Wschodnia Obwodnica Wrocławia. Kiedy otwarcie? (MAPA,...

    Wschodnia Obwodnica Wrocławia. Kiedy otwarcie? (MAPA, ZDJĘCIA)

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wschodnia Obwodnica Wrocławia. Kiedy otwarcie? (MAPA, ZDJĘCIA)
    1/23
    przejdź do galerii

    ©Maciej Dudzik

    Kierowcy już nie mogą się doczekać: Kiedy zostanie otwarta Wschodnia Obwodnica Wrocławia? Urzędnicy jeszcze do niedawna mówili o styczniu 2013, potem przesunęli termin na marzec. Teraz zapowiadają otwarcie na połowę lutego.
    - Wystąpiliśmy już o pozwolenie na użytkowanie pierwszego etapu, od granicy Wrocławia do ronda obok Łan. Na najdłuższym odcinku, za który odpowiada Skanska: Łany - Siechnice, trwają ostatnie odbiory. A na ostatnim odcinku, w którego skład wchodzi m.in. rondo na drodze drodze krajowej 94,, trwają ostatnie prace. Wykonawca ma tu czas do końca stycznia - wylicza Krzysztof Kiniorski z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. Dodaje, że jeżeli nie będzie żadnego poślizgu z załatwieniem pozwoleń na użytkowanie, Wschodnia Obwodnica Wrocławia zostanie otwarta w połowie lutego.

    Zmotoryzowani będą mieli do dyspozycji ponad ośmiokilometrowy odcinek nowej drogi. Najważniejszym elementem z punktu widzenia kierowców jest most na Odrze o długości 286 metrów. Warto zauważyć, że dotychczas, by przekroczyć rzekę zmotoryzowani mieli do dyspozycji albo most Grunwaldzki we Wrocławiu, albo przeprawę w oddalonej o prawie 30 kilometrów Oławie. W skład otwieranego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia wejdą jeszcze dwa mosty nad Oławą, trzy wiadukty i trzy estakady oraz dwupoziomowe skrzyżowanie w Siechnicach.

    Ciekawostką jest, że dwa wiadukty w Siechnicach do 2014 roku nie będą używane. Nie wjedziemy na nie, bo droga prowadziłaby ich donikąd. Wiadukty zostaną otwarte dopiero po wybudowaniu kolejnego odcinka obwodnicy - z Siechnic do Żernik Wrocławskich. Prace już ruszyły. Jesienią na trasie wykopaliska prowadzili archeolodzy. Po nich robotnicy zaczęli wycinkę drzew, które stały w miejscu, gdzie planowana jest jezdnia. Pod koniec roku ruszyły też prace związane z budową mostu nad rzeką Brochówka.

    - Obiekt będzie miał 11 metrów długości. W momencie gdy PKP Polskie Linie Kolejowe umożliwią rozpoczęcie prac przy dwóch wiaduktach, zaczniemy usuwanie kolizji z uzbrojeniem podziemnym. Jednocześnie nasz partner rozpoczął prace ziemne związane z formowaniem nasypów pod jezdnię obwodnicy - mówi Paweł Pietraszak, dyrektor ds. realizacji kontraktów w firmie Gotowski, która buduje drogę wraz ze spółką Pol-Dróg Dolny Śląsk.



    Wschodnia Obwodnica Wrocławia na tym odcinku powinna być gotowa do 30 września 2014 roku. W ramach kontraktu powstanie jedna jezdnia (nie licząc skrzyżowań), ale cała trasa będzie przystosowana do tego, by w przyszłości rozbudować ją o drugą, północną nitkę.

    Na kolejne dwa odcinki Wschodnia Obwodnica Wrocławia jeszcze poczeka. Odcinek Żerniki Wrocławskie - Bielany Wrocławskie jest na etapie przedprojektowym. Obecnie DSDiK rozważa sześć różnych przebiegów trasy. W dużym uproszczeniu różnią się one odległością od wsi Wysoka. Urzędnicy w tym przypadku są bardzo ostrożni z podawaniem konkretnej daty powstania. Kierowcy tędy pojadą nie wcześniej niż za cztery lata. Urzędnicy DSDiK chcieliby w tym roku uzyskać decyzję środowiskową i rozpocząć prace nad projektem. Pieniądze na realizację inwestycji mają się znaleźć po 2014 roku. Droga będzie miała jeden pas w każdym kierunku, a poprzeczne drogi będzie przecinała na skrzyżowaniach ze światłami lub rondach.

    W przypadku ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, Długołęka - Łany, jest znacznie lepiej. Rozwiązał się tu problem z przebiegiem trasy. DSDiK miała problem, bo w trakcie projektowania trasy, część terenów zaliczono do programu Natura 2000, co spowodowało, że było trzeba zmienić projekt przebiegu trasy. To od razu wzbudziło sprzeciw mieszkańców gminy Długołęka, bo jezdnia miałaby biec bliżej ich zabudowań. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska i Przyrodników wydała jednak pozytywną decyzję dla pierwotnego przebiegu trasy.

    Przeczytaj też o karach za znaki na wschodniej obwodnicy Wrocławia

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (59)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jedna nitka

    Zlesiedzieje (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Co to za obwodnica z jedna nitka ? Czy to jest obwodnica rowerowa ? Jeśli tak to piszcie od razu o "Wschodniej Rowerowej Obwodnicy Wrocławia"

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    obwodnica siechnice

    korek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    oczywiscie wiadomo ze kasy nie ma! wiec przy siechnicach idzie jedna nitka ale tego kto zaprojektowal zjazdy z tej pseudo-obwodnicy ktore przypominaja zjazdy z wiejskiej drózki powinni zwolnic i...rozwiń całość

    oczywiscie wiadomo ze kasy nie ma! wiec przy siechnicach idzie jedna nitka ale tego kto zaprojektowal zjazdy z tej pseudo-obwodnicy ktore przypominaja zjazdy z wiejskiej drózki powinni zwolnic i posadzic na 20 lat moze sobie cos przemysli - moze dotrze do niego co zrobiilzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Korek

    fifi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    A jak już będą gotowe te dwie obwodnice, to sie wszysko zakrkuje na jednopasmówce do Warszawy :-)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Obwodnica Lesnicy

    Marcin K (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 112 / 133

    Obwodnica leśnicy miała być już budowana kilka razy i nic z tego nie wyszło,ale mam nadzieje ,że Leśniczanie podziekują już Panu Dutkiewiczowi w nastepnych wyborach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Obwodnica Lesnicy

    Marcin K (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 117 / 124

    Obwodnica leśnicy miała być już budowana kilka razy i nic z tego nie wyszło,ale mam nadzieje ,że Leśniczanie podziekują już Panu Dutkiewiczowi w nastepnych wyborach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    litość i trwoga

    psikuta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 108 / 121

    jak w temacie. Litość i trwoga!!! kilka kilometrów budować przez tyle lat. Mam 40 na karku. Ciekawe czy dożyję


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @psikuta

    wieszcz

    Zgłoś naruszenie treści / 109 / 133

    Pragnę przypomnieć, że przetarg na budowę tej obwodnicy został rozstrzydnięty w czerwcu 2009 r. Tak więc minęło dopiero 3,5 roku. Przy Twojej 40. na karku bardziej bym się obawiał, czy dożyjesz...rozwiń całość

    Pragnę przypomnieć, że przetarg na budowę tej obwodnicy został rozstrzydnięty w czerwcu 2009 r. Tak więc minęło dopiero 3,5 roku. Przy Twojej 40. na karku bardziej bym się obawiał, czy dożyjesz wybudowania obwodnicy Leśnicy. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trzymać tak dalej! Dzieki

    johny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 115 / 140

    zachodnia Obwodnica Wroclawia pomogła wspaniale, a jak dojdzie wschodnia to bedzie już standard zach Europejski- super! wroclaw, trzymaj tak dalej.
    czym jest to życie? zobacza na:
    ZycieToWiecej

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    V ETAP

    Pioro (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 160 / 124

    A dlaczego nie zkorzystac z A4 na tym odcinku? Po co dwie wielkie autostrady obok siebie? Na takie rozwiazanie nawet niemcow nie stac!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @Pioro

    wieszcz

    Zgłoś naruszenie treści / 116 / 120

    A, nie wiesz czasem, kto wtedy by nią jeździł jeśli musiałby za to płacić? A, może nie wiesz, że na tym odcinku A4 jest już płatna?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xxx

    nowy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 128 / 129

    Jak nie budują to źle, jak budują to tez źle.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na skrzyzowaniach beda sie tworzyc korki!

    Marcinek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 127 / 127

    Szkoda tylko, ze nie mysli sie perspektywicznie. Rozumiem, ze moze nie byc pieniedzy na wybudowanie dwoch nitek ale skrzyzowania powinny byc w miare mozliwosci bezkolizyjne a wiec albo male...rozwiń całość

    Szkoda tylko, ze nie mysli sie perspektywicznie. Rozumiem, ze moze nie byc pieniedzy na wybudowanie dwoch nitek ale skrzyzowania powinny byc w miare mozliwosci bezkolizyjne a wiec albo male wiadukty lub tunele aby auta nie musialy stac w korkach na skrzyzowaniach. Pozdrawiamzwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo