Wulgarny kierowca MPK do staruszki: Włażą mi k... jak jem śniadanie

RedakcjaZaktualizowano 
Autobus linii 128 na pętli na Zakrzowie, zdjęcie ilustracyjne
Autobus linii 128 na pętli na Zakrzowie, zdjęcie ilustracyjne Jarosław Jakubczak
Jestem starszą osobą, mieszkam na Zakrzowie. Rano, kilka minut po godz. 8, wsiadłam do stojącego na pętli autobusu linii 128. Padał śnieg. Było zimno. W autobusie otwarte były tylko pierwsze drzwi. W środku między fotelami dla pasażerów stał kierowca i jadł śniadanie. Widząc mnie krzyknął: - K..., włażą, mam przerwę na jedzenie, k... Wulgaryzmów było jeszcze więcej. Potem zamknął się w kabinie, zjadł to swoje śniadanie, wyszedł z kabiny, stanął w drzwiach, wypalił papierosa... No i odjechał punktualnie o godz. 8.12. To nie był jakiś młokos, ale sądząc po siwych wąsach, mężczyzna po 50-tce. Był wulgarny, agresywny. Czy zimą kierowcy stojąc na pętli mogą otworzyć drzwi autobusu, by pasażerowie nie czekali na mrozie i jak powinny wyglądać te ich przerwy na jedzenie? – pisze do nas pani Janina z Zakrzowa (nazwisko do wiadomości redakcji). Sprawą zajęła się reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

Do zdarzenia doszło w czwartek. O odpowiedź na pytania Czytelniczki poprosiliśmy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Został przejrzany monitoring z autobusu, a nagranie potwierdziło wersję starszej pani.

– Bardzo Panią przepraszamy. Kierowca, którego dotyczy skarga jest już na okresie wypowiedzenia. Zdecydowaliśmy się z nim rozstać między innymi z uwagi na to, iż jakość jego pracy nie spełnia standardów, jakich wymagamy od naszych kierujących – odpowiada Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK.

Jak informuje, kierowca powinien wpuścić pasażerów czekających na pętli, a już zwłaszcza z zachowaniem kultury. – Zapisy w instrukcji dla kierowców i motorniczych przewidują w okresie niskich temperatur możliwość przebywania pasażerów w pojeździe odczekującym na odjazd pod opieką kierującego – przyznaje Agnieszka Korzeniowska.

Wyjątki są dwa. Czasami kierowca może chcieć pójść do punktu socjalnego przy pętli: by skorzystać z toalety, czy wypić coś ciepłego. Wtedy pasażer musi uzbroić się w cierpliwość i wyrozumiałość. Kierowcy także przysługują przerwy, przewidziane prawem i określone w regulaminach MPK. Wtedy musi zamknąć pojazd, zabezpieczyć go i pod żadnym pozorem nie może zostawić w środku pasażerów.

Wyjątek obowiązuje też na pętli tramwajowej. Na pętlę tramwaj nie może wjechać z pasażerami. – To ze względów bezpieczeństwa – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska. Jednak gdy tylko motorniczy skończy przerwę i według rozkładu to on rusza z pętli jako kolejny, powinien niezwłocznie podjechać na przystanek początkowy dla wsiadających i umożliwić wejście do pojazdu.

Umożliwić, to nie znaczy czekać zawsze z otwartymi drzwiami. Pasażerowie wchodzą zimą do pojazdów MPK, po to by się ogrzać. Czasami pojazd trzeba wywietrzyć, ale otwarcie wszystkich drzwi na dłuższy czas mija się z celem. Często, tak jak w opisywanej sytuacji, otwarte są jedynie pierwsze drzwi autobusu bądź tramwaju. Jeśli nie są, kierujący widząc nas powinien je otworzyć. Gdy np. zapukamy w szybę kierowcy prosząc o wpuszczenie nas do środka, ma bezwzględnie nas wpuścić.

– Po rozpatrzeniu skargę tę uznajemy za zasadną, a Panią jeszcze raz przepraszamy za zaistniałą sytuację – podsumowuje Agnieszka Korzeniowska.

Nie ma jednak konkretnego wyjaśnienia odnośnie tego, co znaczy "niska temperatura". Kierujący mają się kierować potrzebami pasażera. Latem kierowcy i motorniczowie nie mają obowiązku wpuszczać pasażerów do środka. Starsze modele wozów bez klimatyzacji i tak mają wtedy pootwierane wszystkie drzwi, by pojazd się wywietrzył. Z kolei te klimatyzowane stoją pozamykane, by w środku się niepotrzebnie nie nagrzewało.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 401

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

q
qwerr

jak w tytule

M
MPK

Burak się znalazł !! Jeśli tak ci przeszkadza pasażer to trzeba iść do punktu socjalnego i tam w spokoju zjeść śniadanie a nie wyżywać się, bo stara ci nie dała ...

G
Gość

Chyba? Serio? Wyjdź w końcu z domu do ludzi i nie tylko komputer i hejty jak u przedszkolaka.

G
Gina

o ile w ogóle to prawda że tak powiedział.Staruchy są okropne

t
t

O gdzie ma to zaplecze socjalne w autobusie debi.lu? Przerwa rzecz święta!

p
pasażer

Trzeba pamiętać że wśród pasażerów znajdą się ci super którzy wchodząc do autobusu mówią dzień dobry a wychodząc miłego dnia oraz czarne owce którzy mają problemy życiowe i gdzieś próbują odreagować tak samo jest wśród kierowców to też są tylko ludzie ale niestety nie da się zwolnić pasażera z tego żeby przestał być pasażerem a jak widać kierowce się da , na 100 % już pracuje u Michalczewskiego a MPK przez jedną skargę babci będzie szukało przez długi czas pracownika...paranoja.

M
Motorowy

Całe to MPK to jedna tykająca bomba. Proponuje aby kierownicy i zarząd zakasali rękawy i do roboty. Bo z takimi płacami niebawem zostaniecie sami. A wozić "bydło" trzeba. baba jednym słowem nie uszanowała pracownika (kierowcy) bo zapewne autobus stał nieco przed peronem a kierowca chciał coś w spokoju zjeść. I zaraz skarga. Też byście się niezle wkur... gdyby wam tak ktoś zrobił. Niestety poziom inteligencji pasażerów ma wiele do życzenia i kultura. PRZYPOMINAM ŻE SPÓŻNIĆ SIĘ NA PRZYSTANEK TO TEŻ CHAMSTWO A DOMAGAĆ SIĘ WPUSZCZENIA WALENIEM W SZYBY TO KOLEJNE BURACTWO !!!

e
eles1949

. . . atakuje i tyle.

H
Harion

"Jak informuje, kierowca powinien wpuścić pasażerów czekających na pętli, a już zwłaszcza z zachowaniem kultury." - czyli tych z krawatami .....

D
Dżon

Dokładnie, najłatwiej zrzucić wszytko na „górę” i samemu krzyczeć, że „co złego to nie my”.

w
wilhelm

Zosia wyjęłaś mi spod klawiatury. Samo nazwanie ludzi bydłem już mówi o tobie AA wszystko. Całe szczęście osobniki twojego pokroju nie ustalają panujących wzorców.

p
pasażerka

Ja też miałam to niebywałe szczęście spotkać tego pana w autobusie 127. Właśnie jechał z Kozanowa do zajezdni przy ul. Obornickiej. Nic dodać, nic ująć. Może częściej niż inni ludzie miewa zły dzień.

J
Józek

I co? było coś?

Z
Zosia

Jeśli chodzi o bydło, to autor raczej pisze o sobie sądząc po stylu.
Przydałyby się też korepetycje z języka polskiego.

P
P.W.

Niepokojące jest to przyzwolenie na chamstwo, które reprezentują niektórzy tu komentujący, ale biorę poprawkę na to, że to jest internet i tutaj ludzie bardziej agresywnie się wypowiadają. Cieszę się natomiast, że w realnym, a nie wirtualnym świecie, jednak przyzwolenia na chamstwo nie było, była za to odpowiedzialność za swoje czyny. Oby MPK nie ustawało w staraniach o zachowanie wśród pracowników odpowiedniego poziomu w relacjach z pasażerem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3