzyku o mobilności... tymczasem strach wsąsc do trmawaju bo na każdym rozjeździe plomby z zębów wyupadają

G
Gość
2019-07-18T23:02:22 02:00, MKoro:

Żaden geniusz nie wpadł na to, że trzeba zmodyfikować sygnalizację. Tydzień temu z Piłsudskiego w Świdnicką nie skręcał żaden regularny tramwaj. Teraz jeździ tędy bodaj pięć linii. A światło jak się zapalało CO DRUGI CYKL, tak się dalej zapala.

Zastanawiałem się wcześniej, czemu tramwaje 31 i 32 nagle zaczęły jeździć stadami po dwa albo trzy. Dzisiaj się przekonałem, dlaczego.

Tak trudno było to przewidzieć i zareagować z wyprzedzeniem?

Wymagasz myślenia od lemingów ze ZdiUMU? Czy innego MPK albo UM? Żeby było jasne - lemingami określam tyc wysoko pierdzących w stołki jak p. urbanek na ten przykład. Bo o ciężko pracujących załogach czyniących cuda z taborem i zdezelowanym torowiskiem to złego słowa nie powiem.

M
MKoro

Żaden geniusz nie wpadł na to, że trzeba zmodyfikować sygnalizację. Tydzień temu z Piłsudskiego w Świdnicką nie skręcał żaden regularny tramwaj. Teraz jeździ tędy bodaj pięć linii. A światło jak się zapalało CO DRUGI CYKL, tak się dalej zapala.

Zastanawiałem się wcześniej, czemu tramwaje 31 i 32 nagle zaczęły jeździć stadami po dwa albo trzy. Dzisiaj się przekonałem, dlaczego.

Tak trudno było to przewidzieć i zareagować z wyprzedzeniem?

G
Gość

Zdecydowana większość tu postujących nie ma zielonego pojęcia o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. I poza miejskiej (dojeżdżającej do centrum miasta Wrocław). We wczesnych latach 90' ubiegłego wieku MPK Wrocław było najlepsze w całym kraju - potem zaczęły się podchody by to jakoś ugryźć. Kolejne 'restrukturyzacje' (czegoś co było dobre) , wydzielanie działów na prywatę (od wtedy właśnie m.in. torowiska zaczęły się degrengelować), doprowadziły do stanu obecnego. A dobrze nie jest. Prosty przykład - gdzie we Wrocławiu jest jakikolwiek zakład remontowy dla tramwajów? Był swego czasu Protram (Legnicka) - spuszczony z torbami (przez kogo? i dlaczego?). Gdzie jest w mieście profesjonalna firma dbająca o torowiska? ( celowo pomijam ZDiUM, który to nawet nie wie czym zarządza...). Teraz na gwałt rządzący próbują wrócić do sprawdzonych przez dziesięciolecia rozwiązań - tyle, że u nas trzeba było ponad 20 lat by do tego dojść (w Poznaniu po 2 latach się zorientowali, Kraków od razu i dlatego większość prac torowych u nas robią krakowianie - oni zachowali zdrowy rozsądek i całą bazę remontową).

Jest tylko jedna różnica - teraz u nas odbudować coś co zepsuto x lat temu zajmie duuużo czasu i pieniędzy (których nawiasem mówiąc nie ma i nie będzie).

Podobno od września ma się zmienić - chłopak do bicia, bo zdewastowane torowiska ma przejąć MPK od miasta (bez fachowców /tych się pozbyto w czasach przemiany/), bez pieniędzy , i bez pomysłu.

Wreszcie władze miasta będą mogły powiedzieć - to nie nasza wina - to MPK winne.... Po ponad 20 latach zarządzania ciężar z głowy.. ;)

Pozdrawiam rządzących i odważnego prezesa MPK (a jakże z nadania).

Pracownikom współczuję.

G
Gość

MPK... wriclawskie MPK - "z nami do celu". Pytanie tylko jakiego...?

Suteneryk gdzies znow wybyl? Lansuje sie w Gdansku z PeOwcami czy z Trzaskowskim w Wawce? A moze na marszu rownosci w Poznaniu chwali sie swoimi njubalansami? Tak pytam bo martwie sie o kota. Czy cos dzis jadl

G
Gość

Jedno wykolejenie dziennie... Wyobrażacie sobie jaka gównoburza rozpętała by się gdyby w taki nawet niewinny sposób wykolejał się jeden pociąg pasażerski dziennie?

Jednak we Wrocławiu wszystko jest w porządku - z nami bezpiecznie do celu.

Zaorać te zakurzone torowska i jak już bardzo chcecie druty nad głowami to znacznie lepsze (i tańsze!) byłyby trolejbusy. To przynajmniej ominie zator i jest nawet w stanie przejechać kilka kilometrów bez podłączenia do sieci trakcyjnej, cichsze i nie rozwalają ulic.

G
Gasić światło

powtarzam jak mantrę:

To nie jest już miasto dla ludzi

Dziękuję

G
Gość

Tradycyjnie....

A
AntyMosze
2019-07-18T15:35:08 02:00, Wrocław:

Chyba to nie jest tajemnicą, że wybory w Niemczech dokonuje się w Bundestagu, w Warszawie w ratusza, a w Wrocławiu począwszy od Pana Dutkiewicza w synagodze

w punkt.

T
Tramwajo-realista

Ja jebię, ileż jeszcze można się pierdolić z tym tramwajowym szajsem?! Autobus by się nie wykoleił, do chuja wafla !

W
Wesoły autobus

Tu gdzie teraz torowisko, będzie stało blokowisko, a nas preses chłopsko będzie miał tam swój dom, śpiewamy

W
Wrocław

Chyba to nie jest tajemnicą, że wybory w Niemczech dokonuje się w Bundestagu, w Warszawie w ratusza, a w Wrocławiu począwszy od Pana Dutkiewicza w synagodze

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3