Wschodnia obwodnica Wrocławia: jest wykonawca odcinka Łany – Długołęka

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zielone światło dla sztandarowej inwestycji urzędu marszałkowskiego. W czwartek, 13 lutego urzędnicy wybrali wykonawcę 10-kilometrowego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia Łany – Długołęka. Cała trasa ma powstać do roku 2023.

Wschodnia obwodnica Wrocławia ma wykonawcę, który wybuduje najdłuższy odcinek Łany – Długołęka.
Po weryfikacji dokumentów zostało nim konsorcjum Kobylarnia – Mirbud, które za budowę 10-kilometrowego odcinka otrzyma 165 mln zł. To już drugi wykonawca tego fragmentu trasy. Pierwszym był Strabag, który wygrał przetarg z kwotą 100 mln zł i na początku 2019 r. wszedł na plac budowy. Wkrótce jednak okazało się, że budowa nie rozpocznie się, jeśli urząd marszałkowski nie dopłaci 70 mln zł. Strabag uzasadniał swoją decyzję wzrostem cen i kosztów w całej branży. Wtedy urząd chciał dopłacić około 40 mln zł, ale firma budowlana nie przystała na tę propozycję.

W kolejnym przetargu wzięło udział siedem firm, które złożył oferty na kwoty od 165 mln zł do 210 mln zł. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozstrzygnęła przetarg 13 lutego 2020 r.

Wschodnia obwodnica Wrocławia ma przebiegać od wschodu na południu Wrocławia i połączyć Długołękę z Autostradową obwodnicą Wrocławia. Urząd marszałkowski ma już wykonawców wszystkich odcinków. Zakończona jest 13-kilometrowa część od ronda w Iwinach do miejscowości Łany. Od lipca 2019 r. Budimex jest wykonawcą 2,5-kilometrowego fragmentu od ronda Iwiny do ul. Grota Roweckiego, a w grudniu 2019 zostały otwarte oferty na wybudowanie odcinka od ul. Grota Roweckiego do al. Karkonoskiej i okazało się, że sześć z ośmiu ofert mieści się w zaplanowanym budżecie.
Urząd marszałkowski zapewnia, że mimo trudności związanych m.in. z wyłonieniem wykonawców, cała trasa będzie gotowa do 2023 r., a dofinansowanie unijne do jej budowy nie przepadnie.

Zobacz także

Nieruchomości najlepszą lokatą kapitału w dobie kryzysu?

Wideo

Komentarze 73

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
14 lutego, 14:17, ....:

Dlaczego na WOW od Łan do Siechnic nie ma pasa awaryjnego ? Wyglada to jak droga dojazdowa na parking do ikea.

100/100

G
Gość
14 lutego, 19:25, M:

Niech pojadą w woj Lubuskie i biorą przykład jak budować obwodnice i trasy szybkiego ruchu. Tempo w jakim zbudowali obwodnicę w rejonie Świebodzina (na palach i filarach !!!) szokuje !!!!!!

100/100

G
Gość
14 lutego, 14:19, Gość:

Wrocek jest najbardziej zaniedbanym miastem w Polsce pod względem inwestycji komunikacyjnych.

14 lutego, 17:36, Gość:

Bo wrocławianie wybierają takich gospodarzy. Najpierw Dutkiewicz inwestuje w stadion, teraz Sutryk w ścieżki dla rowerów i premie dla Patalasa. No i mamy takie dno.

15 lutego, 12:37, J. Edgar Hoover:

Patalas to człowiek przed 80 tką, jeżeli dalej jest na stanowisku, to znaczy, że ma niezłe haki na wszystkich i w tym cały sekret. SUTRYK musiałby mieć odwagę, by zmusić Patalasa do przejścia na emeryturę.

Jakie tam musza być lody ze jeszcze nie na emeryturze.

G
Gość

To jest droga gminna a nie żadna obwodnica.

s
satan

dopłacajac wtedy wykonawcy droga juz by była na ukończeniu , btw to ni ebedzie obwodnica jednojezdniowa osiedlowa droga! za pare lat osiedlami obstawia i bedzie nie przejezdna . Po miłoszyce wszystko zabudowane , w momencie otwarcia droga juz bedzie zakorkowana i nie spełni swojej funkcji nie pozdrawiam mikstat i władze

J
J. Edgar Hoover
14 lutego, 14:19, Gość:

Wrocek jest najbardziej zaniedbanym miastem w Polsce pod względem inwestycji komunikacyjnych.

14 lutego, 17:36, Gość:

Bo wrocławianie wybierają takich gospodarzy. Najpierw Dutkiewicz inwestuje w stadion, teraz Sutryk w ścieżki dla rowerów i premie dla Patalasa. No i mamy takie dno.

Patalas to człowiek przed 80 tką, jeżeli dalej jest na stanowisku, to znaczy, że ma niezłe haki na wszystkich i w tym cały sekret. SUTRYK musiałby mieć odwagę, by zmusić Patalasa do przejścia na emeryturę.

G
Gość

Belkot. Czyzby slynna Weronika analfabetka wrocila do Gazety Robotniczej

M
M

Niech pojadą w woj Lubuskie i biorą przykład jak budować obwodnice i trasy szybkiego ruchu. Tempo w jakim zbudowali obwodnicę w rejonie Świebodzina (na palach i filarach !!!) szokuje !!!!!!

G
Gość
14 lutego, 16:27, Gość:

Powtarzajmy: to NIE BĘDZIE ZADNA OBWODNICA. Pieniądze utopione w błoto, zmarnowany czas.

To będzie wąska, jednopasmowa kolizyjna droga, którą zablokuje byle traktor.

Rolą obwodnic miejskich jest przenosić w miarę szybko jak największe strumienie ruchu. Wtedy to ma sens.

Liczba auta będzie spadać bo auta spalinowe zastępują elektryki.

Niestety Polaków na nie nie będzie stać i muszą poczekać 15 lat aż się Niemcy bedą za grosze pozbywać swoich elektryków.

Kolejne kraje deklarują do którego roku chcą zrezygnować z importu ropy i do którego roku będą produkować auta spalinowe

Wobec powyższego plany inwestowania w drogi są weryfikowane szczególnie że UE wycofuje dotacje.

G
Gość
14 lutego, 14:19, Gość:

Wrocek jest najbardziej zaniedbanym miastem w Polsce pod względem inwestycji komunikacyjnych.

14 lutego, 17:36, Gość:

Bo wrocławianie wybierają takich gospodarzy. Najpierw Dutkiewicz inwestuje w stadion, teraz Sutryk w ścieżki dla rowerów i premie dla Patalasa. No i mamy takie dno.

Akurat ścieżki to priorytet bo Dutkiewicz ma tu wielkie zaniedbania.

Jeśli wyrzucenie aut poza miasto zmniejsza korki to jeszcze bardziej można korki zmniejszyc jeśli rowerzysci nie będą jechać pasem dla auta a swoim pasem lub po drodze dla rowerów i pieszych.

Ruch rowerowy wzrasta nie niedługo liczba rowerzystów jeżdżących systematycznie przekroczy 100.000 w a wystarczy jeden rowerzysta którego nie ma jak wyprzedzić aby spowolnić ruch na głównej ulicy do 15 km/h

Mi tam obwodnica się do niczego nie przyda.

Dużo ważniejszy jest most Wschodni a aby rowerzysci i wykolejające się tramwaje nie spowalniały lub blokowały ruchu.

Tak samo im więcej będzie rowerów tym łatwiej będzie o zaparkowanie auta i to nie tylko w centrum

Kto tego nie rozumie to kiep

G
Gość
14 lutego, 14:19, Gość:

Wrocek jest najbardziej zaniedbanym miastem w Polsce pod względem inwestycji komunikacyjnych.

Bo wrocławianie wybierają takich gospodarzy. Najpierw Dutkiewicz inwestuje w stadion, teraz Sutryk w ścieżki dla rowerów i premie dla Patalasa. No i mamy takie dno.

G
Gość

A gdzie obwodnica Poświęcka - Korona - Armii Krajowej, nieudaczniku Sutryk?

G
Gość

Powtarzajmy: to NIE BĘDZIE ZADNA OBWODNICA. Pieniądze utopione w błoto, zmarnowany czas.

To będzie wąska, jednopasmowa kolizyjna droga, którą zablokuje byle traktor.

Rolą obwodnic miejskich jest przenosić w miarę szybko jak największe strumienie ruchu. Wtedy to ma sens.

D
Dwrxxxx
14 lutego, 14:45, Kwasek:

Przez wysoką od dawna był zarezerowany pas na nową droge, pod auchan/agata meble rondo ma wylot zaślepiony w stronę Wysokiej,

nie ma mozliwosci zeby utrudniać budowę przekładając ślad gdzie indziej.

Wy co naiwnie kupowaliscie tanie mieszkania w wysokiej,

od poczatku wiedzieliscie ze droga powstanie, walczcie tylko

o wyciszenie, a droga podniesie wartosc waszych mieszkań,

bo bedziecie mieli dobry dojazd

14 lutego, 14:57, Piotr:

Nie mieszkam tam, ale patrząc na mapy satelitarne to wylot z ronda od auchan jest skierowany na południowy wschód. Co za problem ominąć Wysoką od południa, przecież to jest oczywisty wariant.

Problem jest taki że 20 lat temu zaplanowano jak zaplanowano i jak cwaniaki tanio kupowały to teraz burza się i utrudniają życie innym. Na południe od Wysokiej może też mieszkają ludzie, którzy właśnie tam kupili drożej bo nie chcieli przy ruchliwej drodze.

J
Już wiem
14 lutego, 14:45, Kwasek:

Przez wysoką od dawna był zarezerowany pas na nową droge, pod auchan/agata meble rondo ma wylot zaślepiony w stronę Wysokiej,

nie ma mozliwosci zeby utrudniać budowę przekładając ślad gdzie indziej.

Wy co naiwnie kupowaliscie tanie mieszkania w wysokiej,

od poczatku wiedzieliscie ze droga powstanie, walczcie tylko

o wyciszenie, a droga podniesie wartosc waszych mieszkań,

bo bedziecie mieli dobry dojazd

Na ulicy różanej w Wysokiej mieszka jakaś szycha z taką chatą, że głowa boli. Pewnie dla tego nie chcą tamtędy poprowadzić obwodnicy.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3