Wschodnia obwodnica Wrocławia coraz dłuższa. Budują odcinek z Siechnic do Żernik Wr. (ZDJĘCIA)

Malwina Gadawa
Udostępnij:
Trwają prace na budowie wschodniej obwodnicy Wrocławia na odcinku Siechnice - Żerniki Wrocławskie. Nowy odcinek tej drogi ma być gotowy we wrześniu przyszłego roku.

Na budowie kolejnego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia - z Siechnic do Żernik - budowane są dwa wiadukty, m.in. nad torami kolejowymi w Iwinach, most nad Brochówką obok Zacharzyc i 5-kilometrowa nowa jezdnia. Kolejny odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia ma być gotowy we wrześniu przyszłego roku.

- Przy wiadukcie WD1 wykonujemy już tymczasowe podparcie pod konstrukcję nośną - wyjaśnia Paweł Pietraszak, dyrektor ds. realizacji kontraktów w firmie Gotowski, która odpowiada za inwestycję. Trwa także formowanie nasypów. Przy drugim wiadukcie kolejowym zabetonowano już i zaizolowano wszystkie fundamenty. Zabetonowane są także trzy z czterech podpór. Ostatnia zostanie dokończona w najbliższych dniach.

Tymczasem pod mostem przez niewielką Brochówkę profilowane jest dno i brzegi rzeki. Później będą umocnione kamiennymi materacami i geowłókniną. - Jednocześnie na całym budowanym odcinku obwodnicy prowadzone są prace ziemne. Tworzone są nasypy, którymi pobiegnie jezdnia, stabilizowane jest podłoże - opowiada Paweł Pietraszak.

Wschodnia Obwodnica Wrocławia, która nazywana jest także trasą Bielany - Łany - Długołęka, to jedna z istotniejszych inwestycji, którą realizuje województwo dolnośląskie. Dzięki tej trasie kierowcy będą mogli szybko dostać się do autostrady A4 i drogi wylotowej z Wrocławia w kierunku Warszawy, nie przedzierając się przez centrum stolicy Dolnego Śląska. To także ułatwi dojazd, np. do Bielan Wrocławskich mieszkańcom, którzy mieszkają w gminach położonych na południowy wschód od Wrocławia.

Docelowo wschodnia obwodnica, wspólnie z autostradową obwodnicą Wrocławia i odcinkiem autostrady A4, mają tworzyć system obwodnic miasta. Cała trasa od węzła w Bielanach Wr. do skrzyżowania w Długołęce liczyć będzie ok. 30 km.

Pierwszy oddany odcinek, od Siechnic do Łan, ma 8 km długości i oddano go do użytku w lutym tego roku. Budowany obecnie z Żernik do Siechnic będzie miał 5 km długości. Koszt budowy tego odcinka wynosi około 162 mln złotych.

Odcinki Żerniki Wrocławskie - Bielany Wrocławskie i Łany - Długołęka nadal są w fazie projektowania, a koszt każdego z nich oszacowano wstępnie na ok. 170 mln zł. Dolnośląski urząd marszałkowski liczy, że budowa całej wschodniej obwodnicy Wrocławia zakończy się w 2017 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Navona
koszty inwestycji oszacowane na podstawie dokumentacji projektowej wyceniane są wg obowiązujących cenników robot (pełne ceny), a firmy na rynku schodzą niżej żeby tylko wygrać przetarg... Rynek obecnie należy do Inwestora!
a
asasasa
faktyczny koszt wybudowania drogi jest 60 % niższy. ale firmy są w zmowie cenowej i zawyżają koszty bo państwo i tak zapłaci.
.
Rozbudowę ulicy Buforowej oprotestowali mieszkańcy gminy Siechnice, więc pomimo gotowych projektów i czekających pieniędzy na razie nie powstanie :)
M
Marek Nowak
Na wiadukcie nad torami kolejowymi leżą już przęsła.
G
Gość
Żeby jakoś całościowo zakończyć ten fragment drogowy miasta należy bezwzględnie udrożnić ul. Buforową na której tworzą się już kilometrowe korki - od ronda w Żernikach Wr. do mostu kolejowego na ul. Bardzkiej !! To przecież przedłużenie zjazdu z autostrady i droga ze Strzelina który pracuje we Wrocławiu !
w
wro
Jesteś w błędzie kolego! Konsorcjum nie padło, tylko lider konsorcjum, firma POL-DRÓG. Budowę kontynuuje partner konsorcjum - firma Gotowski. Urząd Marszałkowski nie musiał znajdować nowego wykonawcy. Pozdrawiam
a
adx
Punkt poboru opłat na autostradzie A4 znajduje się w złym miejscu. Powinien zostać przesunięty w kierunku Gliwic za zjazd Wrocław Wschód. wtedy okoliczni mieszkańcy mogliby wykorzystywać A4 dla dojazdu w rejony zachodniej części Wrocławia. Wszędzie w Europie tak jest tylko we Wrocławiu jest głupio.
o
obiektywny
gdy dzieja sie tam przewroty?
zamiast czytac na GW lub ogladac TVN24 ?

wymagajmy wiecej od dziennikarza niz od czytelnika, nie ma nic zlego w zadaniu mozliwie kompletnych artykulow
a
a
nie ma bo sami jeszcze nie wiedzą do końca jak ma przebiegać
g
gość
Trzeba koniecznie ten temat podnosić, ilekroć mowa o inwestycjach komunikacyjnych we Wrocławiu. Czekam na tę Aleję z utęsknieniem!
.
Lepsze hiszpańskie, dzięki któremu są ładne drogi ale kraj w kryzysie :)
k
ktoś
Ale kiedy do cholery ruszy budowa obwodnicy Oławy???
g
gość
Dramatyzujesz- na tej inwestycji i tak się coś dzieje i są postępy w odróżnieniu od dynamicznych zapowiedzi magistratu
x
xy
a tak ciężko samemu sprawdzic w internecie?
c
czytelnik
Zamiast psioczyć i narzekać, lepiej dowiedzieć się dokładnie dlaczego tak długo to trwa. Ułatwię wam zadanie. Odpowiedź brzmi: poprzednie konsorcjum budujące drogę upadło, przez co urząd marszałkowski musiał znaleźć nowego wykonawcę. Ot cała filozofia.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie